2022-02-26, 21:20
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
The F ...
YouTube bannar RT från reklamintäkter,
https://www.theguardian.com/world/live/2022/feb/26/russia-ukraine-latest-news-fighting-kyiv-zelenskiy-assault-putin-capital

Kan tyckas litet, men YT är världens största leverantör av video trots allt.

Så mycket för västs ombesjungna "yttrandefrihet". Synd för RT är rätt bra. Prorysk såklart, men definitivt inte värre än BBC är pro-brittisk. Klart mer balanserad och sansad än gapiga propagandakanalen CNN.
Citera
2022-02-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Det gör dom, vad jag vet.

Upplys mig vilken modell det är som blir nedskjuten. Jag vet, jag har sett vidare media kring det när de kollar vraket. Kul quiz för dig såhär på lördagskvöllen
Citera
2022-02-26, 21:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Putins luder är uppenbara i tråden. Snart är dock putin ett minne blott
De ryska chatt-töntarna följer nog med honom i graven, om de inte vänder sig mot honom nu. Det finns fortfarande en chans.
Citera
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Jag är inte tillräckligt insatt, du kan ju upplysa mig. Vad ser du på videon som pekar åt något annat? Tydligen ska det vara en gammal video från 2014 också enligt en annan användare som citerade mig. Vem stred då i uniform förutom azov?

Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Då får väl du ge en länk till den...
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Inlägg #23493
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland lägger kanske bombmattor utefter gränserna, så skall vi se hur länge det kommer in fordon från väster…

Hoppas Ryssland bombar riktigt nära gränsen...

Flyktingarna får väl kravla sig genom alla gropar som bomberna skapar.
Det kommer dom inte göra, det skulle trigga ett NATO-anfall. Din idol Putler är rökt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Jaja, man kan säga vad man vill, men en sak är säker, Ryssland har övertaget och kommer att gå segrande ur detta.
Segrande på samma sätt som Sovjet segrade i Afghanistan. Moderlandet försatt i ekonomisk ruin. Befolkningen svälter. Vilken seger!
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har också varit förvånad, men samtidigt vet jag hur viktig lokalkännedom och motivation är.
Se hur det gick för först Sovjetunionen och sedan västmakterna i Afghanistan.

Funderade själv på den gamla invasionen av Afghanistan igår och visst finns det vissa likheter men Afghanistan känns, åtminstone geografiskt, mer passande för långdragen gerillakrigföring än Ukraina. Som vanligt kan jag vara ute och cykla, men jag kan inte riktigt se framför mig ukrainska förband som sakta men säkert bryter ner ryssarna på det sätt som skedde i Afghanistan.
Citera
2022-02-26, 21:22
Medlem
Här small det duktigt. ett par timmar sedan (?). Хмельницький, Chmelnyćkyj
https://twitter.com/NicinskiPiotr/status/1497629997372252166
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-26 kl. 21:28.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Jaja, man kan säga vad man vill, men en sak är säker, Ryssland har övertaget och kommer att gå segrande ur detta.

Det är få som tror det, men en fanatiker har förstås inget liv ifall ledarens ideologi kollapsar.

Skjut dig bara inte när det går åt helvete. Det finns ett liv efter Putin.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Inte undra på att moralen är låg. stackars ryska barnsoldater som inte har en aning om varför dom är där eller vad som pågår mer än att dom tvingas kriga mot sina släktingar samt att deras jämngamla landsbröder slaktas pluton efter pluton. Putler har så mycket blod på sina händer att man blir mörkrädd.
Varken jämngamla eller släktingar stämmer, men barnsoldater ser det ut att vara.
De som anfallit är mestadels från östra delen av Ryssland just eftersom Putin i alla fall listat ut att det kan vara dumt att ställa upp med vänner och släktingar på den ryska sidan.

De flesta stridande ukrainare är nog äldre än de ryska soldaterna.
Citera
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Inte konstigt att rysshatarna tycker det går dåligt för ryssarna när verkligen det enda man hör är ryska förluster, man hör aldrig nåt om nederlag när det gäller ukraina.

Håller med!

Ukrainska förluster???? Vart är dödstalen? Har noll ukrainska soldater dött? Ryssen måste va totalt värdelös?
Citera
Medlem
sardinisardiniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Ryssar och serber. Vilka annars pratade vi om?
Jag är varken ryss eller serb eller ryssvänlig eller serbvänlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in