Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ungern har tagit flera fel beslut i under de senaste 150 åren. Och blivit mindre och mindre varje gång. Det finns väl risk om det fortsätter att Ungern inte finns kvar om 50år.

Turkiet har tagit samma beslut. Dom tänker på sina länder och på sitt eget folks säkerhet. Mycket klokt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Spelar ingen roll hur många gånger du upprepar detta. Det enda rätt är att Ryssland lägger ned vapnen och åker hem. Något annat är befängt.
Rubel kmr krascha imorgon..
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Min källa är mitt släktträd. En del av Finland.
Åk hem till Ryssland.
Jag har inget med Ryssland att göra. Men jag behöver inte tappa mitt förstånd helt i stunder som denna. Se på dina inlägg i den här tråden tex. Du och thegymer förstör för alla som vill kunna läsa tråden. Endast med en massa ordbajsande om ”Rysstroll”, ”En död ryss är en död ryss” osv. Har ni gripits av panik eller vad är det frågan om?
Skärpning.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
ha vunnit, kriget är över och freden kan råda igen. Synd att Sverige bidrar till att dra ut på detta plågsamma krig, och denna förödelse. Man får ju skämmas att vara svensk.
Jag är stolt över att Sverige stödjer Ukraina med krigsmateriel och att EU stödjer demokratin Ukraina både militärt och med sanktioner.

När demokratiska brödraländer står sida vid sida då är den lilla korrupta Ryska staten svag.

Ryssland står för 1% av världsekonomin men de inbillar sig att de är en stormakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ungern har tagit flera fel beslut i under de senaste 150 åren. Och blivit mindre och mindre varje gång. Det finns väl risk om det fortsätter att Ungern inte finns kvar om 50år.
JA, deras medborgare behöver inte oroa sig för krig iallafall som svenskarna. Tagit slut på alla jodtabletter av rädsla för strålning av kärnkraftvapen. Bunkrar med mat. Det slipper de i ungern ialf.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Källa?

Kyivs borgmästare på twitter.
Citera
2022-02-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Frågan är vad som händer EFTER kriget.

Absolut. Det kommer finnas en sjujävla vapenarsenal hos civilbefolkningen i Ukraina.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Min gissning. Ryssen är väl inte så här sopig på att strida?

Verkar inte bättre.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Min gissning. Ryssen är väl inte så här sopig på att strida?

Vi vet inte svaret, men en sak är säkert.
Ukrainarna är tuffa som berg.

För att besvara din mening, lite förvånad är jag.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingDumberThanTammer
Feltänk av stora mått. Att stödja Ukraina gör bara att kriget blir mer långdraget och fler kommer dö och skadas. Utan stöd kommer ryssarna snart ha vunnit, kriget är över och freden kan råda igen. Synd att Sverige bidrar till att dra ut på detta plågsamma krig, och denna förödelse. Man får ju skämmas att vara svensk.

Jag skulle också skämmas om jag vore svensk, av samma nationalitet som du. Jag kan tänka mig hur du stod på skolgården och skrek till mobbarens offer att sluta göra motstånd, det skulle bara göra saken värre.

Citat:
Ursprungligen postat av NothingDumberThanTammer
Nej det är en konflikt mellan Ryssland och Ukraina. Ukraina har en stor rysk befolkning som kränks av den ukrainska regimen, det ville Putin göra något åt. Ukraina vill gå med i Nato, vilket skulle ge Natobaser vid Rysslands gräns. Ukraina hade en ryssvänlig president, Viktor Janukovytj, som störtades genom en statskupp.

Tror du att någon längre går på den förklaringen?

Citat:
Ursprungligen postat av Crapterida
Nato har en lång historia av terrordåd och stöttande av nazister i europa.

Ryssland har en lång historia av angreppskrig, allianser med nazisterna och stöttande av terror.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-27 kl. 19:59.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Men Putler är ju en PR-katastrof så hans användbarhet som galjonsfigur är obefintlig.

Problemet är dock att det inte finns någon successionsordning vilket jag tror det fanns under sovjetiden när det fanns olika maktcentra och strukturer att falla tillbaka på. Tror inte det finns här på samma sätt. Bara Putin och ett gäng som är helt beroende av honom.
Tror att den analysen är korrekt. Putler har nog också insett att han är trängd in i ett hörn. Sådana psykopater är farliga – särskilt när han sitter på knappen till Rysslands kärnvapen.
Citera
2022-02-27, 19:55
Medlem
Smaka-migs avatar
Har inte Ryssarna drönare? Eller är dom så pass teknologiskt efterblivet? Tänkte att det är bättre än att riskera dyra flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in