Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad säger rysk media om kriget. Vad rapporterar dom o hur framställer dom allt? Nån som vet?
Har läst en del RT bland annat. De nämner inte att det är en fullskalig invasion med marktrupper från alla håll, utan pratar om en precisionsoperation i syfte att slå ut militära objekt.

Det beskrivs inte som ett krig. Ryska förluster nämns över huvud taget inte. Inte heller hur det påverkar den ukrainska befolkningen. En extremt ensidig och falsk bild av vad som händer nu.

Sedan finns det några mindre medier som inte är kontrolleras av staten och som beskriver den bredare bilden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Soka översätts som sjutton gubbar?

Men undrar hur anfallet gick till här? Flyg, drönare eller marktrupper? Kan drönare ens åstadkomma sånt här?

Gissar på att kolonnen stoppats med nlaw på täten och att helikopter kanske använts på resten. En eller två vagnar som bara har bottenplattan kvar. Kanske ammunitionsexplosion inuti. Bristen på krater säger mig att flygburen bomb inte använts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det ser inte ljust ut för nån som bor i västvärlden om ett kärnvapenkrig bryter ut. Därför måste väst sluta att hota Ryssland och sluta att lägga sig i situationen i Ukraina.
Nej det ser inte ljust ut för Putin med alla sanktioner och hat.
Citera
2022-02-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nu fick man lite chills i ryggraden fy fan!

https://youtu.be/2jy3JU-ORpo

Vilket land är farligast? Jag tror det är USA. Har full förståelse för att Ryssland vill hålla USA och NATO på avstånd..
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det är riktigt farligt det här, fan vet vad psykopaten kommer att ta sig till.
Putin är pressad nu, men vi kan inte låta en diktator över en ganska liten korrupt ekonomi bestämma över Europa.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Putin handlar helt irrationellt och galet nu. Trupperna han skickar in i Ukraina är ju rekryter som inte vet vad fan dom håller på med. Kärnvapen?

Jag tror han är döende och helt har tappat förståndet.
Tror inte ens trupperna var förberedda på invasion utan nöjt sig med att de var där på övning som de fick höra. Dåligt ledda och omotiverade soldater som ska strida mot beslutsamma försvarare av sitt land, vad kan gå fel? Putin verkar inte ha hemmaopinionen med sig heller och mycket av propagandan nu är lika mycket inrikespolitiskt motiverad.
Citera
Medlem
%s avatar
Hittade den här förklaringen på twitter angående de målade bokstäverna på fordon:
V - marines X - Kadyrovtsy O-bulbashi A-specialty Z-eastern forces Z squared Crimea
Översatt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det stämmer att Zelensky är USAs marionett och att NATO provocerat. Det rättfärdigar inte att man invaderar och avrättar lokalbefolkningen. Ukrainarna visar tydligt att ryssen inte är välkommen och att man kommer att kämpa för sitt land. Jag har fått mycket respekt för Ukrainarna. De är stolta frihetskämpar, till och med kvinnor och barn söker värvning för att försvara sitt land.

Hade Putin marscherat till Kiev utan att någon gjorde nått större motstånd hade jag stött ryssarna. Så gick det inte, Ukrainarna vill höra till väst ser vi tydligt nu. Ryssar är numera permanent paria.

Så hade de inte stött på motstånd så hade du varit för invasionen. Vilken logik! eller snarare vilken rappakalja.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
En fördel med att Ryssland numera är Putins enmansföreställning är att man kommer kunna beskylla honom för allt när det väl gått åt helvete. Ett snabbt avslut i stil med det man gav Lavrentiy Beria och sedan kan man bortförklara alla brott och misstag med att Putin blev galen och agerade ensam när dessa begicks.

Inte särskilt rättvist så klart, men det vore en rimlig exit ur hela situationen för den ryska federationen.
Citera
2022-02-27, 16:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Sverige ska skicka försvarsmateriel", erfar Ekot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, det var det väl. En förort.

??

En bra smäll i alla fall.

Har för mig att det är utanför Kharkov enligt en annan tråd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Han skramlar med kärnvapnen när han nu inser att det blir dyrt och svårt att ta Ukraina.

Putin vill inte vara pressidenten som drog på sig motattacker som gjorde Ryssland till en grusgrop.

Han är just påväg att göra Ryssland till en grusgrop…

Folk tycks ha en nästintill magisk tilltro till Rysslands atomvapen. Jag tror att vi överskattar atomvapnen hos Ryssland. Men det lär vi väl bli varse inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in