Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 21:49
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Trots det så anses Ukraina vara mer korrupt än Ryssland enligt korruptionsindex. Inte många som vet om att även ukrainska regimen är genomrutten och bla bidrar till Europas största högerextrema milis. Men plötsligt är dessa världens hjältar och gullgossar bara för att väst älskar att hata ryssen. Ukraina är just nu bara en spelpjäs i en större maktkamp och utnyttjas i propagandasyften. USA och Israel har gjort sig skyldigt till hundratusentals civila dödsoffer i sina invasioner medan ryssarna har genomfört sina operationer med disciplin och respekt för människoliv i jämförelse. Hyckleriet har nått nya nivåer i MSM och tyvärr lär hetsen bara orsaka onödigt våld och lidande.

Vill bara påpeka att jag inte tar ryssarnas parti utan vill bara att media slutar välja en (o)sanning åt mig som jag måste sluka med hull och hår. Jag kan och vill se saker från olika perspektiv och bilda min egen uppfattning.

Faktafel. Ukraina har lägre CPI än Ryssland inte högre. De ligger på runt 122 resp 136 plats.
Citera
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Trots det så anses Ukraina vara mer korrupt än Ryssland enligt korruptionsindex. Inte många som vet om att även ukrainska regimen är genomrutten och bla bidrar till Europas största högerextrema milis. Men plötsligt är dessa världens hjältar och gullgossar bara för att väst älskar att hata ryssen. Ukraina är just nu bara en spelpjäser i en större maktkamp och utnyttjas i propagandasyften. USA och Israel har gjort sig skyldigt till hundratusentals civila dödsoffer i sina invasioner medan ryssarna har genomfört sina operationer med disciplin och respekt för människoliv i jämförelse. Hyckleriet har nått nya nivåer i MSM.

Vill bara påpeka att jag inte tar ryssarnas parti utan vill bara att media slutar välja en (o)sanning åt mig som jag måste sluka med hull och hår. Jag kan och vill se saker från olika perspektiv och bilda min egen uppfattning.

Precis, ukrainska militären avrättat 3-4000 ryskt talande civilare(ukrainare och ryssar) . Hundratals barn och kvinnor, väst stod och tittade som ingenting hade hänt. Dock så är det Putins fel att gå in 2014. Där skar det för båda länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En 6km lån kolonn med fordon och pansar på väg mot Kiev nu enligt Amerikanska satellitbilder.
Kan det tänkas bli ett slag i natt?

https://sverigesradio.se/artikel/7981293

Inatt eller imorgon. Detta är Tjetjener vilka är utmärkta krigare. Det ser mörkt ut för Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så ja? Vi ska bara låta han starta krig och kuvas av hans hot tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Fattar du inte vad undfallenhet leder till?
Nästa gång anfaller han baltländerna Polen
Rumänien Finland.

Ingen önskar kärnvapenhot men vad menar du är lösningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Resonerar du alltid så? "Om jag bara inte gör honom upprörd så kanske han inte slår mig"-mentaliteten är jättebra om man vill ha en stövelhäl tryckt mot ansiktet hela livet.

Konsekvenserna av en konflikt mellan Ryssland och Nato skulle bli fullständigt förödande, för hela mänskligheten och för hela planeten. Det är inga kinapuffar som användes under WW2. Addera att han är irrationell och krigsgalen, plus att han besitter världens största kärnvapenarsenal (som han dessutom hotar omvärlden med). Behöver jag fortsätta?

Lösningen är att låta Ukraina ta denna strid, även om alla länder i Europa skulle vilja sätta marktrupper i Ukraina och hjälpa dem så kan kostnaden av ett sånt agerande förstöra för oss alla. Det här är ingen vanlig kukmätartävling, det är spela roulette med planetens alla invånare som insats.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Som sagt var folkligt stöd finns i Ukraina man kommer inte ge upp i första taget. Med mobiliserade antar jag att de fått en uppgift inom förvaret med.

Citat:
100,000 Ukrainians mobilized in 2 days.
According to Commander-in-Chief Valerii Zaluzhnyi, 50,000 are military reservists and 50,000 are Territorial Defense volunteers.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vi låter honom plocka Ukraina och ser om han försöker sig på någonting mer. Om detta är fallet så kan det vara läge att agera.

Är Ukraina verkligen värt ett kärnvapenkrig? Vi vet ju inte ens vad han egentligen vill.

Jag har inte påstått att Ukraina är värt ett kärnvapenkrig. Jag tror inte att Putin och hans närmsta tycker det i heller.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Låta Putin störta presidenten Zelenskyj och sätta ny, typ Medvedtjuk. Mindre inblanding från väst desto bättre. Går väst i Ukraina finns risk för kärnvapen. Putin såg skakig på senaste intervju, syndes och hördes.
Då gör han samma sak med nästa land. När säger man stopp
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
BREAKING: Massive Russian convoy seen outside Kyiv
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=_gDmMVzjIVw&ab_channel=SkyNews

Stämmer detta, har ryssarna nu et ttotalt luftherravälde annars skulle man inte köra så tätt, riktigt fett mål för flyg..
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Behövs det verkligen flyg då? Räcker det inte med mer Turkiska drönare?
Citera
2022-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Man kan undra vilka konsekvenser det får för framtiden. Kommer ryska oligarker hellre hålla kosingen i Ryssland än USA/EU/Schweiz?
Vilken kosing? Ska de ställa sig på torget i Ekaterinburg, Omsk och Vorkuta, och sälja Borscht?
Citera
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det här jag undrat, vårt bidrag i jämförelse med övriga länder? Det jag menar, är det wooowww bidrag, eller har andra länder bidragit med betydligt bättre grejer?

Vi har iallafall gjort någonting och inte bara stått passiva som vi alltid brukar göra. Sen kan man ju diskutera hur smart allt det här är. Men man kan ju inte bara stå och se på när en galning hotar hela världen.
Citera
Avstängd
Intressant att Putin har ett ännu längre bord emellan när han pratar med sina egna. Vill han vara utom skotthåll? Vad är meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in