Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 09:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Japp kommer inte vara kul att vara Ryss nu. Ekonomin kommer totalt förstöras och det är väl rättfärdigat när man har en ledare som låter det ske.

Ja, ryssarna kommer få känna en del av skammen som tyskarna kände efter AVK nu. Nu kan de inte skylla på några andra än dem själva som lät Putler gå så långt.
Citera
2022-02-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t2jsm9/russians_looking_for_nazis_in_grocery_store/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Samtidigt letar ryska soldater efter "nassar" i matbutiker.

Vidrigt. Kongo-nivå på att gå runt och plundra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Franska främlinglegiomen låter sina ukrainska soldater ansluta till kriget med full utrustning: https://twitter.com/visegrad24/status/1497844988171935746?s=20&t=aFVnaTpmwwmmwU4HrbUPgA

Obekräftat att de får ta med sina vapen, de ändrade uttalandet. Men det finns ett stöd för att legionen skall dit rent generellt med och vi kommer nog få se det med.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja!

Alltså som ska leda till ett övertagande och ockupation. Vet inte hur många gånger jag har förklarat det och att jag har sagt detta i mina tidigare inlägg. Det jag inte trodde var att Putin så snabbt skulle inleda anfallet mot militära installationer och med sådan kraft. Det var jag inte ensam om att missa:
I’m surprised both of the size of the operation and the type of operation. While I did expect standoff destruction of the nazi units and considered the possibility of standoff destruction of Ukrainian military assets I did not expect to see troops on the ground other than a few Spetsnaz. The operation is much, much more than I expected. Putin & Co surprised me too.
https://patrickarmstrong.ca/2022/02/25/russia-ukraine-1/

Det är märkligt att ni som är här inne och kommenterar för fullt inte kan se skillnaderna och att det är viktigt med nyanser.. Därför har ni alltid fel som att ryssarna nu förlorar för att det hela bromsas in. Men så här är det, ryssarna har inte kommit för att erövra.

Jag skulle kunna tänka mig om det var Putins intentioner att ockupera Ukraina och slå ner helt på landet att han åtminstone skulle använda alla styrkor han har positionerade runt Ukraina. Nu har han inte ens satt in flygvapnet.

Du använder tydligen en helt egen ordbok.
Detta är inte ens en gråzon. Detta är en invasion. Punkt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Invasion
Citat:
En invasion (senlatin invasio ’angrepp’, ’anfall’, av latin invado ’tåga fram’) avser som militärt begrepp en stor truppförflyttning och inmarsch på landterritorium som har behärskats av annan stat, i syfte att ockupera,[1] erövra, befria eller dela landet, alternativt att byta ut dess regering. Invasion föreligger när ett land, genom militär offensiv/aggression med ett stort antal kombattanter, övertar hela eller delar av ett territorium som förut kontrollerades av ett annat land.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Vi var redan hatade i Väst, speciellt i Sverige så det gör ingen större skillnad.
Vi är många svenskar som inte alls har hatat ryssar.

Personligen har jag även förståelse för den här desperata aktionen (invasionen) av Ukraina som Ryssland ägnar sig åt, men att jag förstår bakgrunden betyder inte att jag stöder den.

Ursprungligen var ryssar, eller ruser, svenskar på den tiden Svitjod mm grundades. Idag ser det dock annorlunda ut, och i slutändan handlar konflikten om olika system. I fallet Ryssland med sympatisörer är det avsky mot Väst som ligger till grund, och denna avsky har väckts i och med Västs tidigare ohotade världsdominans och vårt etablerande och försvarande av densamma genom diverse krig och utplacerade marionettregeringar runt om i världen.

Den som inbillar sig att ett världsdominerande Ryssland, Kina, Iran eller valfritt afrikanskt land skulle innebära en fredligare och mindre våldsam eller diktatorisk världsordning har antagligen inte tänkt hela varvet runt. Snarare är subverseringen av Väst samt följande globalistiska agenda ett verk av våra fiender vilka vill se en nedmontering av vår frihet och vår makt över världen.

