Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:19
Medlem
serbisknegers avatar
Alla borde göra detta, i hela världen!!
Citat:
A multibillion yacht of RU weapon tycoon was drowned yesterday on Mallorca by a Ukrainian sailor who saw UA houses shelled by Russia on TV. But hey, he doesn’t need a yacht now, as he can’t fly anywhere in Europe, right?
https://twitter.com/olex_scherba/status/1497982009259479045
Citera
2022-02-27, 18:20
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hitler var väl ändå värre? Han ville erövra hela Europa, Putin vill bara freda sitt närområde och slippa ha Nato vid gränsen. Tyvärr fick han inte det, och se nu hur det blev. Nato kunde faktiskt ha varit lite med tillmötesgående så skull vi sluppit det här kriget.

Jag tror du missförstår frågeställningen som diskuterades, men självklart så är ju Hitler ansvarig för mer mänskligt lidande än vad Putin är (i dagens läge).

Om inte Ryssland hade varit en korrupt U-landsdiktatur utan yttrandefrihet så hade detta krig kunnat undvikas. Ge Putin tillräckligt med svängrum och han skulle säkert kunna gå om Hitler i vidrighet.. Därför är det så viktigt att stoppa Putin NU.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vad är alternativet då, nu när situationen är som den är?

Det enda alternativet jag ser är att Ukraina idag undertecknar en villkorslös kapitulation.

Efter att kriget har pågått i något år med 100 000-tals döda ryssar så kanske ryska folket tröttnar och hänger Putin?
Någon av hans närmaste män skjuter honom och blir hjälten som stoppade kärnvapenkrig?

100 000-tals Ukrainare är redo att dö för sin frihet, är ryssarna det?

Om det enda alternativet är att Ukraina undertecknar en villkorslös kapitulation så kommer tyvärr detta sluta med kärnvapenkrig. Bäst att köpa in lite jod mm i veckan...
Citera
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Nu är det 4 aa tankers som ligger i banor över polen och rumänien. Något på gång kan man undra. Eller så tankar de bara Drönare, Är en Global Hawk över svarta havet.

Det är sannolikt en hel del natoflyg i området som inte har transpondrarna påslagna. De tankar med ganska täta intervall för att hålla hög beredskap.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jag har varit neutral sedan dag 1.

Men nu ligger bollen hos Ukraina, de kan avsluta kriget idag genom att omedelbart kapitulera!
Endast på så sätt kan vi få slut på lidandet i Ukraina.
Det är nu upp till Ukrainas regering om de är beredda att skriva under eller om de vill fortsätta att offra sitt folk.

Varför skulle Ukraina kapitulera när de strider allt effektivare och får alltmer politiskt och militärt stöd? Hela världen utom ett fåtal skurkstater står på deras sida. Ryssland håller på att förlora kriget både militärt och politiskt. De har helt tappat initiativet pga dålig planering och genomförande.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Grabben, jag var en nyttig idiot som dig innan. Kolla min historik. Jag var rabiat pro-Putin och pro-Assad och folk kallade mig rysstroll etc. och jag såg NATO-shills överallt. Sen efter att ha fattat geopolitiken bakom Rysslands och USAs beteende i mellanösten och dynamiken Kina-USA-Ryssland och MENA-USA-Ryssland-EU och Ryssland-EU, så gick kabalen upp. Så jag fattar exakt ditt perspektiv då jag hade exakt samma. Och jag ser också västpropagandan. Men bortom allt ideologiskt psyops för att vinna våra hjärtan från båda sidor, så ser jag att vår livsstil i Europa väster om Ryssland hotas om Ryssland lyckas med sina projekt. Och nej, du har inte fattat ett skit, och jag tror inte du är avlönad, men jag tror du är så jävla lurad.

Dina ord eller påståenden väger inte tyngre för att du kallar mig "grabben" och försöker relatera.

Du var inte "precis som mig" - du är en hatfull liberal som avskyr oliktänkande eller de som inte "hänger med i utvecklingen" eller har rätt åsikter.

Du kan prata om dynamiken - om du till exempel förklarar den. De räcker liksom inte med att säga "jag förstod när jag lärde mig dynamiken om"... Det är att säga inget.

Oavsett vilka man sympatiserar med så hade USAs verktyg NATO utvidgats hejdlöst de senaste 20 åren och det är ett enormt hot för Ryssland.

Finns en anledning till varför man inte vill ha med dom i NATO - man måste ju ha en fiende.

Jag har garanterat, och utan tvivel, läst mer historia än de flesta på detta forum. Därav vet jag att desto djupare man gräver, desto mer samlar man på sig opopulära åsikter som försökts begravas i 80 år.

Jag förstår inte och kommer aldrig förstå, hur man inte kan se det från Ryssland sida med tanke på de senaste 10 åren. Antingen vill man inte eller så är man helt jävla hjärndöd.

Jag är iallafall klar med att försöka diskutera med alla dessa fanatiska "Putler"-snorungar.

Är så låg nivå att man skäms över att vara svensk när man ser hur vidrigt folket är när rätta sidan kryper fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Stämmer ryktena att Sverige skickar iväg en massa skrot som legat på lager, som troligen inte duger i moderna tider? Många som skrattar åt detta på sociala medier.
Ja, ja, jo och idioter.

Verkar handla om AT4 (pskott M/86), som är "massa skrot som legat på lager" men som visst duger i krig och är inget att skratta åt. De fungerar säkert illa på moderna stridsvagnar, men kan kötta till de flesta andra fordon och är ett rätt tidlöst vapen.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Hur går logiken när Magdalena säger att det är bäst för svenskarnas trygghet att vi exporterar hjälp till Ukraina? Kan någon förklara hur hon tänker?
Ja det hade varit intressant om hon förklarade lite mer utförligt hur det går till.
Fyfan vilka clowner alltså.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Krigar ukrainska spelarna i Shaktar Donetsk och Dynamo Kiev?
Shaktar Donetsk spelar i Lviv sedan flera år tillbaka.
Citera
2022-02-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ryssarna kör in i lyktstolpe:

https://fb.watch/brq-1C1AMw/

Dessa fordon är mycket svårmanövrerade.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Jag har varit neutral sedan dag 1.

Men nu ligger bollen hos Ukraina, de kan avsluta kriget idag genom att omedelbart kapitulera!
Endast på så sätt kan vi få slut på lidandet i Ukraina.
Det är nu upp till Ukrainas regering om de är beredda att skriva under eller om de vill fortsätta att offra sitt folk.
Regimen i Ukraina kommer aldrig gör det…. De tycks va villiga att offra stor del av befolkningen.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Om du hade hängt med lite så föreslog Charlie Weimers m.fl. från SDs EU-parlamentarikergrupp att Sverige skulle ge militär hjälp till Ukraina redan för ett par dagar sen.

Missförstå mig inte. Jag har också läst det. Jag är inte ute efter att sätta SD på pottkanten, jag lade min röst på de senast. Vill ha lite rakare rör och stödja Ukraina över hela linjen. Är svag för att barn dödas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in