Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
Nu förvarar jag inte rokossovsky men om 5 kärnvapen spetsar som Nord Korea har typ ,kan hålla USA från att anfalla så kan Ryssland med sina 2000 kärnvapen spetsar göra en väldans avskräckande handling gentemot hela NATO.
Om Ryssland inte hade kärnvapen hade USA hoppat på de, var så säker på det och vice versa
När Saddam försökte göra kärnvapen på 80 talet och IAF (Israel Air Force ) bombade den så tackade Dick Cheney Israel då knappast ngn skulle angripa Irak om de hade kärnvapen eller vad tror du ? (seriös fråga, försöker inte vara sarkastisk då många feltolkar texter så vill jag klargöra nu)
Jag förstår hur du tänker och i det läget blir utfallet förstås ett annat. Jag syftade mer på en sedvanlig invasion.
Jag tvekar faktiskt på att han skulle göra det. Men man kan såklart aldrig veta.
Läget är mycket farligt just nu. Backar Putin nu så har han inte bara gjort sig ovän med hela världen. Han tappar dessutom ansiktet.
Och går någon nation in och hjälper Ukraina med personal på plats så kan det bli ett världskrig.