Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Detta kan vi få ångra, smartast vore att hålla fast vid neutraliteten och låt dom andra slå ihjäl varandra. För krig är inte något vi önskar oss..
Om Ryssland (eller något annat land) skulle få för sig att invadera Sverige, hade du då önskat att Norge, Finland, Danmark och andra länder hade resonerat likadant?
Citera
2022-02-27, 22:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
???

USA har varnat i veckor, om inte månader, för en rysk invasion / eskalering.
Ja?

Det är ju det jag säger.

Nivån i denna tråd....
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Libyen, och han har helt rätt

Ja jag ville bara veta säkert vad han menade. Och ja vi hade ingenting där att göra, precis som Ryssland inte har rätt att göra det de gör nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du menar som putins islamister som är 50 ggr fler än denna ” nassepluton”

Vad har det med något att göra? Putin krossade för övrigt de riktiga islamisterna i Tjetjenien till ett oerhört högt pris i lidande för befolkningen.
Forfarande är det inte normalt av ett demokratiskt land att inkorporera nazister i sina väpnade styrkor. Jag tror inte något land efter WW2 har haft nazistiska förband.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag funderade på en sak. Glömmer vi inte en jättestor spelare som står och fiser i kulisserna? Kina. Xi Jinping är ju naturligtvis ingen NATO-vän och står närmare Putin historiskt men jag har väldigt svårt att se Kina bara apatiskt titta på ifall Putin skulle försöka sig på ett kärnvapenkrig. Kina har spenderat ganska många år och biljarder dollar på att skapa ett framtida världsherravälde och jag kan inte tänka mig att man tänker låta Putin stöka till de planerna genom att spränga planeten.

Kanske Xi ringer sin kompis och stämmer träff och så att säga löser problemet Putin på ort och ställe? Inte för att man är några humanister som vill mänskligheten väl utan eftersom man inte vill att en irrationell galning förvandlar trettio år av investeringar till en radioaktiv Fallout-värld?

Kina och Indien borde verkligen kliva fram nu och tala vett med Putin. Förstår de inte att ett kärnvapenkrig drabbar dem lika hårt som resten av världen?
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Precis det jag menar. De har krigsmoral bara för att kunna döda och våldta. Men jag hoppas dom möter drönare och javelins på inresan.
Hoppas dem möter Tjetjenierna som strider på Ukrainas sida, dem vill nog ha hämnd för vissa saker
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vem är tränad att använda dessa vapen?
Javelin har de ju redan så den kan det nog. Och AT4 som svenskarna skickar är ju inte direkt jättekomplex. Ett vanligt engångspansarskott som man lär sig på nån timme. Artelleriet som esterna skickade var av gammal öststatstyp så den kan de förmodligen med.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni? Faller Kyiv i natt?

Ja min vän, precis som varje natt. Och likt Särinner kommer den vara intakt innan gryningen igen.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är 100% säker på att USA vetat hela tiden att Ryssland menat allvar. Jag har vetat det, då vet USA det.

Det finns en film som heter "En bro för mycket" och om någon överlever detta, så kommer nästa film att heta "Ett land för mycket"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag funderade på en sak. Glömmer vi inte en jättestor spelare som står och fiser i kulisserna? Kina. Xi Jinping är ju naturligtvis ingen NATO-vän och står närmare Putin historiskt men jag har väldigt svårt att se Kina bara apatiskt titta på ifall Putin skulle försöka sig på ett kärnvapenkrig. Kina har spenderat ganska många år och biljarder dollar på att skapa ett framtida världsherravälde och jag kan inte tänka mig att man tänker låta Putin stöka till de planerna genom att spränga planeten.

Kanske Xi ringer sin kompis och stämmer träff och så att säga löser problemet Putin på ort och ställe? Inte för att man är några humanister som vill mänskligheten väl utan eftersom man inte vill att en irrationell galning förvandlar trettio år av investeringar till en radioaktiv Fallout-värld?
Ja äntligen ett vettigt inlägg t alla som tror att de blir en domedagen
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Klitschko's spokesperson denies that Kyiv is 'encircled. ' In a interview with Associated Press, Kyiv’s Mayor Vitali Klitschko said that ‘Kyiv was encircled’ but ready to fight. His spokesperson said that he misspoke, and such information was “a lie and a manipulation

https://kyivindependent.com/
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Att detta skulle leda till ett tredje världskrig är extremt osannolikt. Putin må vara knäpp, men så knäpp att han skulle vilja attackera Nato är han inte. Och skulle han mot förmodan vara det så skulle han inte ha sina ministrar och sin militär med sig.

Nej, det där är inget scenario vi behöver oroa oss för.
Dessvärre så har ju Sverige begått en krigshandling riktad mot Ryssland i och med att vi ger vapen till motparten i kriget, Ukraina. Det kan komma att står oss dyrt. Jag undrar om Maggan är medveten om det, när hon riskerar våra liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in