Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Det ingår i deras retorik att göra det då och då. Yeltsin hotade oss med kärnvapen när stämningen var mycket bättre än den är idag. Naturligtvis bör ta hoten på större allvar nu än vid vanlig drift eftersom det är känsligare läge. Gotland borde förskansas. Men att lättvindigt säga att "Ryssen är villig att invaderade Ukraina ergo är de villiga att invadera oss" är enligt mig okunnigt och t.o.m. oansvarigt då det piskar upp stämningen ytterligare.
Låter på dig som du menar de är som araberna mot Israel på 60-talet som blev förvånade av att Israel tog dem på allvar och startade Sexdagarskriget.
Putin är en mångkulturell globalist som precis talat om för omvärlden att han vill ha ett större imperium. Det är oansvarigt att skoja bort det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Jag tonar inte ned aggressionen emot Ukraina, den är ett faktum och jag hoppas Putin brinner för det. Jag tonar ned risken att vi kommer påträffa ryska förband i Slite för att det påträffas ryska förband i Kharkov.
Det gäller att vara realist. Putin har precis invaderat ett grannland.
Du kanske missade Airiston Helmi när det hände men det var en ryss som byggde "hotell" i Åbos skärgård vid Finska marinens farled ut...
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Kommer du kalla Belgrad för Beograd också?
Varför skulle jag det? Jag säger Vitryssland också.