2022-02-27, 11:04
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Men Macron fördömde Ryssland att placera kärnvapen på vitrysslands territorium.

Nej, han säger att det inte vore acceptabelt om det skedde...
Citera
Avslutad
Varför är Sverige ett så mesigt land, iaf de som bestämmer här i landet. Varför har vi fortfarande inte stängt vårt luftrum för rysk flygtrafik när så många andra länder gjort det? Är folk så jäkla rädda för ryssen eller vad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Har du lust att citera vad i artikelns innehåll som styrker ditt påstående? Nej juste, det kan du inte, för det står inget om det du yrar om.

Marcon tyckte inte att det är fake att Ryssland stationerar kärnvapen i Vitryssland, varför han ringde upp Lukasjenka.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Var får du detaljerad information om den ryska logistiken ifrån?

Florerar kraftigt med filmer med tanks lastbilar och andra fordon som står längs med vägkanter med soppatorsk. Sen går ryska soldater in och rensar i matbutiker.
Senast redigerad av lyktstolpe 2022-02-27 kl. 11:06.
Citera
2022-02-27, 11:05
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
P1 snackar med en doktor i krigsvetenskap varje morgon, han är bra. Balanserad och saklig.

Jag följer flera olika telegram grupper samt är med i en discord server som både ryssar oxh ukrainare delar bilder och ögonblicks bilder i.

MSM har jag inte så mycket för. Det går för sakta och fokuserar barapå det som ger klicks, jag tycker det är intressantare med det som händer innan, stretegi osv. Då jag själv har militär bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
V på sidan, är det ryskt?
Körde inte dem Z?
V är för ryska trupperna från väst,via Vitryssland, tror jag.
Citera
2022-02-27, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Nej, han säger att det inte vore acceptabelt om det skedde...

Det sade han också när britten var färdig med eu och ville lämna.
Citera
2022-02-27, 11:06
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag står fortfarande för min ursprungliga analys som det jag säger i inlägget du citerar.

Anser du fortfarande att Putin är on a losing streak?

Klockan tickar. Tick tock...

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sluta flamsa som den värsta Aspbergare! Som sagt, vill du ha en hederlig och seriös diskussion är jag alltid öppen för det.

Tills dess: ha en bra dag!

Jag själv ska ut i solen.

Vill du ha en hederlig diskussion då? Varför dör så många ryssar just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
V på sidan, är det ryskt?
Körde inte dem Z?

Det finns Z, sedan Z med en kvadrat runt, det finns V och sedan ett O. Det beror på varifrån styrkorna avancerar ifrån om jag förstått det rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Svårt att förstå för en lekman vad som sker på videon. Ser bara en helikopter, sedan en till och sedan en smäll och rök. Kan du upplysa om vad som sker?
Ukrainska Mi-8 som attackerar ryska positioner nära Hostomel.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Varför gör Ryssarna ingenting? De valde aktivt att dra igång detta, och nu verkar det som luften gått ur dem helt och hållet. RIP för alla som dött i detta meningslösa lilla krig. Vad fan tänker/tänkte ryssarna egentligen?

För tidigt för att säga något, detta är inte över än. Krigets vindar kan blåsa både fram och tillbaka innan detta är slut, eller så pågår detta i olika former många år till. Vi vet helt enkelt inte.

Igår trodde jag att Ryssland medvetet skickat in äldre material och manskap de kunde undvara (kanonmat) för att Ukrainarna ska mjukas upp och sedan går Ryssland in och chockar med mer seriösa trupper. Kan också vara att Putin underskattat motståndet. Vem vet vad som händer egentligen?

Men det står däremot helt klart att Ukraina gör motstånd och världen ser detta.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ryssland har ca 20000 pansarbandvagnar. Bara BMP 1, 2 och 3
Har Ukraina sprängt 2000 vagnar på 3 dagar?

Nej, bara en liten bråkdel av dem är i stridbart skick. Vad som är mer kritiskt är deras flygvapen som är extremt eftersatt och kräver väldigt mycket underhåll. De kan bara flyga några timmar och sen måste de stå nere för underhåll så det räcker att plocka ner några plan varje dag för att systemet kollapsar inom kort. Som det ser ut nu måste Putler plocka in fräscha plan från olika delar av Ryssland bara för att ha superioritet vilket han inte ens verkar klara.
Citera
2022-02-27, 11:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det som är lite talande för väst reaktion är att ingen manar till lugn eller samtal. Utan det ska demoniseras till max. Det var det här USA ville.
Världsledande åkte i skytteltrafik till Kreml för att mana till lugn innan psykopaterna i Ryssland anföll Ukraina. Ingen ville det här – utom Putin och hans ryska knähundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in