Ryssland har väckt det sovande vita Västs vrede. Det var kanske ur rysk synvinkel nödvändigt, men om ni trodde att vi skulle stå utan våldskapital eller folkvilja att bruka detta kapital när man hotar oss är ni naivare än Löfvén.
Senast redigerad av LadySweden 2022-02-27 kl. 09:58.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
5000 ryssar har deserterat då de har insett att Putin är en dåre.

https://twitter.com/L0gg0l/status/1497703084918816771?s=20&t=3Jl9_5YxB1nQnqK6tBATVg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Putins "vänner" överger honom nu, i ökande skara förhoppningsvis.
Hahahahha.

Nu börjar toppen i Ryssland göra som nazisterna.

Var de inte nazisterna som börja ta självmord när de hade insett förlusten men Hitler vägrade förlorra?
Citera
2022-02-27, 09:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Gazproms CFO har tagit sitt liv. Det går bra nu, Ryssland.

Har du någon länk på det ?
Citera
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det ryska försvarsministeriet rapporterade att i Charkiv-regionen lade den ukrainska arméns 302:a luftvärnsmissilregemente frivilligt ner sina vapen, 471 militärer greps.

Ukrainas ockupationsmakt och deras allierade extremister faller som ett korthus och en bråk del av Rysslands tillgängliga resurser har gått in. Allt hop är förlorat för extremisterna för nu desertertar tusentals ukrainare i en stadig ström över hela landet.
Jag hörde att Colombianska waffle house skulle skicka trupper till Ukraina, stämmer det också?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Backa Ryssland?! De har ju inte sagt nått alls. Fegt måhända men de backar varken Ukraina eller Ryssland!
Det är väl Myanmar, Vitryssland/Belarús och Venezuela som är Rysslands öppna kompisar och så några i bakgrunden som ser vilket håll vinden vänder åt.

Kina ger någon form av ekonomiskt stöd vilket lär behövas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Går det bra för Kiev? Mitt förslag: tro inte på västs krigspropaganda!

Den ryska fredsbevarande insatsen i Ukraina går som på räls – så bra så att Kiev är i desperat behov av vapenleveranser och Västmakterna står i kö för att leverera dem , troligen genom de polska träskmarkerna – men av det blir det nog inte så mycket då ryssarna stoppar dem.

Förutom vad som rapporteras nedan så har frontlinjen i Öst flyttats flera mil västerut, flera städer och samhällen har intagits av Ryssland.

”Russia’s armed forces have eliminated 975 Ukraine’s military infrastructure facilities, Russian Defense Ministry Spokesman Major-General Igor Konashenkov told reporters on Sunday, adding that 26 jets, helicopters and remotely piloted aircraft have also been shot down.

"By now Russian Armed forces have eliminated 975 facilities of Ukrainian military infrastructure, among them 23 command points and communication centers of the Armed Forces of Ukraine, 3 radar stations, 31 air defense systems S-300, Buk-M1 and Osa, 48 radar locators. Eight combat planes and 7 helicopters, 11 unmanned aerial vehicles, two Tochka-U missile launchers have been shot down," he said.

Moreover, 223 tanks and other armored combat vehicles, 28 jets (on land), 39 multiple-launch rocket systems, 86 field branch artillery weapons and mortar launchers, 143 special tactical vehicle units were eliminated, Konashenkov added."
https://tass.com/defense/1412297

Nämen, kamrat rokossovsky har återigen vaknat och kommit med nya rön från det ryska sanningsministeriet. Vilken taktik kör du för dagen, frenetiskt postande och hopp om att skapa tvivel, antagligen som igår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Putins "vänner" överger honom nu, i ökande skara förhoppningsvis.

Svårt att se hur Ryssland ska komma ur det här utan att helt tappa ansiktet. Det enda sättet är att avsätta Putin och skylla allt på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in