Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 17:51
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det är en nazisthälsning och hets mot folkgrupp. Säg det i ryssland och se hur folk kommer reagera på det.

Direkt översatt; "Glory to Ukraine!"

Är ni ryssar såpass känsliga?
Citera
Medlem
Hoppas de båda sidorna träffas och kan komma överens. Båda sidor har problem. I Söder går det bättre för Ryssarna men det verkar ha tagit stopp på andra ställen. Det verkliga problemet är världens största bankrån.

I helgen så skedde världens största bankrån. EU/USA/mfl snodde 400 miljarder dollar från Ryssland. Dvs 2/3 av Rysslands valutareserv. Ryssarna har 240 miljarder kvar i guld och pengar i Kina. Resten har västvärlden lagt vantarna på. Kriget kostar ryssarna 20 miljarder om dagen.
Väst har svarat Ryssland med en ekonomisk atombomb. Så det är inte så konstigt att Putin börja tala om kärnvapen och vill träffa Ukraina.

Jag kan verkligen förstå att ryssarna vill träffas. Och Ukraina har ju också skäl till att träffas. De har en hulligan i sitt hus som kan förstöra mycket.

Alla ni rysstroll har ni inte fått betalt, så kan ni räkna med att det blir jobbigt att få det. Det finns en stor chans/risk att vi får se bankrun i Ryssland i morgon.

PS Kinas banker har mumlat om att inte ta i mot ryska pengar. Det här är jobbigare än Swift. Att ha inte Swift det är som inte ha sms och man måste börja skriva brev igen. Restriktionerna på ryska centralbanken är som man inte kan skicka eller ta i mot någonting.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jag tycker också så. Västmakterna vet att Ryssland inte kommer att dra sig ut. De tjänar inget själva på ekonomiska sanktioner. Ukraina och Ryssland förlorar blod. Det borde gå att lösas.

Låt Putin spela 10 omgångar poker eller Risk med Zelensky. Den som vinner brädspelet vinner kriget, alternativt att Ukraina lovar att förhålla sig utanför Nato och EU samtidigt som Ryssland drar tillbaka alla styrkor. Väst avslutar sanktionerna och Ryssland hjälper att bygga upp Ukraina igen.

Eller att man delar landet vid floder Dnepr.
Det som pågår gynnar ingen mer än måhända USA och Nato. Där ligger boven som alltid.
Detta kommer sluta i katastrof för båda länderna om detta fortsätter.
Putin har tappat det och jag tror inte något biter på honom.
Citera
2022-02-27, 17:52
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Putin bör säga till Nato. Jag har funderat på det här med vårt så kallade Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons.
Det håller inte längre om ni förser Ukraina med MANPADS, Anti-tank guns, stingers och dessutom avslutar SWIFT. Icke-spridningsavtalet har temporärt upphört att gälla. Jag lånar ut några av mina ICBM till Kuba, Venezuela, Nicaragua, Belarus, Kazakstan och eventuell även Nordkorea och Iran.
Okej för er va?

Hur säker är du på att de länderna skulle tacka ja? Nordkorea tar säkert emot vartenda vapen de kan få, så länge någon annan står för underhållskostnaderna. Tveksamt om övriga länder, inklusive Iran, vill sätta en gigantisk måltavla i pannan på sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Rt är nere ,vad tror du?

Det finns gott om rysk desinformation förutom RT.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så hjärntvättad.

Står och läser från en teleprompter.

Säger du det, var detta verkligen det enda som du kunde uppfatta av denna video?

Ingenting om vilka framgångar styrkorna i Donbass har gjort idag, inte heller uppfattade du att nassesvinen placerat tunga vapen mitt i tätbefolkade områden, precis på samma vis som IS brukar göra. Missade du det också?

Helt otroligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, ryska styrkor gör en lyckad framryckning i söder, fler och fler landområden står nu under rysk kontroll där.
Samtidigt avvaktar man för närvarande utanför Kiev av taktiska skäl.

Framryckning i söder och stridsberedskap i norr, så är aktuell status.
Med den utökade offensiven står nu ryska styrker på en solid grund.

Om Ukriaina vägrar kapitulera efter förhandlingarna, förväntar jag mig ett storskaligt anfall på Kiev kanske redan i natt.
Skitsnack som vanligt.

Din taktiska kunskap om militära anfall är lika dåliga som.din ledare.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vi har vänt vinden i början av tråden var majoriteten i mot interventioner men nu är en överlägsen majoritet för putins pacifistiska politik.

Västvärldens sanktioner biter inte nu får Fritz och Jean-Paul frysa i vinter då man hellre stödjer hitlers spöken.

I vilken tråd? Menar du den här tråden? I så fall kan du inte vara på riktigt.

Om SWIFT-sanktionerna biter kommer vi kunna följa i realtid när börsen öppnar nästa vecka, om Ryssland ens vågar öppna den vill säga. Hoppas du inte ligger investerad i ryska index eller får din lön i rubel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det är gränsvakter som inte släpper ut.

Precis. Man måste lämna en zon före man kan komma in i en ny.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Fyfan Ukraina stoppar afrikanska studenter från att fly🤬.

Putin har rätt. Ukrainare är nazister.

Jag står på Putins sida.

https://www.instagram.com/p/CaeW0roAxdg/?utm_medium=copy_link

Negrerna får väl vänta på sin tur. Vi fick en annan sida igår från folk på plats och dessa negrer försökte tränga sig före och stjäla platser från de ukrainska kvinnor och barn som först och främst skulle med.
Citera
2022-02-27, 17:53
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Fyfan Ukraina stoppar afrikanska studenter från att fly🤬.

Putin har rätt. Ukrainare är nazister.

Jag står på Putins sida.

https://www.instagram.com/p/CaeW0roAxdg/?utm_medium=copy_link
Sluta sprid dynga för helvete https://www.youtube.com/watch?v=d2T3WM33xqQ

Både vita som svart får fly från Ukraina, och ingen blir hindrad.
Tro inte på allt du ser!
Citera
2022-02-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Storkuk bär en landmina med cigg i mungipan.
Jag börjar älska dessa ukrainare😀

https://twitter.com/Gadhwara27/status/1497932592963723266?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1497932592963723266%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fcornucop ia.se%2F2022%2F02%2Fukrainska-stader-haller-emot-fortsatt-mycket-harda -strider%2F

Är en mina som är gjord för bilar+pansarvagnar. Du kan ställa dig på den och ingenting kommer hända. Men nog skulle man svettas lite om man bar runt på den där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in