2022-02-27, 14:13
Medlem
Hallå. Är det någon som vet hur de fysiska testerna går till 2022? Kollade nyss på deras sida och de tycks ha tagit bort de gamla testerna och ersatt med nåt de kallar ergocykel? 🤨
Citera
2022-02-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Du ska kunna cykla 100 m utan stödhjul under 10 minuter.
Tror nog det är lite svårare än så? 🤨
Citera
2022-02-27, 14:18
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Hallå. Är det någon som vet hur de fysiska testerna går till 2022? Kollade nyss på deras sida och de tycks ha tagit bort de gamla testerna och ersatt med nåt de kallar ergocykel? 🤨

Vore fint med en länk. Är ganska övertygad om att det fortsatt krävs mer i fysiska tester än att cykla.
Citera
2022-02-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Vore fint med en länk. Är ganska övertygad om att det fortsatt krävs mer i fysiska tester än att cykla.
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/bli-polis/antagningskrav/fysiska-krav-i-polisyrket/#fysiskakrav
Citera
2022-02-27, 14:24
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/bli-polis/antagningskrav/fysiska-krav-i-polisyrket/#fysiskakrav

Haha, du har svaren i länken du postat. Är du månne lite efterbliven?
Citera
2022-02-27, 14:38
Medlem
Citat:
Haha, du har svaren i länken du postat. Är du månne lite efterbliven?
Jag vet inte vad en ergometercykel eller isokaimaskin är för något!
Citera
2022-02-27, 14:45
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Jag vet inte vad en ergometercykel eller isokaimaskin är för något!

Det är instrument för att mäta din styrka och kondition. Antar att du är så pass ung att du inte tvingats mönstra.

Vidare uppfattar jag din tråd som ett menlöst försök att få gällande att intagningskraven sänkts, då du trots kunskap tycks hävda att enbart ett cykeltest krävs numera vilket självklart inte är sant.
Citera
2022-02-27, 14:57
Medlem
Citat:
Det är instrument för att mäta din styrka och kondition. Antar att du är så pass ung att du inte tvingats mönstra.

Vidare uppfattar jag din tråd som ett menlöst försök att få gällande att intagningskraven sänkts, då du trots kunskap tycks hävda att enbart ett cykeltest krävs numera vilket självklart inte är sant.
Jag har inte mönstrat nej, så gärna en förklaring gällande maskinerna tack.

Sänkta kraven menade jag med att för 5-10 år sen så skulle man ju springa 2km på en viss tid, man skulle göra en hinderbana och massa andra saker.

Det verkar de ju ha tagit bort och ersatt med dessa maskiner istället. Det var det jag menade.
Citera
2022-02-27, 15:21
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Jag har inte mönstrat nej, så gärna en förklaring gällande maskinerna tack.

Sänkta kraven menade jag med att för 5-10 år sen så skulle man ju springa 2km på en viss tid, man skulle göra en hinderbana och massa andra saker.

Det verkar de ju ha tagit bort och ersatt med dessa maskiner istället. Det var det jag menade.

Möjligt, uppfattar dock fortfarande din trådstart som att du riktar kritik mot svensk polisutbildning, att det är möss vi utbildar till skillnad från de ”män” SD och delar av extremhögern anser ska utbildas.

Polisyrket i Sverige handlar om betydligt mer än fysisk styrka till skillnad från många andra länder där poliser är mer att likna vid det vi kallar ordningsvakter.
Citera
2022-02-27, 15:22
Medlem
Citat:
Möjligt, uppfattar dock fortfarande din trådstart som att du riktar kritik mot svensk polisutbildning, att det är möss vi utbildar till skillnad från de ”män” SD och delar av extremhögern anser ska utbildas.

Polisyrket i Sverige handlar om betydligt mer än fysisk styrka till skillnad från många andra länder där poliser är mer att likna vid det vi kallar ordningsvakter.
Nej, absolut inte. Jag undrade bara mest om någon kände till exakt hur dessa maskiner testar en. Liksom, vad är det man ska vara bra på eller träna inför, eftersom löpning och hinderbana tycks ha tagits bort?

Hur funkar dessa maskinerna? Vad är det de testar på en?
Citera
2022-04-03, 10:11
Medlem
halaltarzans avatar
Från länken ovan.....

Citat:
Muskelstyrkan mäts i en så kallad ISOKAI-maskin. Prestationen graderas i en niogradig kapacitetsskala. Godkänt värde för kvinnor är kapacitet 3 och för män kapacitet 6. Det motsvarar medelgod muskelstyrka för kvinnor respektive män.

Varför är det olika?

Här testar SVTs reporter på fystesterna. Han misslyckas men hade han varit kvinna så hade han klarat dom....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-testar-svt-s-reporter-antagningsprovet-till-polisen
Senast redigerad av halaltarzan 2022-04-03 kl. 10:17.
Citera
2022-04-04, 15:18
Medlem
Har ju kommit rapporter om att snutstudenter inte ens klarar av skytteträningen eftersom de är för svaga för att höja vapnet. Hela det här landet är ett enda stort skämt vid det här laget, men så blir det när det är av största vikt att Fia, Madde och Anna också ska få bli poliser, för könskvotering är superviktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in