Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 23:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seradas90
Då kanske han känner att han lika väl kan ta resten av världen med sig och ger order om kärnvapen?

Han lär få svårt att få med sig den militära ledningen. "Himmelfahrtkommandon" och massiv förstörelse för sin egen skull utan något militärt eller politiskt mål är inget som brukar falla höga militärer på läppen. Och först med kärnvapen är självmord och når inga militära eller politiska mål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är inte det som jag diskuterade. Dom kan fraktas till månen om dom vill. Men för att ge bort dom krävs det beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, jag läste det här:https://www.focus.de/politik/ausland/ukraine-krieg-im-ticker-ukraine-krieg-im-ticker-ukraine-bestaetigt-verhandlungen-mit-moskau_id_52139 887.html

Har inte slagit på live-cam ännu.

Kan du länka vilken live du följer?
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Är inte det som jag diskuterade. Dom kan fraktas till månen om dom vill. Men för att ge bort dom krävs det beslut.

Ja, och det fattas i morgon. Sedan levereras det.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Detta är WW3 mina damer och herrar. Den upptrappning vi sett de senaste 24 timmarna trotsar allt vi sett sedan 1945 och tidigare.

Detta är regimen Putins end game.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om mjöl och bröd blir lite dyrare är det ett litet pris att betala i sammanhanget.
Du får även lägga till Ukraina som inte lär exportera så mycket samt ett högre elpriser, gaspriser, bränslekostnader vilka brukar driva upp inflationen så allt blir nog dyrare.
Listan av varor och råvaror som påverkas kan göras lång.
Citera
Bannlyst
Putins räddning kan bli tjetjenska och belarusiska trupper eftersom dom ryska är kassa..
Funkar inte det blir det air strikes mot större städer och slutligen kärnvapen mot västvärlden 😱😱😱
Citera
2022-02-27, 23:17
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Beror väl på vad syftet är med invasion, eller? Ryssland hade demolisierat Ukraina dag ett ifall de hade velat. Likt USA brukar göra i sin krig. Jag tror Ryssland vill ta över landet med så lite åsamkan som möjligt. Få de att ge upp. Sånt kräver tid, inte slakt. Vi får se hur det slutar. Ryssen har knappt visat 20% av sin arsenal. Förluster kommer alltid oavsett.

Givetvis vill de inte döda civila och håller tillbaka ifrån att använda den mest kraftfulla materiellen.

Men med den toppmoderna krigsmateriel det finns och satelitspaning så ska de kunna slå ut en stor del av det ukrainska motståndet utan att behöva bomba sönder städer till grunden. Tydligen besitter de inte den höga kunskapen och tekniken som väst trodde.

Den största faktorn är erfarenhet och där ligger Ryssland långt bakom USA som faktiskt har en aning om vad som krävs rent taktiskt och logistiskt i konflikter. Men ryssland kommer givetvis att lära sig efter dessa misstag men då är deras anseende som en militär stormakt redan skadat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Förbluffande att vissa räknar med att civila kommer att hålla staden. Fråga första bästa syrier.

Borgmästaren Klitchko:

Ja. Nån skrev till mig att 1 miljon frivilliga Kiev-bor står redo att möta ryssen. Haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vet inte men jag tror Ryssland har mindre en än månad på sig att styra upp det här inkl. att få bort de värsta sanktionerna innan landet kollapsar. Jag tror vi kommer se väpnade uppror i Ryssland annars. D.v.s inte fredliga demonstrationer utan beväpnade upplopp där polis och militär ansluter sig till folket.

Problemet är elitens desperation. Det är mycket oklart vad Putin är beredd att göra för att hålla sig kvar vid makten. Jag är rädd att han hotar omvärlden med kärnvapen om de inte omedelbart stoppar sanktionerna. Väst ska förstås inte låta sig skrämmas av Putte men det är ö dö jobbiga tider.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Därför att försvarsminister Peter Hultqvist sa att det måste tas beslut i regeringen först, och att det sker imorgon. Men du kanske vet bättre iofs.
Nej, jag skrev bara att det enbart krävs regeringsbeslut (och inte riksdagsbeslut) och det verkar vi vara överens om? Om detta är fattat eller inte har jag ingen aning om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelensky säger sig vara motiverad för samtal med ryska företrädare. Mötet ska äga rum på måndag.
Zelensky-boys vågar inte ta sig till Vitryssland den kortaste vägen. De väljer omvägen genom Polen.

Inte så konstigt med tanke på antal ryska trupper mellan Kiev och Belarus. Han har väl ändå en viss självbevarelsedrift. Har iofs svårt att tro att Putin själv kommer delta på plats vid eventuella fredsamtal så vem är den stora fegisen egentligen? Den som gömmer sig i en bunker på okänd ort eller Zelensky som är med sina trupper på plats...

Sett dig skriva en hel del i olika trådar. Man kan med lätthet utläsa en röd tråd.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Ändrat i löpet på Aftonbladet att Ukrainas utrikesminister bett om piloter och flyg. Stod ej så för en stund sen.

VAFAN SKULLE JAG SPRIDA FALSKA UPPGIFTER FÖR
Du skrev att EU skulle förse Ukraina med plan och piloter. Det stämmer inte. Bara för att Ukraina vädjat om det så kommer det inte att ske. Ukraina kan få tillgång till plan, men de kommer att få flyga dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in