Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Igen!? /!? Så många gamla videos visas som nya. Har folk för lita att göra? Propoganda?
Jag gjorde en disclaimer I ett inlägg direkt efter videon.
Citera
2022-02-28, 06:23
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Jag tror fortfarande att han blir utbytt inom det närmaste. Av den ukrainska militären.

Tveksamt, däremot kan Putin bli utbytt av den Ryska militären. Folket vill inte ha Putins krig.

Ukraina försvarar sig mot Putins invasion, Ukraina har rätten på sin sida.
Citera
2022-02-28, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TryhardPolice
Något känns helt off med hela invasionen, jag kan ha förståelse och köper retoriken och anledningen till att annexera Ukraina men jag kan inte för 5 öre begripa mig på hur invasionen verkställts. Majoriteten av soldaterna har inte fått någon information innan angreppet alls, istället väcks de mitt i natten för att invadera ett land i tron om att det är en vanlig övning. Den absoluta majoriteten av invasionsstyrkan är värnpliktiga soldater, alltså så unga som 16-19 åriga med ytterst lite erfarenhet, som förmodligen inte gjort annat än suktat efter att lira CS när deras militärtjänst är över istället kastas de in i ett krig.

Siktar Putin på att förlora eller vill han ha död på sina egna soldater? Låter ju visserligen standard sovjet protokoll, men hela attacken håller samma kvalité som ett impulsköp trots att stora styrkor varit placerade vid gränsen i flera månader. Helt förbluffande.

Han kanske inte får med sig sina elitförband. Kan tänka att många vänder honom ryggen. Han är för stolt för att avsluta kriget. Varför skulle han vända sig till Kazakstan, Vitryssland och Tjetjenien för? Krigsapparat har han. Men de vägrar?
Citera
2022-02-28, 06:24
Medlem
Knut-Annes avatar
När öppnar den ryska börsen då?
Och de ryska bankerna?
Citera
2022-02-28, 06:25
Medlem
Sekunden Trump kallade Putins handlingar för "genius" borde Putin vetat att det var dags att återta och pausa alla planer.
Citera
2022-02-28, 06:27
Medlem
Jag hittar inte så mkt nya filmer/uppdateringar från Kiev, har de helt avstängt internet? Jag vet att ryssarna var något som kan blockera allt o det är kanske det som används nu?
Citera
2022-02-28, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigexisterat
Menar du att det jag sa inte stämmer? Vilka har kapacitet att mäta sig med USA?

Ingen nation, sista riket som kan vara jämförbara med USA var romarriket.
Citera
2022-02-28, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Nu är det inget magiskt med stealth. Begreppet betyder bara att radarekot är svagt. Det är inget "osynligt" flygplan eller en "flygande matta" om man nu tror det. Men det går att komma runt detta för en försvarare om man är tillräckligt väl bevandrad i radarteknik.
Det var dock svårt på den tiden då stealthtekniken togs fram, idag är det betydligt enklare att komma runt den. Men kräver ju resurser och mycket kalibrering mot olika mål.
Att Serbien lyckades skjuta ner ett F-117 under Balkankriget har troligen att göra med att de kunde kalibrera radarenheterna mot ett likadant flygplan som flugit där innan.

Det var pga en öppen bomblucka på F-117 Nighthawk sol de lyckades

Men jag undrar om nu S-400 luftvärnet som ska ta ut svenska plan så de inte ens kan lyfta i ett krig..

Så om inte vi skulle kunna använda våra JAS 39 gripen 4,5++ enligt ryska uppgifter..

Hur kan då Ukraina använda sina flygplan?
Citera
2022-02-28, 06:28
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Och de ryska bankerna?

Börsen har skjutit upp sin öppning med tre timmar.
Citera
2022-02-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Och de ryska bankerna?

Öppettiden är flyttad till 15.00 rysstid. Bestäms vid 12.00 om börsen SKA öppnas. Dollar är 180 rubel i Vladivostok.
Citera
2022-02-28, 06:30
Medlem
Beckisbarnets avatar
Det är nu uppenbart att det nya "Sovjetryssland" inte klarar av att ta Ukraina själv, utan måste ta hjälp av sin nickedocka i Vitryssland.

Förbannade ynkedom.
Citera
2022-02-28, 06:31
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Börsen har skjutit upp sin öppning med tre timmar.
Vilka åtgärder tror du man skall verkställa för att förhindra en krasch?

Citat:
Moscow is bracing for economic panic when markets open on Monday morning, with the value of the rouble expected to plummet at least 25% after the US and European Union announced unprecedented sanctions over the weekend.
https://www.theguardian.com/business/2022/feb/27/ukraine-moscow-braces-for-market-meltdown-monday-as-new-sanctions-hit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in