Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:45
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
CNN?? Haha den var bra!! Länka direkt till Pentagons propagandacentral i stället. Viktigt med förstahandsinformation.
Det enda som saknades var ett par meningar om den förträffliga GhostofKiev...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Ryssland (eller rättare sagt putain) "blev tvunget" att invadera Ukraina! Om putain INTE hade genomfört sin "fredsbevarande defensiva försvarsinvasion" så hade Ukraina säkert anfallit ryssland och med sin överlägsna militära kapacitet och kapabilitet annekterat hela landet på några dagar, om inte timmar, eller hur?

Säg mig, vilket kan vara nästa land som putain "tvingas" invadera i defensivt fredsbevarande försvarssyfte?

Den här behöver du se:

https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Ja eller så ser man att ibland finns det saker som är värt att kämpa för. Att vara beredd att dö för. Sina barns framtid är en sån sak för mig. Lovar att du hittar lite mod när du väl får egna

Jag har egna barn. Men varför skulle jag nödvändigtvis föredra att gå och dö för en nation bara för det? Jag vill leva för mina barn inte för ett land. Har inga sådana känslor för Sverige även om jag är svensk. Däremot älskar jag mina barn och vill att de får en bra framtid och för det krävs det ju att de och vi föräldrar är vid liv till att börja med. Skulle Sverige bli ryskt ja då får vi väl anpassa oss till det. Man kan väl ha en framtid i Ryssland med?

Här på Flashback gnälls det ju jämt om hur dåligt Sverige är så det är rätt lustigt att alla nu blivit patrioter över en natt.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
för att ?
De kommer förlora allt sitt värde på måndag och troligen kommer ryssarna att beslagta dessa tillgångar.
Citera
2022-02-26, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Hördes alldeles nyss tydliga skott.

https://youtu.be/aSOlbyB7aW4

Är det inte samma kamera som sägs vara fejk?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Rysslands militära kapacitet är formidabel. Att du tror nått annat är bara ett resultat av du ser ut att svälja propagandamedia med hull och hår.

Den fredsbevarande ryska operationen i Ukraina går mycket bra. Enorma mängder ukrainsk militär infrastruktur är förstörd. Vid den ukrainska östfronten har gränsen flyttats flera mil på bara två dagar och Ryssland för nu in kraftig förstärkning för att ringa in de hårdföra nazistiska förbanden som finns där för att utplåna dem. Flera städer och samhällen i regionen har övertagits av Ryssland.

Det är detta som gör att Kiev är desperat, vädjar om fler sanktioner mot Ryssland – meningslöst därför att det ändrar inget i Moskvas position – samt önskar mer vapen. Det är därför västländerna i desperation säger att de skall skicka hur mycket vapen som helst till Kiev, men luftrummet kontrolleras av Ryssland som har världens mest avancerade luftvärn.

Så allt faller på plats. Kiev och Väst är i panik. Ryssland flyttar fram sina positioner enligt plan. Det som dock är knepigt är att USA nu troligen skall använda Polen för att smuggla in vapnen till Ukraina och detta kan av Moskva ses som att Polen blir en del av kriget och därför riskerar vi ett Europeiskt krig. Inte sååå bra.

Den ryska aggressionen och angreppet startat av Putin går inget vidare. Ukraina kämpar och slåss för sin frihet. Offren blir både Ukrainare och Ryssar.

Din text borde användas som typexempel på desinformation från Kreml.

Du har väl inget emot lite humor?

Russian denials of plans to invade
Despite the military build-ups, Russian officials over months repeatedly denied that Russia had plans to invade Ukraine.[79][80][81] In mid-November 2021, Dmitry Peskov, the spokesman for Putin, told reporters that "Russia doesn’t threaten anyone. The movement of troops on our territory shouldn’t be a cause for anyone’s concern".[79][80] In late-November 2021, Peskov stated that "Russia has never hatched, is not hatching and will never hatch any plans to attack anyone ... Russia is a peaceful country, which is interested in good relations with its neighbors".[79]

In mid-January 2022, Russian Deputy Foreign Minister Sergei Ryabkov said that Russia has "do not want and will not take any action of aggressive character. We will not attack, strike, invade, quote unquote, whatever Ukraine."[79] On 12 February 2022, Kremlin foreign affairs adviser Yuri Ushakov described discussion about the "so-called planned Russian invasion" as "hysteria".[79][80] On 20 February 2022, Russia's ambassador to the U.S., Anatoly Antonov, said that Russian forces "don’t threaten anyone ... There is no invasion. There is no such plans".[80]

Wiki.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
https://prishtinainsight.com/kosovo-leaders-condemn-russian-attack-affirm-solidarity-with-ukraine/

Detta måste va det dummaste jag någonsin sett. Kosovo som kom till efter nästintill identiska situationer fördömer ryssland, haha. Alltså fördömer dom sin egen självständighet, haha.

Snarare är det väl så att Kosovo är Ukraina och de fördömer angriparen Ryssland/Serbien.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sverige har också varit med och drivit igenom detta. Varför tror du att Sverige plötsligt är viljelösa nickedockor? Vår regering står rakryggat upp för Ukraina, inget snack om det.
Sverige är inte med i NATO och går inte heller med i NATO i en pågående kris.
Sveriges regering är fittor

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/389-miljoner-i-bistand-till-ryssland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMacak
Sverige skickar täcken och kuddar
Och MSB:s folder översatt på 12 språk .."- Om kriget och krisen kommer "
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
https://twitter.com/nexta_tv/status/1497701621345800198

"Assets of the Central Bank of Russia - $643 billion, all of them will be frozen"

Lite mer info här

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-26/u-s-weighs-sanctions-on-russia-s-central-bank-over-ukraine
Citera
Medlem
Undra hur länge innan ryssarna vaknar upp avstängd from Swift också. Lär väl bli ännu fler protester.
Citera
2022-02-26, 23:47
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ukraina måste göra eftergifter för att Putin inte ska tappa ansiktet.
Varför skulle Putin bara sluta att kriga?

Främst för att motståndet är mycket starkare än förväntat.

Sedan vet vi ju aldrig vad som kan hända i Putin-bunkern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in