Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Bra.
Är imponerad av Ukraina och väst. Det går under förutsättningarna bra.

Men hur vet du att den är eliminerad?
Anledningen till min fråga är för att jag tycker inte vi ska falla ner i propagandahålet. Ukraina är försvarande land och kan kosta på sig en nyanserad lägesrapport. Moralen är hög.

Jag vill undvika desillusion även på Flashback hur obetydligt det än må vara.

Tack för länkar, det uppskattas.
Heja Ukraina, ut med orcherna.

Mvh

Efter att striden avtagit postades det bilder på fordonen. Man ser att drt är samma för husen bakom är desamma fast lite längre fram.
Citera
2022-02-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Man vill ju inte själv bli en jävla desertör heller…

Det är svårt, förmodligen kommer jag göra något idiotiskt och dö på kuppen. Det tar bara emot att kämpa för en regering som hatar sin egen befolkning.
Det är ju lite som ryssarna verkar känna nu, dom vet inte varför dom strider.
Ska man strida och dö, så ska det vara för något stort. Man vill ju inte dö onödigt som många verkar göra.

Vet inte om du har sett tanken som körde över en bil? Men nu har jag äntligen sett hela filmen. Det visar sig att det var ryssarna som körde en Ukrainsk tank.
Dom verkar köra flera sådana operationer där dom låtsas tillhöra Ukraina arme eller civila.
Dom låtsas vara poliser och dödade militär som vaktade flygplatsen.

Så jävla svårt att kämpa mot sådan taktik.

Vad jag vet är att jag kommer inte fly, någonsin. Kanske tillfälligt till Norge men jag tror inte det.
Citera
2022-02-27, 08:36
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kharkiv inatt:
https://www.youtube.com/watch?v=kA9keV1eQsE

Kiev näst på tur.
Tvivlar på att dom kommer orka hålla Kharkiv

Man har reda nedkämpat det lätta infanteri som kom in tidigt imorse men det lär fylls på eftersom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland kommer att kollapsa innan året är slut om det här fortsätter. Kreditinstituten har designerat Ryssland som "junk" nu. Vi snackar rena tredje världen nu.

Rysslands ekonomi tål absolut inte en konflikt med hela Väst. Om Putin tänker fightas ekonomiskt med halva världen, vid sidan av själva kriget, är han sinnessjuk.
Ett bankkrig förlorar han alla dagar i veckan. Game over.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför låtsas du om att du inte läste att Rysslands säkerhetskrav avser Sverige också. Ryssland har pekat ut oss som deras designerade lydstat.
Nä användaren fattar ingenting.

Putler ställer exakt samma krav på Sverige som de gör på Ukraina
.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
:[/b]

Jaquavious Octavia the Third
@JaxtarTwitch
Has anyone else noticed Ukraine have placed infantry in highly populated areas?? Trying to bait the Russians?
https://twitter.com/JaxtarTwitch/status/1497833714700603396?s=20&t=MXiLgQRsG2YAWdI65EF3iQ
Bild: https://pbs.twimg.com/media/FMlf00sUUAEoKnM?format=jpg&name=large

Det ska iaf ha en eloge att de inte använder sina egna döda barn i propaganda-videos. Ukrainarna alltså. Lite mer civiliserade än islamisterna i Syrien i varje fall och det är glädjande.

Hoppas jag inte sagt för mycket här.

Så om någon, låt oss säga Ryssland, invaderar en stad så måste de som försvarar lämna staden eller ta skydd på väl utmärkta platser? Är det det du menar?
Citera
2022-02-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Putin bombade i natt raffinaderier och depåer för lagrat kärnbränsle. Putin och Islamiska staten har idag samma status i alla demokratiska länder runtom hela världen. Ingen vettig människa eller organisation kommer vilja ha med KGB-agenten Putin att göra. Varför ska han starta tredje världskriget för? Bara en galen regim tror Nato eller väst kan hota Ryssland.. Vad ska Nato göra med Ryssland tror du? Berätta.

Länk?

Varför i helvete gör han det?

