Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 16:37
Medlem
Jofs avatar
Min bedömning (utvecklad i tråden: Putins mentala hälsa) är att Putin inte är skvatt galen. Men störd till en del. Neurotisk, men inte psykotisk.
Det innebär att han inte skulle genomföra ett kärnvapenanfall. Däremot skulle han kunna spela upp en hotfullhet på gränsen till galenskap, som skulle SE UT som om han menade att göra det. En strategi m.a.o.
Använd tidigare av Nixon f.ö.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Finns inga ryska civil i ukraina, det finns ryska okupanter och ukranare.

Helt riktigt.
Ryssarna som finns i Ukraina är tvångsmigranter från Stalins tid. Likadant med Baltikum. Vi bjussar dom på en bussbiljett hem.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Miljöpartiet vill att Sverige skickar vapen till krigshärdar. Det här är nog det sjukaste jag har varit med om i hela mitt liv.
Citera
2022-02-27, 16:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Observera att det är jänkarna som står för informationen:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
USA says they assessed that Russia has now deployed recon elements in Kiev, some are disguised amid Ukrainian military.
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497954802365513732?s=20&t=3EU-PGzkKzaTXmv-GE5MGw

Och förmodligen har de rätt enl uppgift. Det kan innebära allt från att Ukrainska styrkorna har kraftigt läckage på information till att några soldater bytt sida.

Många funderingar där.
What!
Vad menar du med det du skriver, låter helt förvirrat.
Ryssarna har satt in infiltrationsförband helt enkelt.
Senast redigerad av Surtruten 2022-02-27 kl. 16:40.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Om Västs ledare resonerar som dig, vilket de hittills i stora drag har gjort – inte minst i Ukrainafrågan, så ligger kärnvapenkriget inte långt borta.

Än så länge är den enda som höjt kärnvapenberedskapen Putler själv vilket säger en hel del. Även när atombomberna börjar sprängas så sitter väl du och bedyrar att det var Nato som sköt först.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Skapa en ny tråd
Detta handlar om rysslands krig mot Ukraina

Ja men vi pratar om varför Ryssland kritiseras så hårt av västvärlden. Historia förklarar nuet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu måste du skärpa till dig. Vi som följt källor från båda sidor har noterat att Zelensky velat fram och tillbaka sedan i fredags. Ena sidan i förhoppning att han inte ska gå med på förhandlingar och den andra sidan det motsatta.

Ryssarna har hela tiden varit öppna för samtal vad jag förstår.
Den demokratiska ledningen i Ukraina har varit intresserade av samtal på neutral mark sedan innan invasionen började. Ryssarna under ledning av skitstöveln Puttler har varit intresserade i samtal om den Ukrainska sidan lagt ner vapnen och slutat försvara sig. Puttler-Ryssland kommer ge med sig snart.
Citera
2022-02-27, 16:39
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
https://www.reddit.com/r/UkraineInvasionVideos/comments/t2qk7i/and_this_is_the_road_between_bucha_and_irpin_part/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Ser ut att gått hårt till.

Måste väl vara turkiska drönare? Eller kan artilleri göra så mycket skada?

Minor, IED, Javelins och rb57. Det är så det blir när riktad sprängverkan möter ammunition och bränsle.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Hoppas aldrig serbien kommer med i EU!
Jag håller med, det blir som att låta turkarna hänga på EU. Låt oss slippa det!
Citera
Medlem
Verkar som at Ryssarna förstört världens enda AN-225 i en attack på Gostomel flygplats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Man undrar lite grand över varför infrastrukturen fortfarande fungerar. Den kan ju inte springa och gömma sig i skogen, till skillnad från en människa med manpad. Är de viktiga installationerna försvarade av stationärt/portabelt luftvärn som måste slås ut från marken? Känns som att 4000 ryska flygplan skulle kunna överväldiga försvaret genom att offra flyg tills försvararnas ammunition tar slut, Zapp Brannigan style (överdriver naturligtvis, men ni förstår vad jag menar). Och mindre viktiga måltavlor bör ju i många fall inte vara försvarade alls.

Enklare att få in nytt manpad än att tillverka ny flygplan. Det är ryssarna som kommer blöda ut först.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ja och?

Dock har dom väldigt många som bara legat och sen dålig underhåll på det.

Jag är inte så jävla rädd. Det borde inte du va heller. testa och tagga ner eller ta en valium.

Spännande att du inte ser riskerna med en trängd galen diktator och kärnvapen.
Sannolikt så kommer det att gå bra men just så är riskerna för ett atombombskrig högre än på väldigt länge.

Du kanske skulle pröva att inte knapra Valium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in