Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 10:51
Medlem
Vad är främsta orsakerna som gör det lättare att försvara än att attackera?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Då kan man ju tycka att det skulle ligga i Rysslands intresse med en dementi om angrepp i Kiyv. Någon sådan har inte kommit trots att angreppet rapporterats i dagar.

Hur går det ihop med din världsbild?

Han har redan talat i 30 minuter om vad man gör, varför man gör det och hur man ska gå tillväga steg för steg.

Varför ska han bry sig om att dementera? Vad han än säger kommer vara en komplott eller lögn i väst media. Han sitter nog och skrattar åt rapporteringen.
Citera
Medlem
Civila som skjuter mot rysk tank? Kommer ett skott från vänster sida så svårt att se ifall det är civila som bara kollar på dock.

https://www.youtube.com/watch?v=WBdKnGhqNrc&ab_channel=%D0%AD%D1%85%D0%BE% D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D1%8B
Citera
2022-02-27, 10:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Skriv din fråga igen så man förstår och sedan ska jag försöka svara.
Läs om istället eller kanske dem inte lärde er det i skolan....
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Ryssland avancerar djupt in från Krim norrut. Mauripol är snart inringat. Likaså Odessa. Styrkor öster ifrån närmar sig Kiev.

Ukraina borde lägga ner sina vapen och förhandla så att man undviker lidande för civilbefolkningen.
Citera
Medlem
Ser ut som en ambush på ryska trupper.

https://www.youtube.com/watch?v=Vn2oNvNTbyc&ab_channel=Shyxarik
Citera
Medlem
Ryssland kontrollerar alltså INTE luftrummet fullt ut i Ukraina. Vi är inne på fjärde dagen.

https://mobile.twitter.com/wisemanswisdoms/status/1497869327751602176
Citera
2022-02-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Ryssland avancerar djupt in från Krim norrut. Mauripol är snart inringat. Likaså Odessa. Styrkor öster ifrån närmar sig Kiev.

Ukraina borde lägga ner sina vapen och förhandla så att man undviker lidande för civilbefolkningen.

Ja eller tvärtom?
Citera
2022-02-27, 10:53
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tycker du att Sveriges medlemskap i Nato är det viktiga nu? Varför svarade inte på min fråga.

Det centrala är Sverige. Du hatar Sverige.

[/quote]Jag tycker det är väldigt lätt att förstå att Ryssland känner sig hotat, när land efter land ansluter sig till Nato och Ukraina stod på tur. Alla fattar det, men låtsas att det är irrelevant.
Det var det Ryssland insåg i förhandlingarna, Lavrov sa att de pratade för döva öron.

Då blir förstås konflikten värre. Rysslands agerande är fullt begripligt.[/quote]

Ryssland låtsas inte förstås att länder ansluter sig till Nato för att slippa bli attackerade av Ryssland.
Citera
2022-02-27, 10:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Han står vid twitterfronten som en liten fitta och tar bilder med några kamrater innan han kryper in i sitt hål igen.

Använder civila som sköld och uppmanar till blodgjutelse. Kiev skulle vara invaderat för flera dar sen enligt all media i väst, de har varit stora strider där men bevisligen inte.

Vakna upp för fan.
Twitter är ett bra sätt men han syns i media och får fram det han vill vart är din Kamrat Putin då???
Skillnad på man eller mus jag vet vem som är en MAN och vem MUSEN är vet du???
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är du som bryter ut meningar ur en kontext där vi diskuterat Ukrainas framtid och Putins planer. Då vägde vi utslagning av militära installationer mot invasion och ockupation. Det sista i bemärkelsen att Putin skulle införliva hela Ukraina i Ryssland som några påstod. Det kommer han inte att göra vilket jag fortfarande håller på. Frågan är om han ens införlivar de två regionerna han har erkänt. Jag skulle tro att det förstnämnda gäller t framtiden. Däremot kan jag inte se Zelensky mer. Putin har ju nämnt något om drogmissbrukare i ledningen i Kiev så han kommer att försvinna.

Jag och många andra är dock förvånade att det gick så snabbt och så intensivt med marktrupper. Kan ha att göra med uttalandet från Putin om att han verkligen vill demilitarisera Ukraina och avnazifiera det samt ställa krigsförbrytarna inför rätta.

Om du vill ha en seriös och hederlig dialog är jag öppen för det. Annars tar det slut här.

Det gäller dig också.
Då frågar jag dig en gång till:
Anser du fortfarande att det INTE pågår en invasion?

Svarar du fortfarande "nej" så bryter vi där, för då är du uppenbart inte alls intresserad av en saklig diskussion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Ryssland kontrollerar alltså INTE luftrummet fullt ut i Ukraina. Vi är inne på fjärde dagen.

https://mobile.twitter.com/wisemanswisdoms/status/1497869327751602176

https://twitter.com/AuroraIntel/status/1497833355500527616?s=20&t=3y8OGnSG5brzECiCJsJ0OQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in