Det må stämma men majoriteten gillar honom fortfarande i Ryssland . Säg vad man vill om Putin om hans makthunger men han har till skillnad från oss i Sverige rustat upp sitt försvar medans vi skulle öppna våra hjärtan. Du vet hur Putin darrar när man är en "humanitär stormakt " och inte militär stormakt
Media gillar att hylla Ukrainas motstånd precis som jag gör... men vad de glömmer är att Ryssland har varit lite återhållsamma i detta krig
Låt mig förklara:
Innan man skickar marktrupper - Så skickar man Artelleri, flygbombningar och en massa anfall.. för att psyka sin motståndare, "mjuka upp" kallas det. Något Ryssland har gott om men har inte använt ,sen har ingen bombat kraftnätet/elen som är ett måste när man krigar och inte heller det har hänt ...iaf om man frågar mina bektanta i Ukraina dock är svårt för civila att få mat enl henne.
Efteråt så skickar man mark/pansar divisioner med flygunderstöd.
Ett sånt angrepp hade kostat 10,000 tals civila och byggnader på några dagar kan jag lova dig.
Det angrepp gjorde Israel 1967 på Golanhöjderna och det kostade 2500 syriska + 7000 + kapitulation på bara 2 dagar... Denna plats var då inte tättbefolkad som Kiev eller annan stad så ha inga illusioner att kriget är över om Ukraina slår de tillbaka, då kan Ryssland tvingas för inrikespolitiska skäl, höja på våldsamheterna för tvinga Ukraina till en kapitulation. För ökar våldsamheterna så ökar de civila döda och då ökar även pressen på regeringschefen i Ukraina
Ett par ting som folk verkar glömma
1. Ukraina och Ryssland är väldigt sammanbindande , tänk Sverige och Danmark kriga, om vi båda hade krigat, så hade det vart med sorg då vi är bröder och samma i Ukraina då man glömmer finns gott om ryssar där
2. Har Ni läst överhuvudtaget Putins generaler
Det är inga fyllesvin som Jeltsins tid utan väldigt tränade till skillnad från våran ÖB /Generaler (även jag gillar våran ÖB).
Även deras försvarsminister har besvärat sig att göra sin militärtjänst + kommit upp i graden General. Så Ukraina har mkt att göra nu och jag hoppas de klarar detta.
Tänk bara i Sverige så behöver inte en försvarsminister ens hållt en AK5. Ganska sorgligt vi har Hultqvist, Tolgfors som ska bestämma över våran ÖB lite som fd polischefen Jan Eliasson skulle vara polischef över riktiga poliser som den nuvarande polischefen...blir mörkrädd.
Peter Hultqvist*gjorde lumpen i Dalarna, men drygt två månader in i sin värnpliktstjänstgöring ansökte han och beviljades en vapenfri tjänst av samvetsskäl.
Det är våran försvarsminister mina damer och herrar.
När ska politiker lära sig att sätta RÄTT PERSON PÅ RÄTT PLATS och inte för att man vart medlem i SSU
Citat:
Ursprungligen postat av
cybergrodan
Fast skillnaden just nu är ju att Putins egna folk vänder honom ryggen...