Fake news?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kharkiv inatt:
https://www.youtube.com/watch?v=kA9keV1eQsE

Kiev näst på tur.
Tvivlar på att dom kommer orka hålla Kharkiv

Får väl se hur de går idag. Men ja, det är orimligt att hålla emot i Kiev med tanke på styrkorna som väller in under dagen.
Citera
Medlem
Det må stämma men majoriteten gillar honom fortfarande i Ryssland . Säg vad man vill om Putin om hans makthunger men han har till skillnad från oss i Sverige rustat upp sitt försvar medans vi skulle öppna våra hjärtan. Du vet hur Putin darrar när man är en "humanitär stormakt " och inte militär stormakt

Media gillar att hylla Ukrainas motstånd precis som jag gör... men vad de glömmer är att Ryssland har varit lite återhållsamma i detta krig

Låt mig förklara:

Innan man skickar marktrupper - Så skickar man Artelleri, flygbombningar och en massa anfall.. för att psyka sin motståndare, "mjuka upp" kallas det. Något Ryssland har gott om men har inte använt ,sen har ingen bombat kraftnätet/elen som är ett måste när man krigar och inte heller det har hänt ...iaf om man frågar mina bektanta i Ukraina dock är svårt för civila att få mat enl henne.

Efteråt så skickar man mark/pansar divisioner med flygunderstöd.

Ett sånt angrepp hade kostat 10,000 tals civila och byggnader på några dagar kan jag lova dig.

Det angrepp gjorde Israel 1967 på Golanhöjderna och det kostade 2500 syriska + 7000 + kapitulation på bara 2 dagar... Denna plats var då inte tättbefolkad som Kiev eller annan stad så ha inga illusioner att kriget är över om Ukraina slår de tillbaka, då kan Ryssland tvingas för inrikespolitiska skäl, höja på våldsamheterna för tvinga Ukraina till en kapitulation. För ökar våldsamheterna så ökar de civila döda och då ökar även pressen på regeringschefen i Ukraina

Ett par ting som folk verkar glömma

1. Ukraina och Ryssland är väldigt sammanbindande , tänk Sverige och Danmark kriga, om vi båda hade krigat, så hade det vart med sorg då vi är bröder och samma i Ukraina då man glömmer finns gott om ryssar där

2. Har Ni läst överhuvudtaget Putins generaler
Det är inga fyllesvin som Jeltsins tid utan väldigt tränade till skillnad från våran ÖB /Generaler (även jag gillar våran ÖB).
Även deras försvarsminister har besvärat sig att göra sin militärtjänst + kommit upp i graden General. Så Ukraina har mkt att göra nu och jag hoppas de klarar detta.

Tänk bara i Sverige så behöver inte en försvarsminister ens hållt en AK5. Ganska sorgligt vi har Hultqvist, Tolgfors som ska bestämma över våran ÖB lite som fd polischefen Jan Eliasson skulle vara polischef över riktiga poliser som den nuvarande polischefen...blir mörkrädd.

Peter Hultqvist*gjorde lumpen i Dalarna, men drygt två månader in i sin värnpliktstjänstgöring ansökte han och beviljades en vapenfri tjänst av samvetsskäl.
Det är våran försvarsminister mina damer och herrar.

När ska politiker lära sig att sätta RÄTT PERSON PÅ RÄTT PLATS och inte för att man vart medlem i SSU

Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Fast skillnaden just nu är ju att Putins egna folk vänder honom ryggen...
Senast redigerad av David1982 2022-02-27 kl. 08:45. Anledning: tillägg
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Något bättre än Nexta som är en ren prpagandakanal som blivit påkommen med videos ur dataspel (Ghost of Kiev).

Fler videos från Kharkiv i denna tråd:

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497833393240911877

Klart krigsbrott. Hoppas det dokumenteras:

Jaquavious Octavia the Third
@JaxtarTwitch
Has anyone else noticed Ukraine have placed infantry in highly populated areas?? Trying to bait the Russians?
https://twitter.com/JaxtarTwitch/status/1497833714700603396?s=20&t=MXiLgQRsG2YAWdI65EF3iQ
Bild: https://pbs.twimg.com/media/FMlf00sUUAEoKnM?format=jpg&name=large

Det ska iaf ha en eloge att de inte använder sina egna döda barn i propaganda-videos. Ukrainarna alltså. Lite mer civiliserade än islamisterna i Syrien i varje fall och det är glädjande.

Hoppas jag inte sagt för mycket här.

Bilder på egna döda är moralsänkande. Ingen får veta något om Ukrainas förluster. Men de är antagligen mycket större än rysslands.

Jag är mest förvånad att Putin fortfarande väljer att inte använda flyget. Fnurra på tråden med flygvapnets ledning?
Citera
2022-02-27, 08:38
Medlem
Malacodas avatar
Hur många ryssar dödades i natt?
Citera
2022-02-27, 08:38
Medlem
Verkar ju så illa att ryssarna suttit och tittat på film från Anschluss och planerat efter det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in