Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 16:30
Medlem
Nä fe försökte inte störta Castro??
Men kan lova USA skulle anfalla nu tro inget annat min vän

Jag stödde Irak kriget för jag tål inte Saddam men rent regelmässigt var det helt fel men får USA samma reaktioner som Ryssland får?

Sist jag kollade dog mer civila i Irak

Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Med den stora och extremt viktiga skillnaden att USA inte invaderade Kuba och dödade civila då?. Ukraina gav upp sina kärnvapen mot löftet att få behålla sin integritet & självständighet respekterad, så vi kan väl enas om att Putin om någon brustit i vad han lovat?

Putin har passerat gränsen för hot sedan länge. Balterna vill inte ha ryssen som granne, hade det varit ok om balterna bombade Moskva likt ryssen bombar Ukraina för det?

Putin är som ett barn i sandlådan som slår någon för de har leksaken de själva vill ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Soldiers of special forces from Chechnya and assistant head of republic Daniil Martynov in the Pripyat region.

https://twitter.com/200_zoka/status/1497955340100550659?s=20&t=02Z5dicTZ9AHBr84KucBAg
Vad har tjetjenerna egentligen bidragit med än så länge mer än att hamna på likhögarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad gör man där? Det finns väl klent motstånd där (eller kanske just därför).

De måste precis ha kommit in från Belarus.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jävligt skumt krig. Bilder kors o tvärs på fordon o stridsvagnar o granater, men var är soldaterna ? Var slåss man? Sitter båda sidor på Donken i Kiev och drar i sig en BigMcCompany ? Vad händer ?

Det hjälper att titta på kartor.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine#/media/File:2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg
https://liveuamap.com/en/2022/27-february-kharkiv-is-under-control-of-the-ukrainian-armed
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Man kan inte låta en galen hund terrorisera grannskapet, han måste neutraliseras. Annars kommer ingen vilja ha med grannskapet att göra.

Ansvaret för att lösa detta ligger nu på den ryska makttoppen i Putins närhet. De kan väl inte själva vilja ha en ledare som hotar resten av världen med kärnvapen bara för att ett krig med ett grannland inte går så bra? Det är ju totalt instabilt att göra som Putin nu gjort. Skickar Ryssland iväg kärnvapen kommer de själva få såna på sig. Vill Putin radera ut Moskva och Petersburg? Han måste bort. ASAP.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Detta är nog det största ryska misstaget sedan Oktoberrevolutionen.

De kommer inte att vinna detta krig, den ukrainska armén är för stark för dem.
Jag tror tyvärr att ryssarna har minst en ny växel att lägga in. De ville inte gå för hårt fram från början, det skulle inte se bra ut i ett grannland, men nu när de kört fast lite, måste de kalla in det tunga artelleriet.

Men långsiktigt förstår jag inte alls hur ryssarna eller snarare Putin tänker. Om han inte hade det tidigare så får han ju nu hela ukrainska folket emot sig och det kommer bli otroligt svårt och kostsamt att kontrollera Ukraina och dess befolkning på lite längre sikt. Känns som en omöjlig uppgift nästan, om han inte planerar en total kontroll och skräckstat i landet.
Citera
2022-02-27, 16:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Japp, det var några timmar sedan det kom ut och det är ju bra att Putin äntligen vill prata.
Zelinskyi har ju föreslagit detta ett tag utan att Putin varit intresserad.
Nu måste du skärpa till dig. Vi som följt källor från båda sidor har noterat att Zelensky velat fram och tillbaka sedan i fredags. Ena sidan i förhoppning att han inte ska gå med på förhandlingar och den andra sidan det motsatta.

Ryssarna har hela tiden varit öppna för samtal vad jag förstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hahaha herregud vilket jävla stolpskott. RT är ett enda stort skämt. Personer som tar de seriöst måste vara otroligt lättpåverkade.

Nu ska du inte dra alla konservativa över en kam de finns de som är illvilliga rasister också faktiskt.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Observera att det är jänkarna som står för informationen:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
USA says they assessed that Russia has now deployed recon elements in Kiev, some are disguised amid Ukrainian military.
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497954802365513732?s=20&t=3EU-PGzkKzaTXmv-GE5MGw

Och förmodligen har de rätt enl uppgift. Det kan innebära allt från att Ukrainska styrkorna har kraftigt läckage på information till att några soldater bytt sida.

Många funderingar där.

Källa?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Ifall ukraina och stenansikterna på nått sätt lyckas lösa detta idag och kriget avslutas, hoppas jag och tror jag att dom högre uppsatta i ryssland kommer se till att han mördas, för jag tror även dom är rädd för vad dvärgen är kapabel till. Maktkåt, mindervärdeskomplex och typ 13cm kuk är en livsfarlig kombo. Iallafall om man har tillgång till kärnvapen.
Är dvärgen morfar eller farfar förresten? Har han några barnbarns framtid att tänka på?

Blir det så kommer Putins krets behöva likvidera honom innan han likviderar dem. Vi snackar olympiska spelen i blame game, då gäller det att snabba sig för att inte själv bli hängd och utpekad som syndabock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Finns säkert någon Oljearik eller glad general som ser en gyllene chans att ta Pulters plats och få västs stöd och ge folket välstånd efter han eliminerade dåren som hotade allas välstånd och överlevnad.

exakt och han blir skjuten av sina egna! 👍
Citera
2022-02-27, 16:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Ukrainarna verkar ha bra moral o slåss för sitt land. De ryska soldaterna har ju knappast samma vilja o kämpaglöd då de inte är där av fri vilja. Moralen brukar vara väldigt avgörande när det blir gatustrider. Dessutom verkar ju ryssarna avancera för fort utan att säkra upp terrängen som kommenterades i videon. Putin krävde väl att de skulle rulla in i Kiev för snabbt.

Nu när Ukraina luftvärn o antitank vapen o så ser det besvärligt ut för Putin. Kommer bli många liksäckar att skicka hem....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in