Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 08:42
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det hade nog mer med logistik är faktiskt stridsförmåga att göra. Dock så är nog en armé bättre motiverade att strida om de försvarar sina hem och dem de håller kära än tvingas in i ett offensivt krig utan uppenbar anledning.
Man ska inte underskatta ryssarna när de slåss för hem och härd. De som slogs framför Moskva 1941 var mer motiverade än de som angrep Finland 1940.
Citera
2022-02-28, 08:42
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Ja Sverige bör inte lägga sig i alls. När Ryssland väl tagit över landet kommer de börja hugga mot alla som stöttade Ukraina/la sig i, speciellt ett land som Sverige som inte är med i Nato ryker nog snabbt. Inte smart.

Vad är det du tror Putin kommer göra mot oss?
Citera
2022-02-28, 08:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Han är galen och desperat. Allvarliga talat.
Just nu väntar kilometerlånga konvojer med trupper på att inta Kiev. Det blir förmodligen svårt att förinta dessa från både luft och land, men vi ställer vårat hopp till att vapen och förstärkning kommer fram i tid.
Så du har egentligen ingen susning då? Putin = ond & galen.

Men om han är ond och galen varför lägger han inte bara en bombmatta över Kiev och andra städer?

Hursomhelst så tror jag många nu som har affärsförbindelser med Ukraina får det kämpigt nu. Datasupporten för en del projekt blir nog lidande skulle jag tro t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ryssland ska inte sticka sina skitiga fingrar i andras syltburkar. Då hugger vi av handen.

Den svenska armén som viftar med rosa dildos och prideflaggor ska kriga mot tsar bomb-ryssarna?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Rubeln på 109 haha

Jag gissar på 500 innan midnatt. En härlig massaker. I nästa vecka kan rubeln endast växlas mot Zimbabwes och Venezuelaz valutor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Rätt sida ? Du kan inte vara på riktigt.
Jag kan säga så mycket att jag gillar absolut inte USA. Vi ser vilken förödelse de har gjort i mellanönstern. Jag är mer pro rysk än vad gemene svensk är... MEN jag kommer ALLTID vara på den sida som blir invaderat.
Politik i all ära, men när det övergår till väpnad konflikt så kan det landet dra åt helvete. Jag har personligen inte sett krig (jag var för liten) , men jag har föräldrar som tvingats fly och jag vet hur det är. Jag vet också hur det är att förlora nära och kära p.g.a krig.

Om du tycker att ryssarna gör rätt i att ta till våld och döda oskyldiga människor så är du helt efterbliven. Du har då ingen erfarenhet av krig och jag undrar hur stor bajskorv du kommer få i byxan den dagen främmande soldater knackar (läs: stormar) din dörr.
Politik är politik, men när det övergår till att oskyldiga människor dör så räcker det.

Krig är politik.

tyvärr.
Citera
2022-02-28, 08:44
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Man ska inte underskatta ryssarna när de slåss för hem och härd. De som slogs framför Moskva 1941 var mer motiverade än de som angrep Finland 1940.

Precis. Jag tvivlar inte på deras förmåga defensivt. Moral är avgörande.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
De kommer aldrig repa sig ekonomiskt efter detta. Ingen kommer vilja ha att göra med dem.

En för ryssarna långsiktigt jobbig sak med sanktionerna är att det till stor del är affärer som inte kommer tillbaka. När västföretagen väl fått bita i det sura äpplet och ta kostnaden för att hitta nya leverantörer och kunder i andra länder och etablera strukturer för detta så kommer de inte att ta kostnaden igen för att göra affärer med ryska företag på nytt, även om sanktionerna skulle upphöra. Det gäller förstås inte alla typer av affärsverksamhet, men det är sant för en hel del.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Jag tror dem redan är där. Presskonferensen är bara ett efterkonstruktion för att förklara varför Ryssland hittar Svenska vapen i Ukriana.
Var en jäkla massa gröna gubbar på en flygplats här som lasta plan med militärt matriell och som sedan flög mot Europa för över 2 veckor sen, innan de ryska hoten och invasionen började

Hur vet du det?

Vilken flygplats?
Hur vet du vad som lastades?
Hur vet du planets destination? ’Europa’ säger du. Var det Portugal eller kanske Storbritannien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Zelenskyj vågar inte åka till fredsförhandlingarna. Men han vågar skicka ut sitt folk att dö.

Haha och du tror på allvar att Putin skulle vara där? Berätta, varför är inte Putin där?
Citera
Medlem
Säg inte det

Du glömmer att politiker är slemmiga varelser som skulle sälja sin egen mamma

Ryssland angrepp Georgien, Krim och minns hur kåta media/statscheferna var när han kom
Då glömde man de döda i Georgien

Människan glömmer enkelt ...precis som C vände sina allians kollegor men ligger ändå inte på 2% spärren som jag trodde de skulle hamna

Citat:
De kommer aldrig repa sig ekonomiskt efter detta. Ingen kommer vilja ha att göra med dem.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
1905 - Ryssland förlorar Rysk-Japanska kriget och revolution utbryter.
1917 - Ryssarna är krigströtta och revolution utbryter. Man sluter separatfred med Tyskland.
1979-89 - Det utdragna kriget i Afghanistan är en av de bidragande orsakerna till Gorbatjovs perestroika och Sovjetunionens fall.

Frågan är vad detta krig kommer leda till?
Misär och elände kommer efter vad Putin hållit på med i detta krig el som den propaganda maskin som härjar här på Flashback envist säger fredsbevarande insats, Om den normale Ryssen på gatan hade det ok så efter detta så är det nog på randen till katastrof gissar det kommer blir stora konsekvenser från folket mot Putin också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in