Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:55
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Sverige nu aktiv part som "neutralt land". Vilken dum jävla fitta.

Det första vettiga hon gjort sedan hon tillträdde som statsminister.
All press på Putin nu!
Citera
2022-02-27, 18:56
Medlem
All vapen och ukraina får, går det verkligen att mäta sig mot det ryssarna har?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Vad menar du att ryssarna ska göra? Hur ska dom överhuvudtaget kunna nå oss med varken flyg, marin eller till fots?

Enda dom kan skicka är några ynka bataljoner från Kaliningrad. Var inte det minsta rädd.

Luftrummet är stängt. De kommer aldrig kunna ta sig den marina vägen runt Norge och in i Östersjön, det är helt omöjligt
Polen, Litauen och Moldavien kan jag förstå är rädda för de angränsar till Ryssland eller Ukraina.

Nu når de ju Sverige med robotar från Kaliningrad i o f s

Det skulle ha någon slags symbolisk effekt. Typ spränga halva Kalmar.
Det skulle såklart skrämma livet ur alla woke-svenskar som omedelbart skulle kräva kapitulation men inte ens svenska politiker skulle göra annat än mobilisera i ett sådant läge.

Men de verkar ganska upptagna i Ukraina just nu
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Vad menas med att luftrummet är stängt för ryssar? Vad hindrar dom från att flyga? Har nato uppe plan och sprayar varenda ryskt plan som vågat sig upp eller vadå?

De kanske får upp några enstaka över svenskt territorium men så fort de intar luftrum över EU och NATO-länder så kommer dom bli attackerade. Ja det lovar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Dröm och glöm. De ska skjutsa kryssningsrobotar ÖVER natoländer menar du? De kommer slås ut innan de når Sverige även om enstaka träffar inledningsvis.

De skjuter in över några NATO-länder från Kaliningrad
Citera
2022-02-27, 18:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Är det någon som har koll på hur materielet ska nå Kiev och de östra delarna av Ukraina?
Har Ukraina försörjningslinje ända från Polen till Mariupol?

Om jag skulle gissa så blir det med lastbilar. Man står i konstant kontakt tillbaka till någon NATO-post som förmedlar "live" om några ryska flyg börjar närma sig.

Detta då med ukrainska chaffisar/soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ryssarna förlorade 15000 soldater i Afghanistan. Kommer de förlora fler i Ukraina?

"By the time the Soviet army withdrew, more than 15,000 of its soldiers had been killed and 60,000 wounded"

Äventyret i Afghanistan säger en hel del...
En sk supermakt gick in i ett analfabetiskt U-land och tappade 15 000 gubbar. Och åstadkom väl ingenting egentligen. Det är ju helt sjukt.
Vi kan nog vänta oss ett till ryskt fiasko, trots teknisk utveckling... Ryssar är alltid ryssar, märkligt dåliga på krigföring. Nu slåss de väl mot NATO, via ombud, och det är en ganska given utgång...
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Putte är livrädd nu. När hela omvärlden stödjer ukriana

Tyrannen Ryssland trodde att de skulle styra världen och bli omtyckta. Äntligen faller verkligheten på plats.
Citera
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Undra hur logistiken för dessa pskott ska gå till. Hur stor plats tar fem tusen såna? Vågar de mata över en sån leverans på en gång eller tar man det i omgångar? (För att minimera risken att ryssen spränger lagret i Ukraina). Försvarets tp-84 lär gå varma nu iallafall.
Bara jag som är förvånad över att Sverige ens har 5 000 pansarskott på lager för omgående leverans?
Citera
2022-02-27, 18:58
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Bara jag som är förvånad över att Sverige ens har 5 000 pansarskott på lager för omgående leverans?

SAAB har ett stort lager.
Levererar till över 50 länder…
Citera
Medlem
Citat:
De kanske får upp några enstaka över svenskt territorium men så fort de intar luftrum över EU och NATO-länder så kommer dom bli attackerade. Ja det lovar jag.
Förlåt om jag är oinsatt, men sverige är väl också ett EU-land? Förvisso inte nato-medlem man möjligtvis en nato-vän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelensky hade haft västmediers stöd om han så vare en notorisk våldtäktsman.
Samma medier hade glatt fortsatt med att måla bilden av Trump som galen och farlig, oavsett Trumps uttalanden eller förtjänster.

Medier är till för att bedriva påverkanskampajner. Själva kallar de det för opinionsbildning.

Putin har målat in sig i ett hörn här. Känns som att han kommer behöva avgå som president för att det här ska deeskalera. Synd avslut på vad som har varit en av historiens främsta ledare. Jag förstår hans argument, men tycker inte att det är tillräckligt för att försöka demilitarisera Ukraina. Han räknade nog inte med så offantliga reaktioner från hela väst.

Bara att hoppas Europa reagerar likadant nästa gång USA invaderar ett land.

Vem står på tur? Syrien, Iran, Kina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in