Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Men att använda ordet OM är hypotetiskt bara.
Vart fan skriver jag om?

Din Google translate fungerar dåligt.
Citera
2022-02-27, 21:26
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag tänkte först skriva att det var ganska självklar vad som skulle hända och att vi skulle undvikit att hamna i den situationen.

Men dom fullblods xxxxx politiker vi har, skulle nog situationen bli ännu värre än den ukraina är i.

Men om nu ett land beslutade sig för att invadera Sverige och vi inte lyckades undvika krig, nog skulle du vilja att omvärlden bistod oss militärt?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Turkiska Bayraktar TB-2 fortsätter sin slakt av halvinvaliderna!

https://twitter.com/i/status/1498022396682547201

Fuck you!!

Japp den där hemska kolonnen får smaka på rejält med turkiskt kebab.
Citera
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag försvarar inte det Ryssland gör, jag förklarar det.

Alternativet vore att välja att inte förstå det och bara måla satan på väggen och välja att hata blint. Lösningen på krisen är att förstå fienden, världskrig är inte lösningen, vilket är det dina gelikar hetsar för.

Spelar ingen roll vad alla har för åsikter. Om det blir världskrig så blir det världskrig. Låter på dig som att dom du diskuterar med har någon sorts makt att förändra det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Baghdad ligger inte 20 mil från den Amerikanska gränsen iheller.

Spelar det någon roll om man har flyttat tillräckligt med trupper till mellanöstern? Du menar att den mäktigaste armen genom tiderna inte kan planera logistiskt så att tillräckligt med trupper finns på plats när en invasion genomförs? Att det understöd som finns är på plats? Avståndet till Amerikanska gränsen hade noll betydelse!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Sant, men vi hade säkert haft ett kommunistiskt Europa istället. Vet inte riktigt om det hade varit ett bättre alternativ. För det finns en anledning till varför en motståndsrörelse hade grogrund.

Håll dig till ämnet istället.

Jag förstår inte vad krigshetsare får ut av det hela. Putins planer är enkla, men folk väljer att inte förstå dem, misstolkar det Ryssland gör och vill bara ha ett världskrig med Ryssland? Varför? För att det känns bra, finns ingen reson i det hela.

Med tanke på folks korkade resonemang i tråden så finner jag världskrig ganska oundvikligt. Blir besviken.
Sant förr eller senare blir det världskrig.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
När alla pansarfordon är sprängda och Putin blir riktigt lack, trängd och inmålat i ett hörn så lär han börja lägga bombmattor så gör dom varken från eller till! När röken har lagt sig och han börjar gå igenom listan på vem som gjort vad så var detta inte för Sveriges bästa!

Rysslands framtid kan vi mäta i månader nu tack vare Beta-Putlers Epic Fail. Vi behöver aldrig mer oroa oss över Ryssland bortsett från vad han kan ställa till med kärnvapen och den kapabiliteten försvinner antagligen när vi ser Sovjetkollapski 2.0. Fiasco Kaput(tm).
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Hans mongoliska resepolare körde livestream från torget i Kyiv idag. Båda de är fast i Kyiv.

Senaste inlägget på Instagram tolkar jag som att han tagit sig ut från Kiev.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Så du hade med andra ord tyckt det var ok att Sverige tog emot militärt material från andra länder om vi invaderades, men tycker inte att Sverige ska bidra med militärt material till ett land som blivit invaderat?
Oavsett hur mkt vi bygger upp vår militär kommer vi vara i behov av hjälp utifrån om vi hamnar i krig.

Jag svarade på en annans fråga och svarade då att det vore dumt att säga nej om någon erbjuder sig. Sedan så är jag emot att ge och bistå med material som skyddsvästar osv men inte vapen! Nu kommer vi få blod på våra händer, nej tack inte med min röst!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Och hur exakt har man lyckats utbilda en pilot för dessa drönare när det kräver många månader/år för att få köra en?
Ukraina hade ett gäng sådana drönare. Jag läste någonstans i nyhetsvimlet att alla, eller många, av Ukrainas drönare förstördes i anfallen den första natten. Men nu skickade väl Turkiet nya, tror jag att jag läste... sorry för osäkerheten – det flimrar förbi så otroligt mycket information.
Citera
2022-02-27, 21:27
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag kollar mer på det faktum att Ryssland inte tog Kharkiv natten till idag.
Tro mig, ryssarna hade gjort stor sak av kontroll av den staden.
Ger tyvärr inte mkt för snacket i videon, trots några minuter in bara. Skall dock se hela videon.
Såvida du läser Forbes-länken.

Jag såg CNN kabla ut vilken massiv trupp ryssarna skickade mot Kharkiv igårkväll. Det var +200 stridsvagnar och flertalet termobariska enheter på T90-chassi.
Dessa borde med all rimlighet kunnat ta Kharkiv, men så blev det inte.

Ser faktiskt fram emot att stå just med dig sida vid sida längre fram.

CNN är allergisk mot sanningen. Men skall läsa artikeln och lyssna du på vad dom säger, det stämmer inte med vad den ryska trumpetar ut...
Citera
2022-02-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ukrainska armén använder sitt eget folk som sköldar . Otäckt hur regimen manipulerar folket. De förbjuder även folk att fly….
Ryssland fängslar demonstranter och mördar folk som inte gillar Kreml ståndpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in