2022-02-27, 00:03
Medlem
PrBs avatar
Börjar höras allt fler frekventa smällar i livestream nu.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Vet inte om det är rätt eller fel att tvångsmässigt och envist hålla på att försvara Kiev in i det sista. Det blir lite löjligt, för att inte tala om oansvarsfullt, hur dom offrar människoliv och tillgångar i en konflikt vars utgång är given. Visst, nationalistisk patriotism i all ära, men här måste det samtidigt tas i beaktande att Ukraina faktiskt är en del av och tillhör Ryssland både språkligt och kulturellt (inte dock nödvändigtvis geografiskt fullt ut till alla delar) .

En sak är i alla fall säker. Skulle Ukrainarna kapitulera nu, så skulle det bespara en massa onödiga förluster på båda sidorna.

Märk väl att jag inte tar någon ställning till vad eller vem som har rätt eller fel, Ryssland eller Ukraina, eller vad utgången blir, utan jag ger bara min åsikt i frågan med den fakta som ligger på bordet.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fast den andra postaren fick det att låta som om det bara fanns två val för kina, Ryssland eller väst. Det var främst det jag vände mig emot.

Jaha, ja då är det en annan femma, men jag tror inte riktigt att det är så enkelt.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

A very large explosion lit up the night sky to the southwest of Kyiv early on Sunday.

The explosion appeared to be 20 kilometers, or about 12 miles, from the Ukrainian capital's center.

The night sky lit up for several minutes.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-26-22/index.html

20 kilometer från Kiev center? Lyste upp natten i flera minuter? Kan det vara något annat än en kärnvapenattack?

https://en.wikipedia.org/wiki/Father_of_All_Bombs

?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

A very large explosion lit up the night sky to the southwest of Kyiv early on Sunday.

The explosion appeared to be 20 kilometers, or about 12 miles, from the Ukrainian capital's center.

The night sky lit up for several minutes.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-26-22/index.html

20 kilometer från Kiev center? Lyste upp natten i flera minuter? Kan det vara något annat än en kärnvapenattack?
Svar ja. Vi ses i skyddsrummen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
5000 ryska soldater i Begorod vägrar strida

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497702921521311746

Glädjande och sund inställning om det stämmer.

Efter lite forskning av källa, tyvärr tveksam nyhet.
Senast redigerad av Dmkqt 2022-02-27 kl. 00:06.
Citera
2022-02-27, 00:04
Medlem
MrsEjPKs avatar
Vilken live stream är bäst för inatt ? Länka gärna !!

Kollade heka natren igår till morgonen och lär göra samma idag.Vill se action.!
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
USA har inte vart några änglar heller tror jag...utnyttjar Ukraina men Biden är en Atlant+ Medelhav meter från stridigheterna så enkelt då att gnälla MEDANS riktiga människor som VILL BARA LEVA får betala notan
Amerikanskt tryck på Tyskland börjar ge utdelning.
Trots att alla amerikanska generaler och sk experter är rörande överens om att Ukraina omöjligen kan vinna konfrontationen mot Ryssland, skickar de hypermoraliska farbröderna vapen till krigszonen.

Är de ute efter att mångdubbla antalet civila dödsoffer?

Citat:
Scholz skrev på Twitter: "den ryska Raiden markerar en vändpunkt. Det är vår plikt att stödja Ukraina efter bästa förmåga att försvara sig mot #Putins invaderande arm. Det är därför vi levererar 1000 pansarvärnsvapen och 500 Stinger-missiler till våra vänner i #Ukraine.“
https://www.welt.de/politik/deutschland/article237174823/Deutschland-liefert-Panzerfaeuste-und-Stinger-Rakten-der-Bundeswehr-an-Kiew.html
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Ryssland bryr sig om de inre och västra delarna av Ukraina. Det handlar om att dekapitera den Ukrainska regeringen sedan säkra hamnstäder längs svartahavskusten och utbrytarregionerna i öst. Lyckas de ta Kiev som många experter tror de kommer göra så har de genast ett mycket enklare jobb. Att de inte gått in med tyngre artilleri är för de vill åsamka civilbefolkningen så lite skada som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sverige tar ställning hela tiden. Nu senast för Ukraina.
Sverige tar ställning. Bend Over Maggan !
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Får och får….de skall levereras ända fram till juntan och att det skall hända är ganska så tveksamt.
Vi får väl se.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ukraina ska ha köpt 12 drönare av Turkiet.

Ukraina har tillgång till 20 st TB2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in