Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 07:19
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har helt rätt. Väst vill ha det här kriget, avsikten är att krossa Ryssland, vi ser ju hur Ryss-hatet genomsyrar allt. Ukraina verkar kunna få hur mycket pengar och vapen som helst, till en president som krigar mot den egna befolkningen.

Kraven från Ryssland är enkla och självklara:
Ukraina skall inte gå med i Nato.
Ukraina skall sluta kriga mot den egna befolkningen.
Mitt krav är att Ukraina ska gå med i NATO.
Och det backar jag inte en millimeter på.
Så där fick du!
Citera
2022-02-28, 07:19
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
45 minuter kvar till rubeln och Moskvabörsen förintas. Öppnar kl 08.00 svensk tid.
Blir en grym föreställning. Popcorn och några kalla starkbärs fixade.

Var inte öppningen av börsen i Moskva uppskjuten några timmar ?
Deras finansminister kanske gör som Damberg och skall hålla tal till folket först ?
Citera
2022-02-28, 07:20
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Hur har det gått med denna 5 km-kolonnen och Kyiv inatt?
Gissar slut på soppan som vanligt ngn km från Kiev, Dem tar sig en bit sedan börjar problemen för den Putinska armén!
Citera
2022-02-28, 07:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Mitt krav är att Ukraina ska gå med i NATO.
Och det backar jag inte en millimeter på.
Så där fick du!
Du vill inte att Ukraina skall ha fred med sina grannar?
Citera
2022-02-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag är ingen militärexpert så jag kan inte uttala mig om det går bra eller dåligt. Det får tiden visa.

Kanske dags att sluta "gissa" var fjärde timme då? Lägg fingrarna runt kaffekoppen, som vi andra, och avvakta istället för att spilla dina våta ryss-imeriedrömmar över denna tråd. 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har helt rätt. Väst vill ha det här kriget, avsikten är att krossa Ryssland, vi ser ju hur Ryss-hatet genomsyrar allt. Ukraina verkar kunna få hur mycket pengar och vapen som helst, till en president som krigar mot den egna befolkningen.

Kraven från Ryssland är enkla och självklara:
Ukraina skall inte gå med i Nato.
Ukraina skall sluta kriga mot den egna befolkningen.

Det konstiga är att det finns för få vettiga som du härinne.

Känslorna har tagit över och den gamla ryssofobin som alltid dyker upp som ett spöke i svenskens huvud, gör att det blir väldigt svårt att resonera med folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Sen när kadyrovtsy bytt sida? Detta är ej sant. Ukraina har egna muslimska trupper men de är INTE kadyrovtsy!

De inte bytt sida. De ligger i bitar i Bucha. Det är andra tjetjener som krigar med UA. Som hatar Kadyrov.
Citera
2022-02-28, 07:23
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vitryssland måste befrias från diktatur och förtryck. Nu planerar galningen Lukasjenko att anförskaffa kärnvapen samt aktivt gå i krig mot Ukraina. Totalt dårskap.

Jag förordar kraftfulla attacker och ockupation av Vitryssland.

Vilka tror du skulle ge dig in i krig med Vitryssland? NATO?
Citera
Medlem
Citat:
Kina på Rysslands sida. Indien och Brasilien neutrala. Detta är början på slutet för den västdominerade världsordningen.

Europa kommer ångra att de tagit en sådan antirysk ställning närmaste åren. Det kommer få stora konsekvenser för Europa som är den stora förloraren genom att ställa sig helt på USA:s sida i stället för att visa att man kan lösa interna problem på egen hand.

Om du tror Kina kommer stötta Ryssland om väst bombar sönder dem så tänk igen. Sedan är kineserna precis som ryssarna ett lögnande gangster-pack som bara tänker på sig själva. De kommer lägga sig mycket lågt under den kommande tiden, glashuset Kina har allt för mycket att förlora på att gå in i en väpnad konflikt med väst.
Citera
Medlem
Citat:
Från en fransk sida löst översatt. Länk: https://reseauinternational.net/

Ryssarna har undvikit de centrala delarna av alla större städer då de inte vill ha stadsgerilla krig a la Stalingrad. USA har utbildat Ukrainarna i krigsföring inne i städer och det vill Ryssland undvika då det innebär stora förluster av stridande och civila på båda sidor.

Ryssarna har tagit kontroll över broarna över Dniepr i södra Ukraina och nu har de stort utrymme för snabba förflyttningar. Rysslands främsta målsättning är att avväpna de 100 000 ukrainska soldaterna runtomkring Donbass. Av dessa 100 000 är hälften volontärer och av dessa är en stor del nynazister. Dessa volontärer/nynazister avrättar alla manliga Ukrainare i stridsför ålder som försöker fly västerut.

Ryssland försöker omringa dessa 100 000 i Donbass och förväntar sig att många ur den reguljära delen av armen kommer att kapitulera. Dessa 100 000 utgör tydligen halva den ukrainska armen. Som sagt kommer Ryssland inte att ge sig in i städerna i någon större omfattning.

Vapen har delats ut till civila i alla större städer dock utan någon som helst kontroll eller organisation. Detta har lett till att Ukrainare flera gånger skjutit på varandra då de misstänkt varandra för att vara ryska sabotörer.

Ryssland mål är att genom omringning få stora delar av ukrainska armen att ge upp utan direkt konfrontation. Man hoppas att bristen på bränsle och andra förnödenheter kommer påskynda denna kapitulation. Ryssarnas plan är att det hela är avslutat om maximalt en vecka.

En annan teori jag hört är att det ryssarnas slutgiltiga mål är att Donbass, Kharkov-regionen samt Odessa-regionen tillfaller dem.

Vad tro ni?

Vad för bevis har du att nynazister avrättar de som försöker fly landet?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Hur har det gått med denna 5 km-kolonnen och Kyiv inatt?

Försöker också hitta information om det. I 5 dagar har Kiev varit på väg att invaderas nu enligt media. Så verkar inte vara fallet. Antingen är det fake news ifrån väst eller så har Ukraina svalt ormoljan från sin ynkrygg till president och kämpar som djur.

Det gapas om folkmord i Ukraina men det har de själva sysslat med rätt länge nu.

Om civila tar till vapen och jag är soldat så sitter en kula i pannan om de vägrar lägga ner vapnet.

Men om man tvingar befolkningen att slåss är det ju enkelt att påstå att folkmord begåtts sen

Vore inte första gången i historien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Kanske dags att sluta "gissa" var fjärde timme då? Lägg fingrarna runt kaffekoppen, som vi andra, och avvakta istället för att spilla dina våta ryss-imeriedrömmar över denna tråd. 😂

Trodde detta var ett diskussionsforum. Tydligen inte, vi ska alla sitta med våra kaffekoppar och vänta på att höra vad SVT säger åt oss vad vi behöver veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in