Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas du skämtar. Det är en demonstration.
Fick det förklarat för mig.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Men nej, jag skämtade inte. Jag misstänkte att det var en demonstration men det har förekommit många gånger att folk länkar till saker som laddades upp långt innan kriget, och använt det som källa.
Citera
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
https://www.ladbible.com/news/ukrainian-man-offers-to-tow-russian-army-out-of-fuel-back-to-russia-20220226?source=facebook&fbclid=IwAR2W1d-GDV2bvxx2YmMwXOp2hIT91qcimStQyT3ySC2hUFDsd3rYjzbd1 ZA

kändes att se detta och får en att förstå att många av de Ryska soldaterna är helt inlurade i Ukraina av en galen president. Samtalar och skrattar med ukrainska medborgare. Får åtminstone mig att se mer sorgligt även på Ryska förluster. Putin ska stå till svars för de tusentals liv som kommer mista livet till absolut ingen nytta. Det ryska folket kommer vakna sinom tid.

Alltså det är ju så sjukt! Vad fan är dom ryska överstelöjtnant eller officerare (kan noll om militär officersgrad)... Just nu känns det som man bara skickar en massa förvirrade soldater utan några chefer som utövar ett ledarskap för dessa bataljoner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ni vänsterliberaler som påstår er hata honom och jämför han med Hitler samt Dugin-högern som blint dyrkar aset är båda ute cyklar. Ni vet egentligen båda inte ett skit om Putins Ryssland. Eller så spelar ni bara dumma. Ryska nationalister (de ni skulle kalla "nynazister") slänger han i fängelse och förtrycker mycket hårdare och brutalare än länder i väst gör med sina "nynazister". Putin är vad Trudeau önskar han kunde komma undan med att vara.

Du glömde svara på frågan.... fast det kan du väl inte.

Återigen: Varför är Putin inte en nazist?
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Den där lögnen är debunkad av Tjetjeniens informationsminister såg jag på twitter.

Kan du länka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Holy Moly rysk plan nedskjutet över Kiev!!!

https://www.reddit.com/r/ThatsInsane/comments/t0tarp/interception_in_kiev_just_now_ukraine_shot/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Videon är 2 dagar gammal, tråden behöver färsk information för att vara relevant.
Citera
Medlem
Benefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Mer klipp från Kharkiv. SHIT!

https://twitter.com/200_zoka/status/1497682266247634946?s=20&t=LhlvAKMc5CFMnzHmHi31JQ
Det där är nog från mellanöstern då videon inleds med "allah"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Holy Moly rysk plan nedskjutet över Kiev!!!

https://www.reddit.com/r/ThatsInsane/comments/t0tarp/interception_in_kiev_just_now_ukraine_shot/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Japp. För två dagar sedan, din idiot.
Citera
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Jag skrev det för en timme sen, kunde inte bekräfta att det var äkta men det verkar ju som att det är det. Fantastiskt.
Videon ska tydligen vara tag ur sig kontext. Han påpekade att de inte var där för att slåss mot Ukrainare utan mot "nazister", iallafall enligt andra källor.
Citera
2022-02-26, 22:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Sluta läs aftonhoran så mår du bättre. Sämre journalistik än psykopattöntarna på flashback.

Använd dig av utländsk media som är på hugget istället. Aftonhoran är typ flera timmar efter och måste HBTQ verifiera innehållet innan något publiceras.
Hoppas du har rätt!
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Han har haft 5 Natoländerna som grannar under lång tid, Ukraina har aldrig varit aktuellt för medlemskap i Nato och verkligen inte sen 2014 då ett land inte får bli medlem om dom är i konflikt med ett annat land.
Det där snacket snacket om Ukraina och Nato är rysk propaganda, om det nu är som du säger, ligger då Finland och Sverige på tur att bli invaderade av Ryssland, då vi knappast blivit mindre sugna och gå med efter detta, det kommer bli en viktig valfråga.
Jag vill inte gå med då jag inte vill vara i en försvarsallians med Turkiet så länge Erdogan har makten där.

Du läste uppenbart inte texterna.

Handlar om NATO och USAS expansion och Ryssland har påtalat detta i åratal utan gehör.

Som sagt - det blir ofta det här klimatet på forum där folk inte har en aning om vad det pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja..

Efter tre dygn så har ju ryssarna tappat överraskningsförmågan, men initiativet har man fortfarande. Hos Ukraina har den inledande chocken försvunnit och man spelar på de få fördelar man har. Man har motivationen och omvärldens stöd, och för varje dag som man håller ut så förefaller antalet sanktioner gå mot ryssland bli fler, och antalet vapen som anländer även öka.

Detta har varit då de inledande 72 timmarna.

Rätt troligt att de kommer bli rätt blodigt de närmaste dagarna.
Visst, Ukraina kan nog säkert spänna musklerna, de betvivlar jag inte. Men den bilden som media försöker måla upp att Putin har Putin har underskattat Ukraina helt och tappat förståndet helt dessutom är ju bara ett rätt fånigt sätt att försöker underminera Putin..
Nej, inte en chans. Man går inte in i ett krig med en klackspark. Typiskt propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ja, det är han. Men folket runt omkring honom är inte det, och kommer därför inte gå med på precis vad som helst.
Har de nåt val ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in