2022-02-27, 11:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad gör det ryska folket just nu?
Citera
2022-02-27, 11:13
Medlem
badbollen3s avatar
självklart ska vi gå med i NATO. Det har jag sagt i 20 år. Vad ryssarna tycker är ointressant. Visst, baksidan är att vi måste delta i krig som andra NATO länder kanske har skapat (indirekt). Men å andra sidan så skickar vi redan soldater och krigsmaterial, vårdinsatser m.m. varje gång det händer något. Bara att gå med så fort som möjligt. Om Putin vill invadera Sverige medans vi ansöker om medlemskap i NATO så lär ju inte NATO stå handfallna och titta på.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ukraina med 40 miljoner invånare har tokrustat sitt försvar sedan Krim 2014. Tror du att Finland/Sverige kan göra ännu bättre?
Ukraina har sedan 2014 satsa ungefär lika mycket på försvaret som Finland i rena pengar. Mindre än Sverige. Men man har ju bränt av en massa i inbördeskriget i östra Ukraina. Mycket av det man satsat är borta. Finland+Sverige gemensamt är nog 5 gånger starkare än Ukraina.
Citera
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ukrainians obliterate Chechen special forces column of 56 tanks outside Kyiv and kills top general
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10555871/Kyiv-comes-huge-aerial-artillery-bombardment-leaving-pulsing-glow-sky.html
Slava Ukraini!
Varenda ockupant i Ukraina bör möta samma öde!
Citera
2022-02-27, 11:17
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina har sedan 2014 satsa ungefär lika mycket på försvaret som Finland i rena pengar. Mindre än Sverige. Men man har ju bränt av en massa i inbördeskriget i östra Ukraina. Mycket av det man satsat är borta. Finland+Sverige gemensamt är nog 5 gånger starkare än Ukraina.

Det är möjligt att vi kan bygga ett toppmodernt försvar, men vi är fortfarande 15 miljoner invånare tillsammans, många invandrare från tredje världen, många pensionärer. Ryssland har inte heller legat på latsidan med militär upprustning. Det har varit Putins kanske mest prioriterade politiska insats under 22 års tid.
Citera
2022-02-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Vilken fantasivärld du lever i.
Ryssland är rankad som planetens 2:a mäktigaste armé.
Du har bara sett ett gruskorn av vad Ryssland kan göra i Ukraina.
Han försöker bespara civila liv så gott det går.
Putin hade kunnat jämnat alla stora städer till marken om han så ville.

Rankad? Det här är inte Call of Duty lilla gubbe.

Vi ser mycket väl vad de Ryska beväpnade styrkorna duger till just nu. De får pisk på ett förnedrande sätt.

Snacket om vad Putin kan göra är om något endast Rysskramares onanifantasier. Vi behöver inte spekulera i det för vi får tydliga uppdateringar om vad som händer på plats.
Citera
2022-02-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Fyfan vad töntigt med folk som slösar sin tid på sånt. Jag är fortfarande tveksam i frågan kring vilken sida man bör ansluta sig till i detta krig. Vi ska givetvis inte gå med i NATO innan vi vet mer.
Tycker jag inte, fint med lite civil olydnad ibland. Ryssen kan dra åt helvete.
Att som svensk inte veta om man vill vara på Rysslands sida eller inte är otroligt historielöst och nog det osvenskaste jag hört.
Citera
2022-02-27, 11:23
Medlem
Jag riktigt myser när jag läser hur alla Putins knähundar får kollektiv hjärtsvikt över den förnedring som pågår i Ukraina nu.

Hoppas Sverige snarast går med i NATO så vi kan vara del av trupperna som befriar Kaliningrad och Belarus.
Citera
2022-02-27, 11:26
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Rankad? Det här är inte Call of Duty lilla gubbe.

Vi ser mycket väl vad de Ryska beväpnade styrkorna duger till just nu. De får pisk på ett förnedrande sätt.

Snacket om vad Putin kan göra är om något endast Rysskramares onanifantasier. Vi behöver inte spekulera i det för vi får tydliga uppdateringar om vad som händer på plats.

Ryssland har en överlägsen eldkraft gentemot Ukraina. Frågan är hur många som ska behöva dö i det här kriget, som bara kan sluta med ett Ryskt maktövertagande.

Problemet är inte att vinna kriget utan att vinna freden. Folket i Ukraina hatar Ryssland och kommer att bedriva ett lågintensivt motståndskrig med punktinsatser mot Ryssvänliga institutioner.
Citera
2022-02-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Lägg ner. Dessa tjetjenska krigare som dog krigade på den goda sidan.
Nopp dom valde att möta gud via adolf putin order det är så mycket haram så det skriker om det. Inga oskulder och ingen botgörning där...allah kommer inte förlåta denna gång.
Citera
2022-02-27, 11:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Jag tycker inte att vi bör gå med i NATO. Och jag hoppas innerligt att ryssen invaderar Sverige.

Sverige är fullt av hjärtlösa individer som tror att det är rätt att hålla sig neutral och utanför konflikt. Att sådant är det smarta att göra. Anledningen till att man tycker så är för att man är bortskämd, självisk och aldrig fått uppleva vad ondska och misär egentligen är. Därav så många fega och veka, men samtidigt "luften är fri"-insnöade puckon.

Svenskar förtjänar inte NATO.
Citera
2022-02-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag riktigt myser när jag läser hur alla Putins knähundar får kollektiv hjärtsvikt över den förnedring som pågår i Ukraina nu.

Hoppas Sverige snarast går med i NATO så vi kan vara del av trupperna som befriar Kaliningrad och Belarus.
Kalinigrad ligger öppet för ett maktövertagande. Låt oss stoppa övergreppen på svenskar där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in