Citat:
Ursprungligen postat av
Novakolia
Vi var redan hatade i Väst, speciellt i Sverige så det gör ingen större skillnad.
Vi är många svenskar som inte alls har hatat ryssar.
Personligen har jag även förståelse för den här desperata aktionen (invasionen) av Ukraina som Ryssland ägnar sig åt, men att jag förstår bakgrunden betyder inte att jag stöder den.
Ursprungligen var ryssar, eller ruser, svenskar på den tiden Svitjod mm grundades. Idag ser det dock annorlunda ut, och i slutändan handlar konflikten om olika system. I fallet Ryssland med sympatisörer är det avsky mot Väst som ligger till grund, och denna avsky har väckts i och med Västs tidigare ohotade världsdominans och vårt etablerande och försvarande av densamma genom diverse krig och utplacerade marionettregeringar runt om i världen.
Den som inbillar sig att ett världsdominerande Ryssland, Kina, Iran eller valfritt afrikanskt land skulle innebära en fredligare och mindre våldsam eller diktatorisk världsordning har antagligen inte tänkt hela varvet runt. Snarare är subverseringen av Väst samt följande globalistiska agenda ett verk av våra fiender vilka vill se en nedmontering av vår frihet och vår makt över världen.
Ryssland har väckt det sovande vita Västs vrede. Det var kanske ur rysk synvinkel nödvändigt, men om ni trodde att vi skulle stå utan våldskapital eller folkvilja att bruka detta kapital när man hotar oss är ni naivare än Löfvén.