Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 19:07
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske jag som tolkar saker fel, men är det bara jag som får en känsla av att få här hoppas på en diplomatisk lösning och lyckade fredssamtal? Känns lite som att många istället hoppas att alla ska fortsätta slåss till sista man.

Idag, imorgon, om en vecka eller om 5 år. Förr eller senare så måste detta avslutas vid ett förhandlingsbord.

Slåss till siste man? Det måste Ukraina bestämma själva hur länge de slåss och när det är dags för förhandlingar. De har rätten att försvara sig för att det är deras land som är angripet, men det är bara de själva som kan bestämma sin framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De lyckas ju inte ens slå ut Ukrainas infrastruktur!

Ryssland verkar inte vilja det... Annars hade det gjorts det är jag säker på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är taktik.
Allt de ryska styrkorna gör nu är av taktiska och strategiska skäl.
Framryckningen i syd går bra, stridsklara trupper står utanför Kiev etc.

Ukraina är Putins Vietnam. Sjukt meningslös invasion.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Någon som vet om det pågår några strider just nu eller om det är "eld-upphör" innan samtalen ägt rum? Kollar på livekameror från Kiev och förutom flyglarmet som tjöt för 20 minuter sen så verkar det inte hända speciellt mycket. Helt nedsläckt är det också.
Citera
2022-02-27, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du menar att du endast accepterar en döendes soldat sissta tweet i kombination med en sissta tictocdans där han drar sitt sissta andetag?

Det finns ju kanaler som rapporterar och det går ju bra att DM på twitter.

Sergiy Kyslytsya tex.

Vad fan snackar du om?
Jag menar att Ryska myndigheterna inte har rapporterat egen statistik, de hävdar ju fortfarande 0 förluster.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelensky hade haft västmediers stöd om han så vare en notorisk våldtäktsman.
Samma medier hade glatt fortsatt med att måla bilden av Trump som galen och farlig, oavsett Trumps uttalanden eller förtjänster.

Medier är till för att bedriva påverkanskampajner. Själva kallar de det för opinionsbildning.

Möjligt, men att han inte flydde landet utan kämpat vidare i sin roll gjorde nog mycket för opinionen i Europa, hade alla invånare i Europas länder stått bakom Putin så hade vi nog inte sett det verklighet vi ser idag, därför är han vinnaren i mina ögon. Ingen Europeisk politiker vill se sig själv bli omtyckt av sina egna väljare, och väljarna i Europa stödjer Zelensky.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Rysk konvoj bombarderas.
https://www.instagram.com/tv/CafXMLZrxpz/?utm_medium=copy_link

Det finns hundratusentals liknande filmer på nätet från alla möjliga sorters krig som folk lägger upp med titeln "russia this, russia that".

Omöjligt att bekräfta.
Citera
Medlem
If you are between 18-60 you are fighting on the side of Ukraine.

If you are walking around, you better have an absolutely remarkable reason

Lite info jag har sett florerat runt på social medier
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja det kommer en karavan med 2000 blå små postbilar.
Man kan ju nästan misstänka att logistiken i Putins invasionsstyrkor planerats av Postnords "experter", eller så har Postnord anställt folk från ryska logistikenheter. Jag ser iaf ett mönster.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Har du kollat på en karta någon gång?

Inga natoländer är mellan Sverige och Ryssland!

Och vi har ingen kapacitet att skjuta ner kryssningsrobotar!

Om du menar över Finland, ja de går väl. Men inte Baltikum.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
An-225 nedskjuten: https://www.reddit.com/gallery/t2lw1q

Sorgligt slut för det magnifika planet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Så är det. Putin har redan passerat en gräns och chockat världen. Men nu kommer nästa röda gräns att passera. Nu är gränsen förnuftet. Och det är något annat. Glöm inte Trump när han var slagen och tåget gick mot Kapitolium. Han beräknades då inte vara tillförlitlig mentalt och de som hade tillgång till låsen för kärnvapen såg till att han inte skulle kunna ha en möjlighet att starta ett kärnvapenkrig. Då hamnar vi i Ryssland. Är det troligt att Putin har ett så stort gäng idioter i kring sig som är helt hjärndöda och är villiga att först trycka på knappen?. Jag inbillar mig och tror att det är dom inte beredda att göra. Jag tror att flera av hans förtryckta medarbetare är villiga att mista livet istället för att trycka på någon knapp.

Förnuftet räcker långt och den gränsen är inte bara att passera.

Ja, man får hålla i minnet att Putins föregångare likväl allt annat än "helylle" amerikaner haft möjligheten att starta kärnvapenkrig, långt sämre informationsflöden och "kallare krig" än det vi ser idag.

Att utplåna sigsjälv och så mycket så möjligt av mänskligheten är enklare om man inte har barn, eller är beronde av att andra ska göra det åt en....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in