Jag kan hålla med om att det svenska biståndet till Ryssland kan ifrågasättas men jag hoppas och tror att man har koll på var dessa pengar hamnar. Någonstans är det inte den ryska befolkningen som startat detta utan en galen ledare. Det ryska folket kommer förmodligen lida av alla dessa massiva sanktioner och bistånd som går till skolor och utbildning kan ju göra tillvaron något humanare.
Nej, de har säkert inte något luftherravälde eftersom Ukraina har bärbart luftvärn också.
De fasta installationerna är säkert nedkämpade.
Det verkar dessutom som att Ukraina fortfarande har några Mig 29 kvar.
Det Putin har gjort när han anfallit Ukraina är så långt från skolboken man kan komma. Det verkar som att han vill förlora så mycket materiel, fordon och soldater som möjligt.
Ja det har varit en böjelse dom har haft i många år, men vinner ändå på grund av antalen och mängderna dom har...
Drönare låter ju ännu bättre faktiskt. Så slipper en pilot riskera bli nersjuten. De borde verkligen försöka göra nåt åt den här konvojen innan den kommit för nära Kiev.
De där turkiska drönarna har visat sig vara vansinnigt effektiva.
Nej, dra inte slutsatser om du är vinklad.
Men av erfarenhet så vet vad jag som funkar framgångsrikt i olika stridsmiljöer vilket jag beskrev.
Israel hade precis samma bekymmer med Hezbollah i Libanon trots 10 dubbelt mer manskap och överlägsen eldkraft.
Vi ser efter imorgon vad de kommer fram till efter att ha förhandlat.
Men utifrån Putins agerande hittills tror jag att han kommer intensifiera bombningar och öka trycket om mötet Ukraina - Ryssland inte blir till fördel för honom.
Du får ursäkta men det är så många här i tråden som är rena hejarklacken till Putin så man blir lite irriterad ibland.