Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssarna backas upp av kineserna, som absolut inte vill se den USA-dominans som skulle bli resultatet av ett krossat och besegrat Ryssland. Och vad har Putin till slut att välja på?
Alt 1. Krypa till korset och ge upp = slut som president, förrått sitt land, förnedrad och besegrad. Kommer inte hända.
Alt 2. trycka på "knappen".

Fast de är inte bara att trycka på en knapp! De är flera beslut bakom det som behöver tas osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja. Atombomberna regnar över London, Paris och resten av huvudstäderna. Putins hämnd, hans enda chans att rädda ansiktet. Sånt är viktigt för honom.

Ja det är ju troligt. Sluta noja nu och gå och lägg dig så du orkar gå upp imorgon.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men det var väl en dum jämförelse...

Korrekt vore:

Om en snubbe är inuti i en jaktaffär och han slåss med en annan snubbe, är det rätt att sälja en kniv till den ena av de två då?
Om två människor slåss är det rätt att ge bort en kniv till en kille då?

För annars påstår ju du att när man sålde vapen till USA var man inte stridande part, dessutom vad någonting har att göra med att man befinner sig i en jaktaffär förstår jag inte?

Eller menar du att han ÄGER jaktaffären?

Men ja, det är precis samma sak, för båda är i slagsmål. (även om du undvek att skriva den lilla saken)
(Om vi ska vara riktigt allvarliga är det värre att sälja och göra profit på vapen till en part som dessutom är den som invarderat den andra parten, till skillnad från att ge bort vapen till försvarande part...)
Erkänn bara att du tänkte lite fel och inte hade riktig koll på grejerna, nu gör du bara bort dig.

Nej, det menade jag inte. Du menar att i mitt påstående så säljs kniven med intention att användas mot en annan person men det menade jag inte alls.

Visst jag kan hålla med om att Sveriges linje att vi bara säljer vapen till icke krigförande länder är lite skum då dom säljs för att antagligen för eller senare användas. Om intentionen inte är i rent avskräckande syfte förstårs.

Men hela den här frågeställningen startade ju med att Sverige nu har tagit ett aktivt beslut att bistå med vapen i en direktkonflikt och i och med det så har vi klivit ifrån vår neutralitet och valt sida! Känns mer som att vi nu har klarat NATOs inträdeskrav och NATO medlemskap står på tur, vilket jag är helt emot!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Skapar väl ett undertryck i målet?
Ja så är det kanske. Det är väldigt länge sedan jag gjorde lumpen. Pansarskotten är säkert beskrivna väl på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vill bara ha sagt att ting är inte klara än..

Är så mycket i tråden som presenteras som "dagens sanning"..

Jaha. Du får läsa vad RT har att säga om saken då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Är det någon som fattar varför chechenska soldater är och krigar på Rysslands sida?! Dom själva hatar väl Ryssland pga de inte får självständighet om jag inte är ute och cyklar - vad gör dom där??
Dom är ju djur mot civila….

Dom fattar inte bättre. Antagligen tycker dom bara det är roligt att få vara med och tortera och döda folk. Snygga ukrainskor står också högt på önskelistan. Det är lite spänning i en annars dötråkig vardage för dessa djur.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Har precis förklarat det det krävs mer än att bara trycka på en avtryckare.

Tvärtom det är point and klick. Jag har skjutit AT-4 ett flertal ggr skarpt tom det rensar bihålorna mycket fint
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Sluta få orgasm.

Deras general dog vid gränsen igår ..

Kom in i matchen. Alla här inne vet jag är en dom största anti Putin användarna, men ingen kan förneka att tjetjener inte är bra krigare. Vare sig dom krigar för eller emot den galna Putin.
Citera
Bannlyst
Jävla svin han är, det var det här många förutspådde iom att det inte går så bra för hans fyllearme.

https://youtu.be/2cwjOvzLXQk

Citera
2022-02-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Siprat igenom till Jerusalem Post? Läs noga.

Märkligt att talespersonen går och tar tillbaka det Klichko sa. Misstänker oenighet i Ukrainas ledning.

Och det har ju Ryssland redan visat,vem avskedade Putin idag?
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Det gör dom nästan redan, om än med robot 57.
Skillnaden är att stödja den ena parten under pågående krig, bryter mot alla praxis. Det har Sverige aldrig gjort förut.
Citera
Bannlyst
Sverige har nu bestämt sig för att skicka ner utrustning till Ukraina.
Varför så sent, Ukraina skulle fått vapen och annan utrustning samma dag Som Putin attackerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in