2022-02-27, 17:54
Medlem
Nu avråder UD från inresor till Ryssland.

Efter 4 dagar i krig?

Varför är svenska UD jämt helt värdelöst efterblivet sega med sina yttranden? Jag kan nämna 50 andra gånger de är sega. Inte minst under covid nu tog det 3 veckor innan man avrådde?

Vad är det frågan om ?
Citera
2022-02-27, 17:54
Medlem
Fizzbacks avatar
Har ni helt missat att medlemskap i Nato inte längre behövs? Sedan 2014 har Nato full rätt att bedriva krigsföring från svenskt territorium. Och vi är redan under USAs kärnvapenparaply efter att vi la ner vår egen utveckling på 60-talet.

Skyddslagen (2010:305) 5 §
Citat:
4. områden där en främmande stats militära styrka inom ramen för internationellt samarbete tillfälligt bedriver övningar här i landet i samband med utbildning för fredsfrämjande verksamhet eller för annat militärt ändamål,
5. områden där ett Natohögkvarter eller en främmande stats militära styrka bedriver militär verksamhet inom ramen för samförståndsavtalet den 4 september 2014 mellan Sverige och Nato om värdlandsstöd,
Citera
2022-02-27, 17:55
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
OM mot all förmodan kärnspetsar skulle användas är min gissning att det skulle vara taktiska missiler i den lägre kilotonklassen mot militära mål i Ukraina. Bilden av en termonukleär megaton bomb över en storstad tror jag inte kommer hända.

Skulle han sätta i kärnvapen är det game ON för NATO och då är han själv en död man. Detta är den desperata dispotens vägval. Han är en förlorare oavsett hur detta slutar.
Citera
2022-02-27, 17:56
Medlem
Ni kan alla glömma att Putin kommer använda sig utav kärnvapen. Han är inte så galen.
Citera
2022-02-27, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt

Efter 4 dagar i krig?

Varför är svenska UD jämt helt värdelöst efterblivet sega med sina yttranden? Jag kan nämna 50 andra gånger de är sega. Inte minst under covid nu tog det 3 veckor innan man avrådde?

Vad är det frågan om ?

Du svarar på din egen fråga.

De är såpass självupptagna att några realiteter i den objektiva verkligheten inte existerar.

Tydligen ska jubelidioterna gå med i NATO för att säkra sin egen undergång.

Det är bara hålla fingrarna i kors och hoppas att kretinerna i hyckleriets snickarbod inte begriper bättre.
Citera
2022-02-27, 17:59
Medlem
Citat:

Efter 4 dagar i krig?

Vad är det frågan om ?
Skojar du? Du inser väl att det i princip inte kommer gå att använda sig av bankkort eller kreditkort från svenska banker? Klart de avråder.
Citera
2022-02-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du svarar på din egen fråga.

De är såpass självupptagna att några realiteter i den objektiva verkligheten inte existerar.

Tydligen ska jubelidioterna gå med i NATO för att säkra sin egen undergång.

Det är bara hålla fingrarna i kors och hoppas att kretinerna i hyckleriets snickarbod inte begriper bättre.

Min fråga var varför det tar 4 dagar för UD att avråda från resor när alla med sunt förnuft och nyheter i sin telefon själv undviker att resa till Ryssland sedan 4 dagar tillbaka? 4 dagar av krig mellan Ryssland och ett europeiskt land för att avråda är underkänt och får mig att ifrågasätta syftet med departementet.

De tog 3 veckor innan UD avrådde flyg till Italien under covid våren och likt där insåg alla med två par ögon att man ska undvika att resa till långt före UD
Citera
2022-02-27, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Uff så bitter.. inte ens hög övertid för att trolla.. själv är jag rätt nöjd med mina pengar. Köpte elbilar och betalar 3kr milen dyr avbetalning men nästan gratis att köra. Sponsrar inte adolf putin eller Muhammed längre viket känns bra...

Rösta för medlemskap i NATO. NU!

Citera
2022-02-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Skojar du? Du inser väl att det i princip inte kommer gå att använda sig av bankkort eller kreditkort från svenska banker? Klart de avråder.

Ja men du fattar inte min poäng? Jag frågar varför de avråder nu, de borde gjort det direkt när kriget bröt ut.

Min tes är att UD alltid är pinsamt sega med sina avrådningar. Jag misstänker att det är en HBTQ/Kvinnlig arbetsplats där man helt enkelt jobbar slappt.
Citera
2022-02-27, 18:02
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:

Efter 4 dagar i krig?

Vad är det frågan om ?

UD är infltrerat från botten till toppen av kommunistsympatisörer. Så har det alltid varit. Det är därför de drar sig för att agera mot sin idol Vladimir Putin. Vi kommer alla ihåg förrädaren Sverker Åström. Och Pierre Schori ska vi inte tala om.
Citera
2022-02-27, 18:03
Medlem
Att ansluta till Nato i detta läge är totalt vansinne. Om Putin är så irrationellt som väst menar så kan ju vad fan som helst hända.
Håller nog med Magdalena Andersson. Nu, om någonsin, är det nog läge att sitta still i båten.
Citera
2022-02-27, 18:09
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det finns inget vettigt syfte med de flesta av våra departement och myndigheter.

Deras syfte är att hålla i övrigt icke anställningsbara jubelidioter med sysselsättning som främst innefattar att ”tävla” mot varandra i något av de miljoner banaliteter som existerar i huvudet på en pretentiös och meningslös individ.

Du låter så bitter och har inget intressant att skriva, bara en massa skräpinlägg. Varför?

Har de dragit in ersättningen? Rubeln har ju sjunkit i värde på sistone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in