2022-02-26, 21:13
Medlem
Edit: fel tråd.
Citera
2022-02-26, 21:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu är jag inte så gammal men jag antar vi har en del ifrån kalla kriget eran här inne, hur stor är risken för kärnvapenkrig ? Ser ni den lika stor som kalla kriget eller ännu värre ?

Nejdå! Ingen fara. Motpoler behövs, det är bra att Ryssarna slåss om det, (motpoler) även fast jag själv älskar frihetens USA..

Vrid tidsmaskinen 500 år framåt och låt fantasin ta över så förstår du vad jag menar.
Citera
2022-02-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ja då tycker jag att även vi börja utveckla kärnvapen för han här galningen Putin verkar ju vara förstå hårt mot hårt.
Håller med. Det är ju inte så att vi saknar kunskapen. Nu när korten ligger på borden bordet vi defenetivt säkra våra tillgångar och se till av vi blir en makt att inte bråka med. Samma gäller för våra grannländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Både Finland och Sverige är så mycket NATO det går att bli utan att vara medlemmar. Ser man Rysslands målmedvetenhet just nu i att tillfångata för att åtala eller mer troligt att försöka döda Ukrainska presidenten på plats med ryska spetznas trupper så finns det en viss självbevarelsedrift hos våra politikerna också. Händer det "omöjliga" och Ryssland är ockupationsmakten så är man inte särskilt kaxig längre med att tillhöra partitopparna.

Politiskt enighet är nog inte särskilt svårt att få fram i dessa tider med facit på hand.

Bra poäng även med EU och S. Politiker vänder kappan fort med vinden...

Jag rekommenderar att läsa boken Den dolda alliansen som handlar om Sveriges förhållande till Nato under kalla kriget. Det är en intressant läsning om Sveriges dubbelspel och hyckleri med Nato.

Julen 1972 bombar USA Hanoi med B-50 bombplanoch Olof Palme håller sitt berömda tal där han jämför det med Nazi Tysklands våldsdåd.

Hösten 1973 vill Island säga upp avtalet med USA gällande Keflaviks flygbas, där B-52 bombplan fanns stationerad. Men Palme vädjade till Islands regering om att inte göra detta och enligt USA utrikesminister Nixon så var detta avgörande för att de skulle få vara kvar på Island.

För Palme och Sverige var det viktigt att befinna sig under USA:s kärnvapen paraply. B-52 på Keflavik ingick i USA:s strategiska kärnvapen program.

Idag så är Sverige mer öppen och ärlig om att vi står på västmakternas och Natos sida. Vi ingår i olika samarbeten med dem. Så redan idag så ingår vi mest troligen under Natos beskydd vilket Putin är medveten om.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Ryssland är inget hot mot Sverige.

Deras utrustning duger bara mot äldre varianter av deras egen utrustning.

Varje gång rysk utrustning ställts mot västmateriel har reultatet varit Mycket Negativt för den sida som använt rysk materiel.

Och kärnvapen kommer de inte att använda.

Oroligt? Inget vi märker här på ön.

Sluta låta dig styras av irrationella rädslor, de muslimer och dylikt låg-IQ pack ni importerat är ett större hot mot er än rysslands skrotarme.

Vänta bara. Skrattar bäst som skrattar sist. Du kan räkna med hacker attacker stängda butiker haveri banker med hackade servrar. Drönare. I bästa fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegon-V
Att ni orkar alltså!!! Suck!

Så trött på msm och alla er godhetsknarkande hjärntvättade får som 95 % av er alla nyttiga idioter är. Informera er istället för att sitta här på flashback och sprida fakenews, hat och propaganda och allt ni har läst på aftonblasket, expressen, svt, och wolodarskis skräp.

https://www.armstrongeconomics.com/i...on-to-ukraine/

https://www.armstrongeconomics.com/w...de-in-ukraine/

https://www.armstrongeconomics.com/w...what-it-seems

Bra idé!!! Vi håller oss till EN sajt o sväljer det!
Citera
2022-02-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Bor du utomlands? Sverige har varit styrt av idioter länge och så landsförräderen Reinfeldt som troligen vart på Putins lönelista
Nää skattebetalare sedan 1984 men som svensk ger jag aldrig upp oavsett vilka som sitter i riksdagen.
Senast redigerad av corv1 2022-02-26 kl. 21:21.
Citera
2022-02-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Och om jag måste dö så dog jag fri. Kommer aldrig låta idioter styra mitt liv.
Du föddes inte ens fri, då du vet inte ens vad frihet betyder.
Endast en död ryss är en bra ryss.
Citera
2022-02-26, 21:20
Medlem
Självklart vill Putin inte att varken Sverige eller Finland går med i Nato...då får han ju duktigt med stryk när han försöker roffa åt sig dessa länder! Sverige och Finland skulle vara bra att äga enligt Putin!!!
Citera
2022-02-26, 21:23
Medlem
qups avatar
Jag tror Ryssland kommer attackera. Först Finland. Sen bottenviken. Är det fortfarande fruset tar de vägen via holmön och kamperar där ett tag. Satan att vi inte byggde låset i norr lite längre söderut!!
Citera
2022-02-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du föddes inte ens fri, då du vet inte ens vad frihet betyder.
Endast en död ryss är en bra ryss.
Är så gammal att jag vet vad frihet har för pris ( bostnien 1995) vad jag såg där har skapat mig till den jag är idag. Försök inte att lära pappa hur man gör barn...nato ja tack
Senast redigerad av corv1 2022-02-26 kl. 21:30.
Citera
2022-02-26, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag rekommenderar att läsa boken Den dolda alliansen som handlar om Sveriges förhållande till Nato under kalla kriget. Det är en intressant läsning om Sveriges dubbelspel och hyckleri med Nato.

Julen 1972 bombar USA Hanoi med B-50 bombplanoch Olof Palme håller sitt berömda tal där han jämför det med Nazi Tysklands våldsdåd.

Hösten 1973 vill Island säga upp avtalet med USA gällande Keflaviks flygbas, där B-52 bombplan fanns stationerad. Men Palme vädjade till Islands regering om att inte göra detta och enligt USA utrikesminister Nixon så var detta avgörande för att de skulle få vara kvar på Island.

För Palme och Sverige var det viktigt att befinna sig under USA:s kärnvapen paraply. B-52 på Keflavik ingick i USA:s strategiska kärnvapen program.

Idag så är Sverige mer öppen och ärlig om att vi står på västmakternas och Natos sida. Vi ingår i olika samarbeten med dem. Så redan idag så ingår vi mest troligen under Natos beskydd vilket Putin är medveten om.
USA krashade en B-52 på island med kärnvapen ombord, besättningen hoppade!!

USA är de enda som använt kärnvapen mot människor.
https://en.wikipedia.org/wiki/1968_Thule_Air_Base_B-52_crash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in