Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Jo jag vet det. Grejen är att flera postare hävdar bestämt att ett kärnvapenkrig minsann inte är så farligt som vi flesta tror. Då undrar jag förstås vad de baserar detta på. Jag har fortfarande inte fått något vettigt svar.
Tro mig, jag hade gärna velat vara så optimistisk. Jag vill inte se mina barn dö i strålsjuka, svält eller dylikt efter ett kärnvapenkrig brutit ut så därav min nyfikenhet.
Allvarligt, vad tror du statusen är på ryska armén? Moralen?
Landet är bra på en sak, styra enorma förmögenheter till de som spelar med. Tror du landet i övrigt har förutsättningar för att vara välfungerande?
Ryssland är självklart inte kapabelt att föra ett världskrig. Ryssland skulle förmodligen inte kunna inta Finland.
De är (hyfsat) bra på intern övervakning och påverkansåtgärder i sociala medier osv. Krävs inte särskilt stora resurser och de har definitiv resurser att ta fram personer med kompetens på världsklassnivå.
Jag fattar att det kan verka läskigt, men fatta hur stora problem Ryssland hade i pluttelandet Tjetjenien utan Armé. Skulle Ryssland ens lyckas ta Södertälje?