Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 22:11
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag kan hålla med om att det svenska biståndet till Ryssland kan ifrågasättas men jag hoppas och tror att man har koll på var dessa pengar hamnar. Någonstans är det inte den ryska befolkningen som startat detta utan en galen ledare. Det ryska folket kommer förmodligen lida av alla dessa massiva sanktioner och bistånd som går till skolor och utbildning kan ju göra tillvaron något humanare.
Ryska folket är skyldiga. Han har enormt stöd
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vem är tränad att använda dessa vapen?

Svenska regeringen sa i presskonferensen att vapnen de skickar inte kräver utbildning och kan skötas av en person. Så ingen träning behövs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
För så enkel är ju världen. Går du i lågstadiet eller?

För de flesta är det väldigt enkelt att inte invadera sina grannländer.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, de har säkert inte något luftherravälde eftersom Ukraina har bärbart luftvärn också.
De fasta installationerna är säkert nedkämpade.
Det verkar dessutom som att Ukraina fortfarande har några Mig 29 kvar.

Det Putin har gjort när han anfallit Ukraina är så långt från skolboken man kan komma. Det verkar som att han vill förlora så mycket materiel, fordon och soldater som möjligt.

Ja det har varit en böjelse dom har haft i många år, men vinner ändå på grund av antalen och mängderna dom har...
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Som igår när de knappt kom över gränsen?

Får hoppas att drönarna blåser dom av vägen.
Citera
2022-02-27, 22:12
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är 100% säker på att USA vetat hela tiden att Ryssland menat allvar. Jag har vetat det, då vet USA det.
???

USA har varnat i veckor, om inte månader, för en rysk invasion / eskalering.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
France will submit resolution for ceasefire and Ukraine humanitarian access to UN Security Council

Fransmän kan man alltid lita på.
Upp med vita flaggan!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Drönare låter ju ännu bättre faktiskt. Så slipper en pilot riskera bli nersjuten. De borde verkligen försöka göra nåt åt den här konvojen innan den kommit för nära Kiev.
De där turkiska drönarna har visat sig vara vansinnigt effektiva.

Här är några klipp som visar från drönarens perspektiv:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t2pchu/ukrainian_bayraktar_tb2_in_action/
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t2u1u1/ukrainian_tb2_strike_on_a_russian_buk/
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t2xa1l/another_video_of_ukrainian_tb2_strikes_against/

Här kan du se resultatet från marken:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t1ykcj/another_russian_convoy_wrecked_this_one_around/

Hoppas att vi nås av sådana klipp från mega-konvojen i morgon.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
https://t.me/RussiaZapad2022/28?single

Någon som vet vad det här är för lort? Låter inte som ren ryska, ser ut som skäggiga islamister. Tjetjener?

Det står i din egen länk, är du obildad?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Nej, dra inte slutsatser om du är vinklad.
Men av erfarenhet så vet vad jag som funkar framgångsrikt i olika stridsmiljöer vilket jag beskrev.

Israel hade precis samma bekymmer med Hezbollah i Libanon trots 10 dubbelt mer manskap och överlägsen eldkraft.

Vi ser efter imorgon vad de kommer fram till efter att ha förhandlat.
Men utifrån Putins agerande hittills tror jag att han kommer intensifiera bombningar och öka trycket om mötet Ukraina - Ryssland inte blir till fördel för honom.

Du får ursäkta men det är så många här i tråden som är rena hejarklacken till Putin så man blir lite irriterad ibland.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Tjetjenerna är bland världens sämsta folk t o m värre än ryssar.

Tsar Byxlös såg ett ypperligt tillfälle att göra sig av med dem. Ryssarna har brutaliserat tjetjenien i många år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Självklart måste man göra så, men det vansinne att reta upp grannen i onödan.

Kolla vilken strategi finnarna har. Dom har kapacitet till att slåss mot dom, men dom hetsar inte mot dom.

Vi har ingen kapacitet till att föra krig mot dom, vi skrotade ju försvaret, men ändå kaxar vi mot dom. Inte särskilt smart...

Det är typiskt kvinnor att göra så. De brukar då behöva en lavett för att bryta sitt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in