Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Grabben, jag var en nyttig idiot som dig innan. Kolla min historik. Jag var rabiat pro-Putin och pro-Assad och folk kallade mig rysstroll etc. och jag såg NATO-shills överallt. Sen efter att ha fattat geopolitiken bakom Rysslands och USAs beteende i mellanösten och dynamiken Kina-USA-Ryssland och MENA-USA-Ryssland-EU och Ryssland-EU, så gick kabalen upp. Så jag fattar exakt ditt perspektiv då jag hade exakt samma. Och jag ser också västpropagandan. Men bortom allt ideologiskt psyops för att vinna våra hjärtan från båda sidor, så ser jag att vår livsstil i Europa väster om Ryssland hotas om Ryssland lyckas med sina projekt. Och nej, du har inte fattat ett skit, och jag tror inte du är avlönad, men jag tror du är så jävla lurad.
Dina ord eller påståenden väger inte tyngre för att du kallar mig "grabben" och försöker relatera.
Du var inte "precis som mig" - du är en hatfull liberal som avskyr oliktänkande eller de som inte "hänger med i utvecklingen" eller har rätt åsikter.
Du kan prata om dynamiken - om du till exempel förklarar den. De räcker liksom inte med att säga "jag förstod när jag lärde mig dynamiken om"... Det är att säga inget.
Oavsett vilka man sympatiserar med så hade USAs verktyg NATO utvidgats hejdlöst de senaste 20 åren och det är ett enormt hot för Ryssland.
Finns en anledning till varför man inte vill ha med dom i NATO - man måste ju ha en fiende.
Jag har garanterat, och utan tvivel, läst mer historia än de flesta på detta forum. Därav vet jag att desto djupare man gräver, desto mer samlar man på sig opopulära åsikter som försökts begravas i 80 år.
Jag förstår inte och kommer aldrig förstå, hur man inte kan se det från Ryssland sida med tanke på de senaste 10 åren. Antingen vill man inte eller så är man helt jävla hjärndöd.
Jag är iallafall klar med att försöka diskutera med alla dessa fanatiska "Putler"-snorungar.
Är så låg nivå att man skäms över att vara svensk när man ser hur vidrigt folket är när rätta sidan kryper fram.