Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Tjetjenerna är bland världens sämsta folk t o m värre än ryssar.
Precis det jag menar. De har krigsmoral bara för att kunna döda och våldta. Men jag hoppas dom möter drönare och javelins på inresan.
Citera
2022-02-27, 22:12
Jag funderade på en sak. Glömmer vi inte en jättestor spelare som står och fiser i kulisserna? Kina. Xi Jinping är ju naturligtvis ingen NATO-vän och står närmare Putin historiskt men jag har väldigt svårt att se Kina bara apatiskt titta på ifall Putin skulle försöka sig på ett kärnvapenkrig. Kina har spenderat ganska många år och biljarder dollar på att skapa ett framtida världsherravälde och jag kan inte tänka mig att man tänker låta Putin stöka till de planerna genom att spränga planeten.

Kanske Xi ringer sin kompis och stämmer träff och så att säga löser problemet Putin på ort och ställe? Inte för att man är några humanister som vill mänskligheten väl utan eftersom man inte vill att en irrationell galning förvandlar trettio år av investeringar till en radioaktiv Fallout-värld?
Citera
2022-02-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Inga Natotrupper är i Ukraina.
Att lämna dem helt i sticket vore totalt förkastligt.

Som amerikanare.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Källa ?

De har på liknande vis som Sverige lär ha gjort vid ev angrepp under kalla kriget förbjudit män mellan 18-60 år att fly då de fått göra värnplikt i syfte att kunna försvara landet.

Ja, många män blev stoppade vid gränsen, de slets från sina barn och kvinnor. Fruktansvärt!
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t2u8u0/russian_buk_aa_systems_destroyed_by_turkish_made/

De verkar använda turkiska drönare, Baykar. Kommer nog att bli mer drönarfilmer på den här kilometerlånga konvojen i närtid.

Hoppas dessa drönare klarat sig och kan sättas in mot konvojen !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Tsar Byxlös såg ett ypperligt tillfälle att göra sig av med dem. Ryssarna har brutaliserat tjetjenien i många år.
Glöm ej att rysstrollen får orgasm varje kväll de hör ngt om tjetjenien
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vem är tränad att använda dessa vapen?
Hur svårt är det att avfyra ett pansarskott?
Du är en okunnig tönt som har 0 kunskap om militär och vapen men suger putins kuk hela dagarna .
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
För så enkel är ju världen. Går du i lågstadiet eller?
Världen är ganska enkel, för alla utom ryssar verkar det som.
Några saker att ta med dig hem till Putin:
  1. Respektera andra länders gränser
  2. Respektera andra länders gränser
  3. Respektera andra länders gränser
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Problemet är att Ryssland ser samma hot fast omvänt, dvs att det är Nato som expanderar. Men detta är existensiellt för Ryssland. Risken är att Ukraina är "allt eller inget" för dom. För väst är Ukraina inte det. Det gäller att vara smart nu.

Ja, det känns som att många har svårt att förstå det ryska synsättet avseende NATO och även den skräck som finns och har funnits långa tider i Ryssland/Sovjet för att de ska hamna i samma situation som under andra världskriget. Huruvida det synsättet är helt obefogat eller inte spelar mindre roll om Ryssland agerar utifrån det.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Är det omringat?

Kiev´s borgmästare har gått ut med dementi att det är omringat.
Kan varit en rysk falskuppgift som tagit fäste.

Klart är dock att en stor konvoj varit på väg sedan i förmiddags, och det kan helt säkert bli ett försök på Kiev inatt.
Citera
Det som oroar mig är att Ryssland kommer tillslut lyckas döda de flesta modiga ukrainare som slåss för frihet och demokrati så de kan installera ett pro-ryskt diktatur regim utan större motstånd. Jag hoppas omvärlden inte kommer att mildra sanktioner förrän Putin avsätts och ställs till svars för kriget.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det står i din egen länk, är du obildad?

Var står det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in