Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 10:32
Medlem
Väldigt intressant att hålla koll på de ryska oligarkerna och hur de agerar nu.

Chelseas ägare donerar pengar till Holocaust-museet i Jerusalem och får i gengäld stöd så att han inte ska drabbas av amerikanska sanktioner.

Israeliska journalister är inga idioter.

https://www.axios.com/israeli-foreign-minister-warns-cabinet-russian-oligarchs-f5d076bb-1fb4-4598-bd30-4df461f6e185.html?u tm_campaign=organic&utm_medium=socialshare&utm_sou rce=twitter

https://www.timesofisrael.com/billionaire-roman-abramovich-makes-8-digit-donation-to-yad-vashem/

Follow the money!
Citera
2022-02-28, 10:32
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Detta är inte Moskvabörsen (som är stängd till 15 lokal tid) utan ryska aktier (DJ Russia GDR) som handlas i London.
Dock bra markör på var Moskvabörsen kan förväntas gå.

Ah, ok. Tack för klargörandet!

Har för mig jag läste igår att de kommer att ha justerade öppettider idag p.g.a rådande situation.
Citera
2022-02-28, 10:33
Medlem
Bra skrivet, det köper jag
Många här verka tro att detta krig handlar om ena får storspö....och den andra inte...så naivt

Ingen tänker att Ryska soldater också är människor

Alla beundrar kvinnan som bråkar med rysk soldat som är inget annat än artig

Hade hon vart så stöddig i Irak under Saddams/Udays ledning så hade hon fått besöka tortyr kammarna innan hon dog, för de var sadister som njöt (bevisat) ... Putin är mkt men han är ingen sadist och på de krig han gjort där ryssar finns så går han inte lika hårt som han kanske (vet inte) skulle gjort mot en nation utan rysk befolkning

Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Jag tror du missförstod mitt inlägg. Andemeningen av det jag skrev är att Putin ej kan beordra fullskalig attack mot Ukraina (läs atombomber etc) eftersom det skulle kosta enormt mycket lidande hos civilbefolkningen, samt mycket starka reaktioner från omvärlden. Inget av detta tjänar ryssarnas syften.

Sen tror jag att ryssarna har stora problem med både logistik och motivation ovanpå detta men jag syftade i första hand inte på det.
Citera
2022-02-28, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen

Det handlar ju bara om att Kina vill rädda sitt egna skinn och lämna Putin i kylan. Har Kina slutat exportera en massa skit till Ryssland ännu? Har Kina lämnat alla sina projekt och affärer i Sibirien ännu?
Citera
2022-02-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vilken jävla dynga.

Ni är en minoritet som stödjer putler.

Stöder inte alls det här kriget. Tvärt om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du kan gå och lägga dig. Pengatransaktionen från Kreml är stoppad, det blir inget mera. Nu ska väst mobilisera och så ska Ryssland elimineras en gång för alla.
En av Hitlers generaler spydde när dom tittade på en karta över ryssland när dom såg hur stort det var när dom hade beslutat att anfalla.
Du kan kolla en karta du också din idiot.
Citera
Medlem
det är din åsikt
Jag skiter i vilket men allt är inte svart och vitt i krig/politik

Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Om fyra månader så lever inte Putler längre.
Citera
2022-02-28, 10:35
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Om fyra månader så lever inte Putler längre.

Det finns mängder av diktatorer som överlever trots att de borde fängslas

Det vore bättre om Putin flyttade till Florida med Trump eller till Dubai och spelade kort.
Om han ertappades med barnporr skulle också funka som ett bra slut.

Det sämsta som skulle kunna hända är om Putin blev nån jävla martyr.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi får se!

Ja, det var ett nog överilat beslut av Putin. Inte för att ryssarna hade kunnat ta Ukraina men för att om de hade gjort det med vad som hade krävts skulle man fastna där för lång tid. Frågan är om han hade något val här.

En sak är klar! Meme-kriget har ryssarna förlorat.

Tror du? Du borde bli anställd som analytiker med den talang du besitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Låter inte alls troligt att Kina förbereder att gå in i Ryssland. Men Kina håller beredskapen uppe för alla former av utveckling. Kina har massiva investeringar i närområdet i form av nya silkesvägen.

Kina kommer förlora för mycket på en väpnad konflikt. Kina är ett glashus. De kommer säkerligen försöka ta över världen senare men tiden är inte inne ännu.
Citera
2022-02-28, 10:36
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler-Ryssland kommer kräva att Ukraina lägger ner alla vapen, kapitulerar och bryter alla förbindelser med väst för att ryssarna ens ska gå med på en förhandling. Ukraina kommer tacka för visat intresse. Barnamördare V.Puttin sitter med par i 5or medan Ukraina har alla ässen på hand, ryssarna har inte lyckats ta in det ännu.

Låter ungefär som jag trodde. Varför har man ens detta möte då det egentligen inte kommer mynna ut i något mer konkret? Är det för att lilla Putin tröttnat på och sitta i sin grotta?
Citera
2022-02-28, 10:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ni som vill kriga mot Ryssland kan kontakta Ukrainas ambassad.

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1497840669066502145?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Enews%7Ctwgr%5Etweet

Detta är ju verkligen en chans för dom som vill göra något på riktigt, och inte bara skriva i en chat!

Har de några begränsningar avseende ålder, kön, om de sökande ska ha militär utbildning eller erfarenhet sedan förr..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in