2022-02-26, 21:19
Medlem
Inte konstigt att rysshatarna tycker det går dåligt för ryssarna när verkligen det enda man hör är ryska förluster, man hör aldrig nåt om nederlag när det gäller ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Så du har börjat vackla nu och presenterar Ryssland och Ukraina som "två före detta Sovjetrepubliker, båda lika odemokratiska." vad ska husse säga?

Jag tror att jag klarar av att se nyanser av grått. Allt är inte svart och vitt. Fortsätt du se allt svart vit så din husse (USA) är nöjd...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Ja man undrar verkligen om det man bevittnar är sant. Ryssarna ser helt tafatt tama ut. Är det här allt de mäktar med? Är det här vad hela väst varit rädda för?

Antingen fakear Putin och har verkligen skickat in sina absolut lägst stående trupper för att se hur omvärlden reagerar för att sen skicka in riktiga tränade soldater eller så är det här det Ryssland kan skrapa fram.

Jag har suttit helt förstummad de senaste dagarna.
Ukraina är ett land med 44 miljoner invånare med nära band till EU och som samövat med NATO flera gånger. Ukraina har ett modernt västerländskt utbildningssystem, västerländska vapen och stöd från väst. Som referens har Ryssland 144 miljoner invånare. I Psykopat-Putins fuktiga drömmar kanske det lät rimligt att ta Ukraina snabbt.

Ryssarna sitter dessutom i fallfärdiga egenhändigt byggda stridsfordon. Den som kan sin ryska historia vet att ryssarna är notoriskt dåliga på i stort sett all industri. Deras grejer faller sönder och rostar i bitar.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
"Ukraina har tagit tillbaka kontrollen över Sumy i nordöstra delen av landet, rapporterar Kyiv Independent.

Presidentens rådgivare Oleksiy Arestovych uppger att trots rapporter om att halva staden varit intagen av ryska styrkor har nu Ukraina återtagit full kontroll."

Det går inte enligt Rysslands plan, Det oroande är att galna ledare kan göra galna saker när saker inte går som planerat.
Citera
Medlem
Det sprids mycket falsk information. Många videor utger sig vara från kriget när de i själva verket har några år på nacken. Mycket av det som stås lite här och var går inte att lita på. "Krigets första offer är sanningen", men kan det vara som så att det är värre denna gång i förhållande till många andra krig? Krigspropaganda, ja, det är ju faktiskt en grej. Men jag får känslan av att åtminstone Ryssland ljuger för att undanröja skam hellre än att vilseleda människor av strategiska skäl.

Jag har hört/läst saker om kriget som har visat sig vara falska. Jag kan inte komma på något konkret exempel på rak arm då ny information ständigt släpps och ersätter det som tidigare var aktuellt så fort sekundvisaren tar ett steg. Därför kan jag heller inte uppge några källor. Om ni tänker er att det nu är jag som sprider desinformation så är det okej. Jag spekulerar och vill gärna höra vad andra har att säga om detta.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Rysk MI-24 får smak på ukrainsk troop med stinger.

https://twitter.com/ELINTNews/status/1497650174935642116?t=L5lSRlpE6oYzxYIa1criUw&s=01
Citera
Medlem
En intressant film på typ 5 minuter som visar hur ukraina har haft koll på Ryssarna via satelitbilder sedan mitten på Januari.

Man såg på satelitbilder att vissa tält inte hade snö på sig efter natten, dvs de var bemannade så att snön smälte osv..

https://www.wsj.com/video/series/in-depth-features/tiktoks-and-satellite-images-show-russias-path-to-attack-in-ukraine/BF069DBE-771F-4A4A-9B80-51C0539E8701
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Så Ryssland går in i Kiev för att rädda liv?

Istället för att ställa dumma frågor kan du fundera på följande:

När ska Ukrainas regering bekänna sig besegrade, när är de beredda att sätta sig ner och skriva under en villkorslös kapitulation?
- är det när 10.000 oskyldiga ukrainare fått sätta livet till?
- eller är det när 100.000 oskyldiga ukrainare fått sätta livet till?

Ukraina kan sätta stopp för allt lidande redan ikväll.

De kämpar i ett krig de inte kan vinna.

Det är tyvärr den bistra sanningen.
Citera
2022-02-26, 21:20
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Jaja, man kan säga vad man vill, men en sak är säker, Ryssland har övertaget och kommer att gå segrande ur detta.

Nej det kommer dom inte. Du kommer tids nog få se varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
USA har betett sig sju resor värre runt hela jordklotet och mördat åtskilligt fler. Ändå ska denna fjantiga danska researrangör bojkotta Ryssland?
Barnamördare V.Puttin och hans valfuskande regim har invaderat 3 grannländer de senaste 14 åren. Det har USA inte. Skitstöveln Puttler ska straffas och varje liten bit i det enorma pusslet pressar Putte närmare hans lobotomering med revolver.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Om du inte förstod det så överdrev jag ju med flit. Men det skulle inte ta långa stunden för dem att sätta Gotland under rysk flagg. Sverige skulle aldrig våga göra ett skit om dem upptäckte ryska flyg eller fartyg på svenska territorium utan dom skulle på sin höjd vifta med den vita flaggan.

Det här är google translate, denna typ av skrivfel gör inte en som kan svenska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Han är en judisk clown och gycklare. Presidenten och premiärministern i Ukraina är båda judar. Dessa tillsattes av en tredje jude som äger och styr media i Ukraina. Den tidigare presidenten Porosjenko var också jude. Alla dessa judar kom till makten efter att judinnan Nuland från US State Department och andra judar i USA iscensatte en revolution och statskupp 2014.

Tror nog ganska få tror att judar i sig är så övermänskliga, urstarka och överintelligenta som du tycks tro.
Men att Ukrainas ledning tydligen är av judisk börd kanske å förklarar ryssen oväntade svårigheter på slagfältet, ja om man nu skall tro på din dimmiga syn på judens otroliga fysiska egenskaper.

Dom enorma sympati för Ukraina från omvärlden beror ju knappast på att typ intelligenta judar leder det demokratiska Ukraina. Det är så 30-tal och ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in