2022-02-27, 20:55
Medlem
picapicans avatar
Onödigt att slänga massa mjölk, om det nu är det i kannorna.
Citera
2022-02-27, 21:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Onödigt att slänga massa mjölk, om det nu är det i kannorna.
Ja det är galenskap och synnerligen oetiskt. Hoppas det är färgat vatten men då kan de ju för tusan också säga det så vi slipper uppröras för tji.
Citera
2022-02-27, 21:24
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Platt fall...
Jag tolkade det som..
Citera
2022-02-27, 21:28
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag tolkade det som..

Okej min miss, men starkt av tanten ändå att hålla ut så länge.
Citera
2022-02-27, 21:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag tolkade det som..
Kan så vara men då kan väl en kanna kanske väga 15 kg också? Googlade lite och 30liters 5,5 kg och 50liters 10,5kg om jag nu kommer ihåg helt rätt. Fast det var moderna kannor. De som de stod med såg ut å ha några år på nacken.
Senast redigerad av kubun 2022-02-27 kl. 21:38.
Citera
2022-02-27, 21:48
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Okej min miss, men starkt av tanten ändå att hålla ut så länge.
Ja verkligen, hon kämpade tappert.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan så vara men då kan väl en kanna kanske väga 15 kg också? Googlade lite och 30liters 5,5 kg och 50liters 10,5kg om jag nu kommer ihåg helt rätt. Fast det var moderna kannor. De som de stod med såg ut å ha några år på nacken.
Kollade också och hittade en 40 liters liknande den i farmen vägde 6 kg. Vetifan men kannorna såg knappt halvfyllda ut.
Citera
2022-02-27, 22:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja verkligen, hon kämpade tappert.

Kollade också och hittade en 40 liters liknande den i farmen vägde 6 kg. Vetifan men kannorna såg knappt halvfyllda ut.
Jag gick tillbaka å såg efter och det står textat: "kannornas vikt 30 kg" så det är nog den sammanlagda vikten brutto.
Citera
2022-02-27, 22:06
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har de ens ätit av grisen de slaktade?

Ja de åt fläsk till Jonas pasta.
Citera
2022-02-27, 22:17
Medlem
Dunderqvists avatar
Starkt av set äldre gardet att hålla ut såpass länge, men de måste ju ändra grenen. Öka vikten ordentligt på kannorna, otroligt seg gren annars och har faktiskt inte jättemycket med ren styrka att göra.
Citera
2022-02-27, 22:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, det har avhandlats i tråden.
Okej, det hade jag missat.
Jag visste att hunden fick åka hem, och att det ryktades något om att hunden skulle jagat en hare (vilket ju var helt felaktig info). Sedan har jag inte sett något mer ang att hunden fick åka hem
Citera
2022-02-27, 22:29
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
De är dessutom mat-tjuvar vilket innebär att produktionen borde ha kastat ut dom genast när det hände.
Med så stor prissumma så borde reglerna vara solklara att alla ska tävla på lika villkor.
Förövrigt mår jag illa av att se Cissi plötsligt börjat fjäska för Bea.
Så genomskinligt att Cissi hoppas på att bli vald till storbonde om Bea åker ut.
Det finns knappt någon värdig vinnare kvar i det där falska Farmen-gänget….
Inget regelbrott att sno mat. Dock kan det straffas om det ingår i något uppdrag, att de underkänts.
Var de förra säsongen de drack upp ölen innan den jäst klart och inte fått de godkänt? Vincent vart inte glad och underkände.

Farmen, säsong 11 (2018) då hade de ett äppeluppdrag, många som åt av äpplena. Minns inte om de klarade uppdragen den veckan.
Citera
2022-02-27, 22:49
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Starkt av set äldre gardet att hålla ut såpass länge, men de måste ju ändra grenen. Öka vikten ordentligt på kannorna, otroligt seg gren annars och har faktiskt inte jättemycket med ren styrka att göra.
Instämmer. Bästa vore att skippa den grenen helt.
T.ex repet (minns inte när senast den var med) där få ta i med hela kroppen. Kul se på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in