Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 00:24
Medlem
Detaljerna får de sköta men bara både känner att alla har fått ngt ur detta
och slutar dödandet så kan alla få en viss ro.

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det finns ju antagligen Donbass att diskutera antar jag. Kanske tom Krim.
En rimlig lösning i Donbass är ju att Ukraina avstår den tredjedel som redan vara kontrollerad av rebeller och så blir det slutligen fred där.
Jag misstänker dock att Ryssarna kommer kräva något orimiligt.
Citera
2022-02-28, 00:25
Medlem
Twitterkonto som b.la visa filmer från en ukrainsk sambandscentral som styr turkiska Bayraktar.
En del rätt vidriga klipp också. Om du är känslig så kika inte på den med döda ryssar som ligger utspridda på gatan. En av de unga ryska soldaternas bakhuvud verkar sakna ett rejält stycke skallben..

Kanalen uppdateras ofta

https://mobile.twitter.com/Gadhwara27
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du är ju riktigt dum, får be åsnorna om ursäkt för att jag jämställde dom med dig. Det är civila som lägger upp filmerna, skulle du filma dina döda mongolskryska landsmän och lägga upp på nätet?

Nä det är ju såklart förståeligt att man inte vill visa upp den bilden om man är Zelenskys lakej. Det jag inte förstår är vad man tjänar på att sprida desinformation på ett forum för diskussion. Denna tråd har blivit ett enda stort ryggdunkeri där den ena personen försöker överträffa den andra i att sprida så mycket desinformation som möjligt. Vissa här skriver intressanta observationer utifrån båda parters synsätt, men dessa är få jämfört de som postar på dagisnivå.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
HACKERNÄTVERK SÄGER SIG HA SÄNKT RYSKA REGERINGSSAJTEN

Hackernätverket Anonymous har sedan tidigare förklarat cyberkrig mot Ryssland efter Vladimir Putins invasion av Ukraina.

De hävdar nu att de sänkt den ryska regeringens hemsida. Sajten gick inte att komma in på när Expressen försökte.

Hur fan kan putler inte äns skydda sin egen regerings hemsida?

Hur fan ska dessa mannar kunna skjuta en atombomb?

Risken att ni gaphalsar sätter skrattet i halsen snart är stor...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vem bryr sig om en hemsida i det här läget? Tänk om Blondinbellas Insta blir hackad...
Ja om de har så här dålig säkerhet så hur fan ska de kunna skicka iväg atombomber som slår ner på alla Nato länder enligt deras lakejer?
Citera
2022-02-28, 00:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Jag fördömer Rysslands invasion men Ukraina är fortfarande en korrupt oligarkstat.

Ukraina är genomkorrupt.
Just därför är jag emot all form av ekonomiskt stöd till landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Risken att ni gaphalsar sätter skrattet i halsen snart är stor...
Putlers heliga land Sovjet är ett skämt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det är svårt att säga om klippet är från Ukraina, men jag tror inte det då jag har för mig att jag sett det tidigare när jag kollade på det en andra gång. Men Ukrainarna använder Bayraktar TB2 drönare som är tillverkade i Turkiet mot ryssarna med stor framgång.
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Konstigt nog talar de amerikanska. Och befinner sig i ett bergigt landskap med åsnor.
Och siktet är misstänkt likt det på en Apache.
https://youtu.be/mtihfrl4miM
Folk är verkligen pantade som sväljer allt.
Det säger en hel del om det mänskliga psyket i tider när man vill tro på propaganda som bekräftar ens egen uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Nåt verkar skumt. Jag kan inte placera språket som hörs.
Är det ukrainska som lagts på en gammal amerikansk video från Afghanistan som antytts?

Så här ser det ut med den turkiska varianten i Ukraina: https://twitter.com/acejaceu/status/1498008394082529284
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Fruktansvärt besviken på Putin. Skall erkänna att jag fram till nu framhöll honom som någorlunda måttlig och, även om han inte var optimal på något sätt ur ett västerländskt perspektiv, en nödvändig bricka mot NATO och väst. Det är till syvende og sist inte Ryssland och Putin som översvämmar Sverige med manliga getherdar från jordens rövhål vars uppehälle vi måste finansiera på livstid. Det är väst och våra egna politiker som totalförstört Sverige och Europa.

Men det här går inte att försvara. Om nu planen var att avsätta det ukrainska ledarskiktet hade det väl varit strategiskt bättre att iscensätta en coup än att rulla in från flera fronter, påstå att det är en ”fredsbevarande” operation när man samtidigt rullar in med konvojer av vakuumbomber och nu fingrar på kärnvapnen. Resultatet blir nu som några riktigt påpekar att enigheten och uppslutningen bakom EU blir total och stödet för NATO lär öka. Jag gillar inte NATO men jag gillar ännu mindre invasionskrig av den sorten Putin precis sjösatt.

En fet känga också till Björn Söder som yrar runt som en feg råtta och skriker på NATO när läget blir skarpt. Samma med resten av SD’s ledning (och jag är SD’are). Där måste jag motvilligt erkänna att den svenska regeringen har hanterat detta bra. Tydligt deklarera att inget medlemskap är aktuellt men man stödjer Ukraina med vapen.
Håller med till 100%, har precis samma känslor och samma syn.
Citera
2022-02-28, 00:27
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Absolut inte. Skönt att dom fick bort den där marionetten som springer putins ärenden.
Yanukovitch? Skönt för vem? Nationalisterna i västra Ukraina, eller proryssar i östra delen av landet?

I val efter val, samma spricka tvärs genom Ukraina.
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_Ukraine#/media/File:Ukr_elections_2012_multimandate_okruhs.png
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Då hette det "Revolution of Dignity" och spektaklet hade mycket roligare besättning med Victoria "Fuck the EU" Nuland i huvudrollen. I birollerna "Yats", "Klitch" och Farbror Skinnpaj Oleksandr Turchynov.

Vilka har vi med i år? Komikern Zelensky, och Sleepy Joe som i sista stund tackade nej till medverkan.

Ponera att det var civila amerikaner som brändes ihjäl levande efter att mördarna uppviglats mot deras demokratiskt valda president av höga tillresta ryska/insert nation diplomater.
https://professorsblogg.com/2014/09/07/most-dreadful-scenes-on-the-slaughterings-in-ukraine-of-unarmed-civil-populations-warning-on-very-st rong-images/

Statsvetaren Mearsheimer vid universitetet i Chicago förutsåg krasst i stort sett vad som kunde ske. Samtidigt som "rysslandsexperter" här snöat in på att producera ett narrativ om Putin Den Onde - utan att redovisa båda sidor av schackbrädet.
Senast redigerad av StuG 2022-02-28 kl. 00:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Ja, före det var Ukraina på ryska sidan. Shit hit the house när Janukovich tackade nej till EU och ja till Ryssland(Korruption) Protester bröt ut och ukrainska regeringer röstade ut honom. Putin tog över Krim, sen dess både Poroschenko och Zelensky är för EU och NATO.

Fortfarande FEL.

Efter att Janukovich avsattes ville man fortfarande inte gå med i Nato.

Det hände efter att Putin invaderat och tagit Krim. FORTFARANDE.

Och det hitter inte shit hit the house, vilket alla vet. Det heter shit hits the fan.

Jösses...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in