Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 22:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det är inte säkert, ryssarna moral kan falla snabbt till bottennivåer.
Den är nog redan låg. Men hemma i RU väntar en kula i skallen om du bryter mot order.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Attacken mot Kiev är bara en skenmanöver. Tvinga Ukraina att fokusera motståndet där.

Under tiden rycker ryssarna fram med full kraft i Charkiv i öster och Mariupol i söder.

Det är där de verkliga striderna pågår.

Och du tror att Ukraina inte har koll på läget och får satellitinfo på varje centimeter?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Massiva flyganfall nu mot Kiev.
Citera
2022-02-26, 22:07
Medlem
Upperkutts avatar
https://youtu.be/zvWiPlbZSQ0

Här ser vi Ukrainska soldater som lagt ner sina vapen och gett upp och anlänt till Krim.

Dom blir väl bemötta och får vatten samt, vad som ser ut som, ett ransonpaket.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra av Tyskland! När ska Sverige också skicka ?

"Scholz wrote on Twitter: “The Russian attack marks a turning point. It is our duty to do our best to support Ukraine in its defense against #Putin's invading army. That's why we are delivering 1000 anti-tank weapons and 500 Stinger missiles to our friends in #Ukraine.”"
I Sverige knyter vi näven jättehårt i fickan nu!
Citera
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Telegram
Länka till dina påståenden istället. Just nu är det ett luftslott du bygger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag pratade om Chabib Nurmagomedov. Mig veterligen leder han inga trupper...
Nej han slutade med det efter en plötslig akut blyförgiftning tidigare ikväll och ligger död i ett dike utanför Kiev enligt uppgift. Generaler som skjuts med ukrainska kulor går inte igen.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Propaganda på gång i generalförsamlingen, helt meningslöst eftersom denna saknar all form av rättslig kraft.

”The United Nations Security Council is due to vote on Sunday to call for a rare emergency special session of the UN General Assembly on Russia’s invasion of Ukraine, Reuters reports:

The request for a session on Ukraine comes after Russia vetoed on Friday a draft UN Security Council resolution that would have deplored Moscow’s invasion. China, India and UAE abstained, while the remaining 11 members voted in favor.

The General Assembly is expected to vote on a similar resolution following several days of statements by countries in the emergency special session, diplomats said. General Assembly resolutions are non-binding but carry political weight.”
(The Guardian)
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Massiva flyganfall nu mot Kiev.
Vilken rapportering tar du del av?
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Minera vartenda kvadratmeter säger jag!

Bomber och raketer. Toc-1 fins I Ukraina, kan bli skrämmande
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Han har redan förlorat ansiktet. Även om Ryssland rimligtvis borde vinna kriget så är både Putin och hans land utskämda inför hela världen. Om Ukraina fortsätter att slåss så kommer tiotusentals döda bli följden och storstäder i Ukraina kommer att ligga i ruiner. Ryssland kommer att bli helt isolerat och det kommer att kosta enormt i både pengar och anseende. När även de rikaste oligarkerna och mäktigaste i kretsen kring Putin inser vad kriget fått för följder så kommer Putin att sitta löst. Jag tror inte att det bara blir ansiktet han kommer att tappa.

Fy fan! Detta krig är så jävla korkat. Även om jag inte gillar Putin så har jag alltid sett honom som intelligent och slipad, men att invadera Ukraina och inte ens verka ha en bra plan eller strategi visar bara på att han helt har tappat verklighetsuppfattningen.
Begriper gör ingen. För att detta ska bli lyckat måste han snart lägga landet under sig -- eller så ser han någon högteknologisk feodalstat framför sig, som styrs på ett dramatiskt annorlunda sätt än dagens styre.
Citera
Avslutad
Putin är nog slut efter det här kriget oavsett hur det slutar. Ryssar tvingas offra sina liv i ett krig som folket troligtvis inte vill ha, och sen alla sanktioner mot landet. Ett missnöje mot Putin borde växa sig allt starkare hos folket tycker man. Nu är jag dåligt insatt i hur valen funkar i Ryssland men antar att det inte är lika korrumperat som i Belarus utan att folkets röster faktiskt räknas? I så fall är min gissning att Putin är körd vid nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in