2022-02-27, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Man förväntade sig en storskalig rysk attack på Kiev i natt, vi får vänta och se vad som händer.
Fler ryska trupper är på väg till Kiev, om de har kommit fram är oklart.
Kanske håller de på att gruppera sig nu.

Det smäller rätt rejält på min cam nu.

Tack för att du bidrar till tråden och ignorerar dessa idioterna som skriver skit till dig.
Kan du skicka länken du följer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Boris Jeltsin dog naturligt av skrumplever, möjligen i kombination med fel på bukspottskörteln.
På några filmklipp såg han faktiskt tydligt gul ut i hyn, gulsot, alltså att levern hade slutat att fungera

Det går inte att rätta till om det gått så långt.
Stalin dog av en stroke, han blev inte avrättad. Beria däremot blev avrättad.

LÄS på om din historia. Läs om rätt Boris. Det var knappast Jeltsin som förde Putin till makten. Och jo, Stalin blev garanterat avrättad. Det gick för långt!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vilket beror på att synen på Ukraina skiljer mellan västra och östra delarna. En konsekvens av nationalistiska strömningar i ett land som inte är etniskt homogent.

Mellan 1920-45 hade ukrainska nationalister separatistrollen. Då hette landet Polen.

De verkade mest i Polen, men landet hette Ukraina och var en delstat i Sovjetunionen. Dessa nationalister spred sig också till det sovjetkontrollerade Ukraina.

Men då verkar vi tämligen överens. Du tycker inte att separatisterna är landsförrädare, men andra tycker det, och alla har sina egna argument.
Citera
2022-02-27, 03:04
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tack för att du bidrar till tråden och ignorerar dessa idioterna som skriver skit till dig.
https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Citera
2022-02-27, 03:04
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Min uppfattning är att de har mött ett visst motstånd från ukrainska styrkor, och därför avvaktar tills förstärkning anländer med vassare vapensystem, termovapnet TOS-1 ska ju vara på väg dit, om det nu inte redan är på plats.

Strider pågår ju i ytterområdena nu också.
Men att ta sig in i centrum är ju utmaningen.

Det har gått för långt tid nu för att ryssarna skall kunna vinna. För mycket hjälp av alla slag har hunnit in i Ukraina.
Citera
2022-02-27, 03:06
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vad gör då ryska trupper i Kiev? De kanske inte känner till utegångsförbudet som troligtvis har förkunnats på något hundspråk.

Ja vad gör man som död? Vet inte.
Citera
2022-02-27, 03:07
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142

Ljudet försvann.. hoppas det kommer tillbaka.

Ljudet tillbaka nu!
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Så.. vad händer - egentligen? Sedan farsen startade så har jag inte läst "killcounts" från någon av aktörerna på läppen men magkänslan är att det knappast gått som planerat för Fröken Putin med vapendragare hittills
Citera
Medlem
[
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du säger att det handlar om att USA och Ryssland är i konflikt. Hux flux tar psykopaterna i Kreml och invaderar sitt grannland Ukraina. De mördar civila – idag kom rapporter att de skjutit mot ett sjukhus som vårdar barncancer-patienter och att två barn har dött.
Jag tycker inte att det är så lättbegripligt som du vill få det till. Förklara gärna varför ryssarna dödar Ukrainska barn på ett begripligt sätt.

Jag säger att I grund och botten är det usa å Ryssland. Själva kärnan av problemet

Så har det varit sen kalla kriget.
Det har alla som gått i skolan fått lära sig..

Sen så skrev jag att tjafset om specifikt Kreml sträcker sig över 70 år bak i tiden.
Och att det här grälet mellan Ukraina å Ryssland som pågår nu är komplicerad och för att kunna begripa Det här någorlunda
Så måste man känna till historien..
Det är mycket helt enkelt.
För mycket att ta det här.
Du får leta runt lite själv helt enkelt.
Viktiga årtal är iallafall 1991, Ukrainas blev självständigt,
1994, försäkrade Ryssland Ukrainas säkerhet i inbyte mot Ukrainas enorma vapenförråd.

Det skrevs nått jävla avtal , Budapest ordningen, Budapest avtalet. Budapest nånting iallafall med några andra skitländer, belarus kanske.
1913 och Putins lilla knähund Yanukvisch samt Ukrainas president, eller hur ni fan de stavas.
Hade det inte varit för honom så hade nog Ukraina varit en del av Europa och EU idag.
Euromaidan ska du söka på för att veta mer om det.
Sluta med att han fick fly iallafall.
Inte så omtyckt av Putin.
Men folket var ju inte helt enat heller
Det fanns fortfarande kvar Yanukvich sympatiserar, även om det var/är en minoritet.
Inte helt oväntat heller så var det i princip de flesta bosatta nära den östra ryska gränsen, typ bara ryssar också...
Så Putin känner att då vill han ta tillbaka Kreml, för Ukrainas "svek"
Nikita Krushkev eller vad han nu heter,
Gav bort Kreml till Ukraina som en "gåva"
Som egentligen , mer var en politisk symbol och inte egentligen en gåva.
Man ville förena Sovjet typ.
Så efter Ukrainas svek, ah då ville Putin ha tillbaka Kreml.
Vilket jag förstår helt och hållet.
Kreml tillhör Ryssland
Hade han krävt tillbaka Kreml genom diplomatisk förhandlingar så hade jag inte sett något fel med de. De hade han gjort med all rätt.
Putin tog iallafall tillbaka Kreml med våld typ.
Men dom hade ju nått jävla val Kreml skulle bli en del Ryssland eller Ukraina, å de var väl bara de som bor på halvön som fick rösta om jag inte minns.
Sen om den här politiska röstningen gick rätt till kan man ju fråga sig.. frågar du Putin så gick den rätt till och sen finns det inte så mycket mer att säga o det.

