Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 22:37
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Sluta få orgasm.

Deras general dog vid gränsen igår ..

Något den civiliserade världen är mycket glada för.
Citera
2022-02-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hade varit ypperligt läge att starta ett krig i Tjetjenien nu. Öppna en till front mot Putin och göra det till ett helvete. Tyvärr kommer det inte ske.

Det finns anledningar varför ryska officerare heller tar självmord än hamnar i deras händer. Därför kul se Pro Putin sidan komma i brallan av beundran för dom muslimska krigarna.

De börjar hänga sig själva nu har vi sett. Hederskulturen är stark bland Putlers pedofila islamistkrigare😁
Citera
2022-02-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag lutar väl också lite åt det hållet, mer nu än för nåt dygn eller två sedan. Men inte helt ännu, utgången kan ju i slutändan fortfarande bli ett Ukraina som tvingas kapitulera, även om det kostat ryssarna mycket mer än de på förhand trodde.

Jag tror faktiskt inte att Ukraina kommer kapitulera. Armén kommer springa runt i skogarna med hur mycket vapen som helst och underrättelser från NATO.

Ukraina kan säkert förlora Kiev ett tag och antagligen även några stora städer till. Men, så länge det flödar in manpads och PV-vapen så kommer det vara helt ohållbart för Ryssland att vara kvar.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Skillnaden är att resten av världen låtit honom hållas när han invaderade Georgien, Krim och Donbass. Nu har han passerat en röd linje och resten av världen ser inte mellan fingrarna längre – nu sitter han i en återvändsgränd. Jag ser iallafall inget sätt för honom att komma ut ur den här situationen och normalisera Rysslands relationer med resten av världen.
Krim och Donbas är visserligen inte ok men det skedde i samband med Euromaiden-protesterna och kuppen mot den dåvarande presidenten. Fast det var en odemokratisk kupp så blundade väst. Antagligen så gav väst indirekt stöd till den. Så då svarade Ryssland på sitt sätt.

Dock tycker jag att väst inte borde ha blandat sig i Ukraina till att börja med. Varför ska vi sponsra med pengar och utbildning för att andra länder ska få ett västvänligt styre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vi har nog kriget här snabbare än vi anar när Putin inser att det är svenska pansarskott som spränger hand stridsvagnar. Tack för den, Maggan.

Sluta vara så naiv. Nej han kommer inte komma till Sverige och kriga. Inte än.
Citera
Medlem
https://mobile.twitter.com/AFP/status/1498029493033881601?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1498029493033881601%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.aftonbl adet.se%2Fnyheter%2Fa%2FlVmoXy%2Fliverapportering-spanda-laget-krin g-ukraina

Eu skickar stridsflygplan t Ukraina

Ryssland skickar tjetjenier

Hahahaha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vet att jag läst dom ska ha varit runt 300. Var rätt aktiva i början av kriget runt 2014. Sen har ju Kadyrov och Ryssland tråkigt nog mördat många av ledarna för dom riktiga tjetjenerna.

Mycket kan sägas om dom men ingen kan förneka detta är mycket hårda och bra krigare. Blir lite fånigt när finniga svenskar som aldrig hållit i ett vapen och inte haft krig på 3000 år pratar om dom.
Tycker det är mer fånigt när blattar som flytt sina länder pratar om krigare.
De första som kommit som flyktingar hit är dröser med män som lämnat kvinnor och barn i sticket.

Tillskillnad från alla blattar så har vi faktiskt ett eget land, där våra förfäder alltid har levt.
Blattarna har fått lämna allt i sticket, kunde inte ens leva upp till sina förfäders önskan.

Antar du är Balkankille.
Många Balkanfolk jag känner berättar att när de åker tillbaka till sina hemländer på semester viskas det bakom ryggarna att de är svikare och fegisar som lämnat länderna i sticket när de andra fick kriga och bygga upp det som var raserat.
Citera
2022-02-27, 22:39
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tvärtom det är point and klick. Jag har skjutit AT-4 ett flertal ggr skarpt tom det rensar bihålorna mycket fint

Rysstrollen är oroliga nu när alla ryska tanks som befinner sig på Ukrainas heliga mark kommer bli pulveriserade inom någon dag
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Skillnaden är att stödja den ena parten under pågående krig, bryter mot alla praxis. Det har Sverige aldrig gjort förut.

Vår egen praxis ja. Men det röstar riksdagen igenom i morgon om jag förstår saken rätt.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Varför detta våld mot utländskastudenter? Fattar kravet på egna medborgare men kan man verkligen kräva att utlänningar som befinner sig i landet ska tvångskriga eller bestraffas om de inte gör detta?

Indien stödjer Ryssland
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Sverige har nu bestämt sig för att skicka ner utrustning till Ukraina.
Varför så sent, Ukraina skulle fått vapen och annan utrustning samma dag Som Putin attackerade.

Sant, men jag kan tänka mig att regeringen har nog samtalat med flera olika världsledare och fått lite garantier för våran egen säkerhet och dylikt först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vakuumbomb - TOS-1, ett ryskt termobariskt övertrycksvapen-system.

TOS-1 är för liten för den smällen. Den lägger en matta av mindre smällare på en stor yta. Lika illa för den som står på marken men..

Det där var en större bomb, antingen en MOAB/FOAB eller kan ha varit en ammo depå, bränsledepå, eller gödningsmedel/raketbränsle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in