2022-02-26, 22:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Hur snabbt kan man få ett Natomedlemskap? Vi kanske kan få en snabbexpediering av ärendet? Putin har inte tillräckligt med resurser att kriga på flera fronter.

NATO:s förre generalsekreterare, Anders Fogh Rasmussen, har i intervjuer sagt att det inte skulle ta mer än 48 timmar.

Det som tar tid är nog snarast för Sverige att fatta ett sådant beslut. Först en lång debatt och efter det kanske även en folkomröstning.
Citera
2022-02-26, 22:22
Medlem
Coolt kanske men det är ändå sanningen ryssar är världens fiende nr2 efter araberna så nog borde vi i väst ta tag med hårdhanskarna.

Ryssar är lite av 2a klassens medborgare här i världen värdelösa på det mesta dom lär köra fast i Ukraina med stor sannolikhet.

Ryska krigsmakten har inte logisk för att föra storkrig nu har dom som gick in i Ukraina lite ammo och bränsle kvar och man kan inte ersätta skadade och döda soldater. Nu ligger man illa till.

Deta kommer kosta Ryssland enormt mycket både ekonomiskt och militärt.
Citera
2022-02-26, 22:25
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jallavallhalla
Hur gör jag för att åka och hjälpa till att skjuta ryssar?

Ja, du åker till Ukraina.
Citera
2022-02-26, 22:25
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Man är allt grovt IQ befriad om man tror att Sverige kommer bli invaderat av Ryssland.
Då tillhör man kulten och tomtarna som ropat "Ryssen kommer, ryssen kommer..." i typ 70 år.

Säkert inte, men hade varit så jävla nice. Spiken i kistan för Putin!
Citera
2022-02-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Ja, du åker till Ukraina.
Jag fattar väll det, men jag måste ju komma i kontakt med någon innan ?
Citera
2022-02-26, 22:28
Medlem
passports avatar
Citat:
Jag fattar väll det, men jag måste ju komma i kontakt med någon innan ?

Nä varför det? bara res till Kiev och ta kontakt med militären där. Sen om dom accepterar dig är en annan fråga.
Citera
2022-02-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Nä varför det? bara res till Kiev och ta kontakt med militären där. Sen om dom accepterar dig är en annan fråga.
Klart man måste ha kontakt med någon innan, tror inte det bara är att åka in i Ukraina med semestershortsen och säga jag vill hjälpa till.
Citera
2022-02-26, 22:31
Medlem
Frickys avatar
Rapportering från kl 22:28: Människor i Kiev uppmanas omgående söka sig till skyddsrum.

Enligt myndigheterna väntas kraftiga flyganfall inom kort, rapporterar Kyiv Independent.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-02-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Hur snabbt kan man få ett Natomedlemskap? Vi kanske kan få en snabbexpediering av ärendet? Putin har inte tillräckligt med resurser att kriga på flera fronter.
Det kommer att ta flera år att lösa ett medlemskap i Nato.

För det första krävs ett starkt parlamentariskt stöd. Idag saknas det stödet i riksdagen.

Vidare krävs kraftigt ökade försvarsanslag.

Dessutom är Sverige helt beroende av Finland i Natofrågan. Av säkerhetspolitiska skäl är det inte sannolikt att Sverige blir medlem innan Finland.
Citera
2022-02-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Man är allt grovt IQ befriad om man tror att Sverige kommer bli invaderat av Ryssland.
Då tillhör man kulten och tomtarna som ropat "Ryssen kommer, ryssen kommer..." i typ 70 år.

Så där sa ni om invasionen av Ukraina också. Både Sverige och Finland är en vagel i ögat på Ryssland inte bara pga det strategiska läget utan också för att vi är välfungerande demokratier med låg korruption som ryska medborgare kan inspireras av. Sverige är under ständigt hot från Ryssland och Ryssland lägger stora resurser på att destabilisera det svenska samhället.

Hade invasionen av Ukraina gått smärtfritt hade hotet mot oss varit större, nu har de ukrainska hjältarna köpt oss lite mer tid!
Citera
2022-02-26, 22:33
Medlem
passports avatar
Citat:
Klart man måste ha kontakt med någon innan, tror inte det bara är att åka in i Ukraina med semestershortsen och säga jag vill hjälpa till.

Haha.Nej det tror inte jag heller. Men att räkna med att det finns sådana kontakter i Sverige idag efter två dagars krig är befängt.
Citera
2022-02-26, 22:35
Medlem
passports avatar
Citat:

Man kan kolla med nazzarna dom har säkert en del kontakter. Läger inga värderingar i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in