Sen börja väl ryska gerilla grupper kriga med Ukraina vid östra gränsen, donbus , donbas nått sånt iallafall trot jag.
Å ryssarna sköt ner ett jävla privat flyg, ah jag vet inte hur många dom rummer, det är väl ru t 2-300?
Jävligt vidrigt iallafall..
Ah tror du kan föreställa dig hur det togs emot.
Det sluta iallafall ryssland och ukraina skrev på ett freds avtal, minsk avtalet kanske de hette. Minsk nånting iallafall.
Ukraina sket fullständigt i att hålla det dom gick med på och skrev under.
Hålls inre avtalet, ja då är dom ju egentligen tillbaka i krig.
Så nä Putin gick inte in huxflux.
Kriget 2014 och Kriget idag är ett å samma krig. Inget nytt alltså och helt väntat.
Putin vill visa vem som bestämmer och då blir det såhär.
Kan knappast vara så att det kommer som någon chock från Ukrainas styre heller.
Putin kanske den var först med att ta upp vapen , men Ukraina bryter man ett fredsavtal så är det solklart en krigsprovokation.
Båda är lika stora kolsupar i det här.
Skyll er själva villa ju egentligen säga, men tyvärr är det ju inte makthavarna som drabbas.
Å det är väl kanske just dem lever i en liten bubbla av lyx och bekvämligheter och deras syn på krig har nog mer gemensamt med en Schackbräda än ett faktiskt krig.
Det är hans "roll" och "ansvar" att vara landets strategiska "beskyddare" , nått I den stilen kanske? Psykopat? Ja, det är väl inte helt orimligt. Även om jag nu inte tycker man kan Psykopatämpla folk sådär.
Jag vet faktiskt inte hur någon kan rättfärdiga ett krig, det får man nästan fråga dom.

Militären ska man vara försiktiga med att klandra, dom följer bara order, beslutet fattas uppifrån och det är i princip alltid beslutsfattare som är de som är ansvariga.

Sen har jag aldrig påstått att det här är enkelt..
Pratar du om, jag poängterar hela tiden att det här här komplicerat.. Det är ju för tusan du som säger att det här är väldigt enkelt att förstå..
Att man är oense de köper, men det här går jag inte med på😅😅

Sen målar jag ju upp en bild med den grövsta penseln jag hittar, men det är ju också för att jag kan inte förklara på ett bättre sätt.
Djupare analys hade ju inneburit flera uppsatser 😅 säger det igen, konflikten går långt bak i tiden, och är en orsak av flera olika anledningar, en snöboll som rullat sig gigantiskt, och det är komplicerat.
Alla krig är komplicerade. Precis alla.
Även en psykopat går inte in I krig hur som helst. En ledare i krig, som inte kan leda till en seger, ja han är ju bevisligen en dålig ledare och måste avsättas. Just i Putin han ju så mycket fiender så han lever inte länge till den dagen makte åker åt pipsvängen. Krig är en jävligt stor risk för han att ta.
Han hade nog velat löst detta på annat sett, men han får inte heller visa svaghet. För svaga ledare är dåliga ledare.
Citera
Medlem
Citat:
Man förväntade sig en storskalig rysk attack på Kiev i natt, vi får vänta och se vad som händer.
Fler ryska trupper är på väg till Kiev, om de har kommit fram är oklart.
Kanske håller de på att gruppera sig nu.

Det smäller rätt rejält på min cam nu.

Okej tack. Ja det har ju kulminerat runt kl 4-5 svensk tid två nätter i rad så lär hända något snart.
Citera
2022-02-27, 03:09
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du verkar ha riktigt specifik information. En länk till källan hade varit lämpligt. Du vill väl inte bli anklagad för att vara ett lågbegåvat troll?

Skriv vilken info du vill ha källa till så kan jag fixa det.
Citera
2022-02-27, 03:09
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det har gått för långt tid nu för att ryssarna skall kunna vinna. För mycket hjälp av alla slag har hunnit in i Ukraina.
Jasså har vapnen nått fram nu? Källa på det? Jag har funderat på just detta i snart 3 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in