2022-02-27, 16:06
Medlem
draåthelvetes avatar
Jag undrar varför gangsterrapen där det sjungs om våld och misär faller så mycket i smaken hos medelklassen?

Finns det något motsvarande alternativ, typ där Somalier och Afghaner lyssnar på låttexter där svenska artister sjunger ut om genusstudier, VAB eller jämlikhet?

Jag är seriös i frågan, och undrar varför nedanstående förmodligen inte är attraktivt alls.
Citera
2022-02-27, 16:11
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
Jag undrar varför gangsterrapen där det sjungs om våld och misär faller så mycket i smaken hos medelklassen?

Finns det något motsvarande alternativ, typ där Somalier och Afghaner lyssnar på låttexter där svenska artister sjunger ut om genusstudier, VAB eller jämlikhet?

Jag är seriös i frågan, och undrar varför nedanstående förmodligen inte är attraktivt alls.

Människor är fascinerade av våld och misär. De flesta filmer handlar om våld och misär.
Citera
2022-02-27, 16:13
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Om jag förstår det rätt rör dig sig till stor del om köpta streams vilket gör vissa ängsliga medelklassar beredda att svälja skiten och argumentera för det. Men det är förmodligen en mindre klick än du tror.
Citera
2022-02-27, 16:19
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Om jag förstår det rätt rör dig sig till stor del om köpta streams vilket gör vissa ängsliga medelklassar beredda att svälja skiten och argumentera för det. Men det är förmodligen en mindre klick än du tror.

Ja det är köpta streams.
Ja, folket som lyssnar på skiten gör det för att dom tror att det gör dom "coola".
Citera
2022-02-27, 16:22
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete

Jag vet för övrigt inte hur många artister som profilerar sig på genusstuder, VAB och jämnlikhet.
Citera
2022-02-27, 21:45
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Människor är fascinerade av våld och misär. De flesta filmer handlar om våld och misär.

Det där stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in