Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 19:56
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ett muntligt avtal är också ett avtal. Det gäller.
Det var en premiss för upplösandet av Sovjet.
Självklart känner ryssarna sig lurade av nato.
Nato har en lång historia av terrordåd och stöttande av nazister i europa.

Glöm inte folkmord på över 20 miljoner människor, Tjernobyl, Sovjet och Gulag Putin-gris.
Citera
2022-02-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Ena stunden säger de att de slagit tillbaka andra stunden söger de att de äe omringade 🤦🏽‍♀️
Citera
2022-02-27, 19:57
Bannlyst
Fy va många gånger sirenerna går i Kyiv ikväll. Denna dagen har varit klart värst hittills.

“Kiev is surrounded and evacuation from the city is impossible.”

-Kiev Mayor Vitali Klitschko.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498008225702100994
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Ryssland måste lämna precis hela Ukraina
och
betala skadestånd för återuppbyggnaden av Ukraina.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Exakt.
Alla som hjälper Ukraina att förlänga kriget har blod på sina händer.

Det enda rätta Ukraina kan göra nu är att kapitulera och sluta offra sina egna medborgare.
Känns det inte mer att: "Alla som för krig mot en annan suverän stat och invarderar denna stat" är de som har blod på sina händer. Eller är det lite som den där U-137, alla ryssar har smakat vodka och åkt vilse och sen börjar man okynnes skjuta på alla man ser?

De enda som har blod på nånting är ryssland och Putin i allra högsta grad, än vad du påstår i din autistiska enfald.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Är de här pansarskotten de får av oss självstyrande? Är det lätt att träffa?

Tänker mig annars att NLAW är självsökande och mer eller mindre garanterad träff. Sådana får de från Britterna.

Nej det är nog enklare skott som man måste sikta själv. Men lättare att bära/transportera. Tror ärligt att Sverige inte har speciellt många av NLAW. Och de tillverkas ju inte här heller.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej det är förbannat dumt att hälla bräsle över elden. Det är många hjärndöda här inne som också verkar njuta av lidande, främst då ryska soldater. Jag ser alla som människor av känslor kött och blod. Vad som kommer att ske är att innan dom här vapenleveranserna kommer till Ukraina så har Ryssland känt sig tvingade att slå Ukraina med allt dom har. Folk och politiker verkar inte fatta vad dom ställer till med utan det blinda mantrat är; "ge inte Ryssland en enda millimeter". Allt dom hade behövt göra var att ge Ryssland sina säkerhetsgarantier och det hade inte trappats upp på detta vis. Kommer väst svara på brutaliten Ryssland kommer att visa Ukraina nu så är vi mycket nära ett kärnavapenkrig. Kärnvapenkrig verkar inte skrämma en del men som sagt, dom är hjärndöda, vitt skräp och på sätt och viss så kanske det är rätt åt de gryma gamla kolonialmakterna med de vita människorna att nu kanske utplånas. För det gör dom om inte i första smällarna så i svälten och konflikterna som följer av dom som blir över.

Jag kan ha fel. Jag trodde inte på en invasion av Ryssarna, jag trodde det räckte för dom att bara stå där och utarma Ukrainas ekonomi genom att skrämma bor alla investerare. Men Putin och ryssarna verkar har tröttnat helt på den orättvisa behandlingen och att ständigt bli sedd som fiende av NATO och väst. När dom ändå invaderat så trodde jag att Kiev skulle skulle kapitulera relativt fort för att skona liv men fel igen. Men det är sällan jag har fel tre gånger i rad. Mänskligheten är helt galen.

Det är endast Putin och Kreml som vill detta. Näst intill varenda rysk soldat vill inte kriga emot sina bröder och systrar men blir ditlurade av en galen ledare som lurat i dem att de ska rädda Ukrainas befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Otäckt hur länder som Sverige, Tyskland, Frankrike mfl göder denna våldsspiral.

Ukraina kommer att förvara sitt land vare sig dom får vapen eller ej, men med mer vapen kommer färre Ukrainare att dö.
Så nej ingen våldspiral göds.
De ända som göder någon våldspiral är Ryssland som fortsätter skicka in soldater i Ukraina!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nej det är en konflikt mellan Ryssland och Ukraina. Ukraina har en stor rysk befolkning som kränks av den ukrainska regimen, det ville Putin göra något åt. Ukraina vill gå med i Nato, vilket skulle ge Natobaser vid Rysslands gräns. Ukraina hade en ryssvänlig president, Viktor Janukovytj, som störtades genom en statskupp.
Inget av detta har med Sverige att gör, det är bara mellan Ryssland och Ukraina.

Jag föredrar att visa europeisk solidaritet. Dessutom har Putler även hotat Sverige så han förtjänar allt stryk han kan få.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Har inte Ryssarna drönare? Eller är dom så pass teknologiskt efterblivet? Tänkte att det är bättre än att riskera dyra flygplan.

En stor andel av deras drönarsystem blev bombat i inledningen av invasionen.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ena stunden säger de att de slagit tillbaka andra stunden söger de att de äe omringade 🤦🏽‍♀️

Kiev är omringat, men de slår tillbaka på andra ställen som i Kharkiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag skrev att matrialet inte är stenålders. Läs om vad jag skrev. I vapenväg ÄR vi väl rustade, eventuellt inte i ammunition, tror inte det är barskrapat dock men om det ska bli en längre invasion här i sverige så kan det bli tungt.

Men MATERIALET är inte stenålders.

Hur är det med lösförståelsen?

Min läsförståelse är ypperlig. Hur är det med ditt minne?

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Svenska armen är faktiskt väldigt gott utrustad idag

Jag svarade att vi inte har några lager av ammunitin till ak4/ak5 för att klara en konflikt.

Varför ljuger du? idiot!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in