Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 21:03
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur vet du att den är rysk?
Det kommenterades i en annan tråd i twitter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Antagligen tar det 10 sekunder att ta Gotska sandön men fortfarande, till vilken nytta?

tvek, ryssarna har väll bara visat dom kan ta en ö med 10 soldater, allt med större befolkning har visat sig va en huvudvärk för den ryska krigsmaskinen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Antar att Putin skäms nu😄
Skäms ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur vet du att den är rysk?

För att ukrainarna inte flyger sådana helikoptrar?

Skall du inte passa på att fråga om jag är säker på att den blev nedskjuten, den kanske bara fick in en fågel i bakrotorn?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Fyfan vad sorgligt. Här finns källa med länk i artikeln.
https://thehill.com/policy/international/russia/595914-ukraine-military-says-soldier-blew-himself-up-on-bridge-to-halt

Fruktansvärt tråkigt. Han hade verkligen ingenting där att göra, vakta en jävla gångbro helt själv utan kunskap och erfarenhet!!

Han allt där att göra han försvarar fosterlandet mot en invasionen. Tycker synd om Sverige och Svenska män ( hens) den dagen de blir inkallade för samma sak , Va jag ska jag vakta en bro nä nä inte min uppgift. Bedrövlig inställning.
Citera
2022-02-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Rysslands propaganda påstår att Ukraina har för avsikt att spränga en "smutsig bomb", meddelar försvarsminister Dmytro Koleba.

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1497558840606400516
Russian propaganda has gone off the rails and speculates Ukraine might be preparing to drop a ‘dirty bomb’ on the Russian territory. This is a sick fake. Ukraine doesn’t have nuclear weapons, doesn’t conduct any work to create/acquire them. We are a responsible member of the NPT.

Ja släpper dom den bara på rätt ställe utan att civila ryssar drabbas så varför inte, ja om nu Ukraina haft en sådan bomb. Släpper ryssen en smutsbomb själva kanske för att sedan anklaga Ukraina? Svårt att tro men men..
För så länge inte civila ryssar drabbas av ukrainsk artilleri så har ju Ukraina trots allt ett sorts "moraliskt övertag". Och ytters få ryssar har nog bett om att få det här Putinkriget i knät trots allt. Det är ju mer Putins egna personliga krig typ titta vad mäktig jag är.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Ja, vid 3 tillfällen och det är inget jag önskar göra igen. Men är villig att göra det igen, all in the name of freedom.
Det är så glammigt och hedervärt som många vill tro, det är fult, smutsigt och äckligt. Men det är du eller fienden, valet är enkelt. Efteråt kommer tankarna och dom försvinner aldrig tyvärr.

Nej, det är lätt att hetsa krig om man aldrig provat.

Jag övergick till den privata sektorn för att det betalade bättre.

Och jag väljer själv vad jag ställer upp på.

Tyvärr tror jag inte på "in the name of freedom" längre.

Har sett den smutsiga baksidan av FN, Röda Korset, SIDA och dylika organisationer. De köper in våra tjänster när något uppfattas för "känsligt" för deras egen personal. Har hänt att vi avsagt oss konsultuppdrag när vi funnit det för osmakligt. De är inte mycket bättre än de diktaturer de säger sig arbeta emot i slutändan.

Och ja, ibland på natten minns man de man sett och träffat under åren. Men jag har valt själv, inte lytt order, och det är det viktiga för mig. Jag utkämpar inte någon politikers krig.

Vår ö skulle jag kämpa intill döden för utan ersättning, det är den enda "idealism" som är kvar i mig.

Vi överväger att adoptera ett barn från ukraina. Då slutar jag med det jag gör nu och börjar jobba på sjön igen. Börjar bli för gammal och kontot är välfyllt nog för ett gott liv. Åker kanske inte på något mer konsultjobb. Fan, nu fick du mig att tänka. Ha det gott och tänk två gånger innan du utkämpar någon annans krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Detta gör så ont att se
https://streamable.com/pnrss9
Fyfan. Vet du något om sammanhanget?
Citera
Medlem
Starsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Videos från kiyv på reddit

Har du en länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har fört kring under flera år i Syrien. Det har använt tusentals missiler, kryssningsrobotar etc. Det har inte utarmat den ryska armén, som är superstark. Dagens Ukraina visade sig vara en munsbit, som väntat. De hårdföra nazistiska styrkorna i öst kommer snart att utplånas.

Du transporterar inte vapen genom en skog. Du använder skogsvägar i så fall och dessa är inte supertäta. Ryssland kan bomba sönder dem. Men det finns många alternativ. Slutsatsen är i vilket fall, Kievs dröm om nya vapen är blott en dröm.
Det finns många många tusen kilometer skogsväg i Ukraina. Rysslands alla bombplan skulle ha sysselsättning i många år framöver om de skulle försöka bomba bort skogsvägar. Det är ungefär lika meningsfullt som att försöka svälta ut ett land genom att varje sommar bomba varje kvadratmeter åker. Barnamördare V.Puttin har tagit sig vatten över huvudet den här gången och den demokratiskt valda ledningen i Kiev har den legitimitet bland folket som valfuskaren Putler saknar.
Citera
Medlem
https://twitter.com/07773535u04/status/1497662051514142722

Sjukt klipp där en rysk major är tillfångatagen av de lägst stående i ukrainska armén. De kan inte tro sina ögon och skrattar åt hur ryska majoren gett upp så lätt.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kan dom hantera dessa svenska vapen? Dom ser i alla fall glada ut, hur skall Ryssland kunna fightas med så bra folk?

En fråga till: Varför har en av killarna ukrainsk fältuniform medan den andre har rysk fältuniform??

SKUMT!!!!!
Enligt Genevkonventionen är det inte färgen på uniformen som avgör vilket land man strider för, men jag håller med om att det ser lite märkligt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in