Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:25
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsailor
Antar att du har källa på det?

Eller denna
https://www.ndtv.com/world-news/ukraine-russia-crisis-russian-troops-change-into-ukrainian-uniform-as-they-head-to-kyiv-report-27889 26
Citera
2022-02-26, 23:25
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Om han tar Finland så kan du börja svettas lite mer.
Men Sverige lär inte komma i förstavågen i alla fall.

Men vad bra då att vi får veta att vi står på tur om han anfaller Finland. Jag föredrar om han är avskräckt från sånt.
Citera
2022-02-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ja låter som något mullrar i bakgrunden.
Kan vara ett diskotek också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Majoriteten av exempelvis kineserna står bakom sin diktatur. Vad kineserna eller ryssarna eller för den delen andra folk under mindre demokratiska vill vet inte du. Hade de varit emot sina ledare hade de avsatt dem men tydligen är det inte tillräckligt många som vill det.

Och säg inte att "diktatorer" inte har folket bakom sig.

Ja kamrat! De står bakom sin diktator!

Och bakom dem står kommissarierna med en makarov tryckt i nacken på det "entusiastiska" folket...
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
SWIFT:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_22_1423

Russia ute.

Börskrasch på måndag.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu förvarar jag inte rokossovsky men om 5 kärnvapen spetsar som Nord Korea har typ ,kan hålla USA från att anfalla så kan Ryssland med sina 2000 kärnvapen spetsar göra en väldans avskräckande handling gentemot hela NATO.

Om Ryssland inte hade kärnvapen hade USA hoppat på de, var så säker på det och vice versa

När Saddam försökte göra kärnvapen på 80 talet och IAF (Israel Air Force ) bombade den så tackade Dick Cheney Israel då knappast ngn skulle angripa Irak om de hade kärnvapen eller vad tror du ? (seriös fråga, försöker inte vara sarkastisk då många feltolkar texter så vill jag klargöra nu)

Jag förstår hur du tänker och i det läget blir utfallet förstås ett annat. Jag syftade mer på en sedvanlig invasion.

Jag tvekar faktiskt på att han skulle göra det. Men man kan såklart aldrig veta.

Läget är mycket farligt just nu. Backar Putin nu så har han inte bara gjort sig ovän med hela världen. Han tappar dessutom ansiktet.

Och går någon nation in och hjälper Ukraina med personal på plats så kan det bli ett världskrig.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nästa vinter är långt borta. Lite högre elpriser är ett billigt pris.

Vad som är värre är att det blir svårt att motivera motstånd mot vindkraft(även i Sverige).

Bäst vore om de höll öppet så att ryssen kan betala sina skulder men inte åt andra hållet.

Citat:
Många säger att den där livesändningen kör en repris från gårdagen, värt att ha i åtanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ju mer man skär av Ryssland från västvärlden, ju mer kommer det stärka exempelvis BRICS som med tiden kommer skapa ett separat system för handel mellan Kina, Ryssland, Indien m.fl.

🤣 Javisst. Läs på om Brics och vad världens främsta ekonomer har att säga om den nödraketen. Patetiskt försök att rädda ett sjunkande skepp.
Citera
Medlem
Citat:

Skottlossning hörs med, inte kul att va i Kiev nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.zerohedge.com/geopolitical/devastating-move-us-weighs-sanctions-russias-central-bank-germany-backs-targeted

EU Ministers Will Meet Sunday To Begin Work On Cutting Russia Off From SWIFT

Förbered er för ekonomisk kollaps om detta händer. Dollarn kommer förlora sin status (Petrodollarn) eftersom Kina, Indien, Iran och arabländerna (alla dessa har exempelvis inte fördömt Rysslands ageranden) kommer börja använda en annan form av valuta för deras transaktioner.

Utöver det kommer EU få det väldigt tufft utan gas och olja.. hoppas verkligen inte EU är så dumma att de gör detta. Även fast jag ogillar invasionen så kommer detta skapa MISÄR. Finns en anledning varför Tyskland var emot detta till att börja med, men något har fått de att ändra sig (säljer ut sig till USA?).

https://www.zerohedge.com/geopolitical/russia-china-plotting-behind-scenes-ahead-ukraine-invasion-congressman

Russia, China "Plotting Behind The Scenes" Ahead Of Ukraine Invasion: Congressman

Intressant teori, troligtvis sant. Kina är huvudspelaren vi inte bör släppa fokus ifrån. Det skrämmande är att vad ska väst göra mot Kina vid ett anfall mot Taiwan? Hur ska vi överleva ekonomiskt? Kina tillverkar ALLT vi köper idag (bra jobbat globalister). Förstår inte hur man kunde vara så giriga och tillät all produktion till Kina bara för att de hade billigast arbetskraft.

Inte riktigt helt sant
Och förändringar på det området sker redan
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Det är väl ingen idé? Du har ju redan bestämt dig för att det är den evige judens fel.

Nej. De som det är mest fel på är deras goyim enablers och apologeter med Stockholmssyndrom som kallar kryptojuden Putin nazist. Som du. Judarna gör bara sin grej. Kan knappt klandra dem längre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-26 kl. 23:38.
Citera
2022-02-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.zerohedge.com/geopolitical/devastating-move-us-weighs-sanctions-russias-central-bank-germany-backs-targeted

EU Ministers Will Meet Sunday To Begin Work On Cutting Russia Off From SWIFT

Förbered er för ekonomisk kollaps om detta händer. Dollarn kommer förlora sin status (Petrodollarn) eftersom Kina, Indien, Iran och arabländerna (alla dessa har exempelvis inte fördömt Rysslands ageranden) kommer börja använda en annan form av valuta för deras transaktioner.

Utöver det kommer EU få det väldigt tufft utan gas och olja.. hoppas verkligen inte EU är så dumma att de gör detta. Även fast jag ogillar invasionen så kommer detta skapa MISÄR. Finns en anledning varför Tyskland var emot detta till att börja med, men något har fått de att ändra sig (säljer ut sig till USA?).

https://www.zerohedge.com/geopolitical/russia-china-plotting-behind-scenes-ahead-ukraine-invasion-congressman

Russia, China "Plotting Behind The Scenes" Ahead Of Ukraine Invasion: Congressman

Intressant teori, troligtvis sant. Kina är huvudspelaren vi inte bör släppa fokus ifrån. Det skrämmande är att vad ska väst göra mot Kina vid ett anfall mot Taiwan? Hur ska vi överleva ekonomiskt? Kina tillverkar ALLT vi köper idag (bra jobbat globalister). Förstår inte hur man kunde vara så giriga och tillät all produktion till Kina bara för att de hade billigast arbetskraft.

Som lekman så känner jag att vi i EU kommer betala ett högt pris av det som USA "tvingar" oss till.
Och att Ryssland med flera länder kommer vända sig till Kina som växer ekonomiskt. EU hade kunnat spela en mellanroll istället. Balansera hela denna jävla situationen.

Sen undrar man vad kommer hända om Ryssland stänger hela sitt luftrum. Som jag förstår det så flyger det en hel del internationell trafik där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in