Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 22:42
Medlem
Förmodad tos-1 som spränger UA vapendepå. Jävla smäll... Galna Ivar med stora vapnet.

https://www.youtube.com/watch?v=2cwjOvzLXQk&ab_channel=WarLeaks-MilitaryBlog
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är detta bekräftat ?

Sen, en sak till :

EU vows to take in Ukrainian refugees for up to 3 years without asking for asylum first

The EU's Josep Borrell is currently making a speech about Ukraine and said: "This is a defining moment for Europe

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-live-latest-news-putin-kyiv-invasion-12541713

Är det 44 miljoner som bor i Ukraina ?

https://www.rt.com/russia/550781-turkey-black-sea-straits-ukraine/
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Varför ska vi sponsra med pengar och utbildning för att andra länder ska få ett västvänligt styre?

Just för att slippa diktatorer som Putin i närområdet.
Citera
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Inser du inte hur dumt det låter. Ska vi lägga oss platt för en diktator för att han vill det? "Han har ju kärnvapen".
Är livet så kärt för dig att du är villig att leva i kedjor under en diktator resten av livet? Eller gäller det bara den här fienden? Hade du varit lika feg när Hitler kom till makten?

Jag känner att jag vill leva längre än den här året. Tänkt så fridfullt vi har i det här landet. Va tacksam!

Det är hans sista fight, Ukraina enda landet som är nära Ryssland som inte är med i NATO. Han förlurade Georgien 2008, hört talas om det?

Vilka kedjor? Vilken Hitler? Lätt att säga för dig bakom skärmen men när bomben faller på byggnaden brevid då är man inte lika kaksig. Malmös explosioner är ingenting i jämförelse.

Jag håller med att han ska väck men hur?
Med så lite civila dödsoffer som möjligt.

Fun fact om Putin, när Putin kom till makten mördades och försvann 120 journalister under hans första 10 år. Hundratals fängslades och mördades som var emot tex politiker, oligarker, aktivister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det beror väldigt mycket på om det finns någon väg in för de 1000 pansarfordonen som tydligen är på väg. 5km lång kö och dubbla rader. Men är alla broar sprängda och vägar minerade så kan det nog gå segt på slutet.
Ska vi tippa på kollektiv soppatorsk i höjd med de yttersta förorterna?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej det har jag inte. Jag googlade lite och det verkar som att Rysslands kärnvapen är en kombination av kärnor från apelsiner, och vapen. Putin har problem just nu eftersom man har för lite apelsiner och inte kan producera tillräckligt med kärnvapen.
Ett kärnvapen exploderar inte bara sådär. De har ganska rejäla säkerhetsåtgärder för att det inte ska kunna ske.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vi har nog kriget här snabbare än vi anar när Putin inser att det är svenska pansarskott som spränger hand stridsvagnar. Tack för den, Maggan.

Nu har ju hela EU skramlat vapen, men visst han nukar säkert alla EU länder.
Citera
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Är det emot krigskoden att Ukraina svarar med robotar in i Ryssland?
Det har man redan gjort. https://thehill.com/policy/international/russia/595815-ukrainian-forces-target-russian-airfield-near-border-report
Citera
Medlem
Jofs avatar
Paasikivi gör en analys av Putins kärnvapenhot som jag delar.
Putin hotar MEN ska man känna sig hotad?

Nej.

Han utvecklar inte det med avseenden på Putins mentala hälsa, som jag gjort. Men kommer till samma slutsats som jag:
Skrämselpropaganda.
Citera
2022-02-27, 22:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Dock tycker jag att väst inte borde ha blandat sig i Ukraina till att börja med. Varför ska vi sponsra med pengar och utbildning för att andra länder ska få ett västvänligt styre?
Ukraina är en demokrati och de bestämmer helt själva vad de vill göra. Deras befolkning har velat närma sig väst och söka EU-medlemskap. De bestämmer vad de vill göra. Inte någon annan.

Vad demokrati innebär är väl beskrivet på internet. Googla på ordet "demokrati".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Först och främst handlar det om att hitta dit man ska och det har Putler-Rysslands trupper visst haft lite problem med. Sedan måste trupperna försörjas med mat, bränsle och ammunition, det verkar ha varit mycket besvärligt för barnamördare V.Puttin och hans generaler. Det tog 3 dagar att nå storstaden Charkiv 30 km från gränsen eftersom stridsfordonen har haft konstant soppatorsk på motorvägen.

Sedan gäller det stridsmoralen. Att mörda ukrainska tanter är inte vad ryska värnpliktiga tonåringar vill. De har istället tagit på schappen, stulit mat i butiker och låtit den ukrainska armén bomba deras övergivna fordon till skrot. Den slemmiga pajasen i Kreml har förlorat, han är medveten om det, men kommer att offra fler Ukrainska tanter och fler ryska tonåringar för att hänga kvar vid makten. Kosta vad det kost vill. Vi får se om det är hans kleptoman-kompisar eller hans generaler som lobotomerar honom med en revolver. Skrivbordet har växt med några meter om dagen under veckan vilket tyder på en växande paranoia.

Det har inte ens gått 1 vecka och Kiev är omringat. Behöver jag säga mer?
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Bonde snor en tank med sin traktor av ryska armén. Antagligen inte sann, men väldigt rolig.

https://twitter.com/blacktidus1/status/1498028064235732995?s=20&t=Z7dZShXasMrXm_gGq-YBhA

Traktor målad med "z" bogserar ett pansarskyttefordon markerat med "z".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in