Citat:
Ursprungligen postat av
Serpenttongue
Ja, vid 3 tillfällen och det är inget jag önskar göra igen. Men är villig att göra det igen, all in the name of freedom.
Det är så glammigt och hedervärt som många vill tro, det är fult, smutsigt och äckligt. Men det är du eller fienden, valet är enkelt. Efteråt kommer tankarna och dom försvinner aldrig tyvärr.
Nej, det är lätt att hetsa krig om man aldrig provat.
Jag övergick till den privata sektorn för att det betalade bättre.
Och jag väljer själv vad jag ställer upp på.
Tyvärr tror jag inte på "in the name of freedom" längre.
Har sett den smutsiga baksidan av FN, Röda Korset, SIDA och dylika organisationer. De köper in våra tjänster när något uppfattas för "känsligt" för deras egen personal. Har hänt att vi avsagt oss konsultuppdrag när vi funnit det för osmakligt. De är inte mycket bättre än de diktaturer de säger sig arbeta emot i slutändan.
Och ja, ibland på natten minns man de man sett och träffat under åren. Men jag har valt själv, inte lytt order, och det är det viktiga för mig. Jag utkämpar inte någon politikers krig.
Vår ö skulle jag kämpa intill döden för utan ersättning, det är den enda "idealism" som är kvar i mig.
Vi överväger att adoptera ett barn från ukraina. Då slutar jag med det jag gör nu och börjar jobba på sjön igen. Börjar bli för gammal och kontot är välfyllt nog för ett gott liv. Åker kanske inte på något mer konsultjobb. Fan, nu fick du mig att tänka. Ha det gott och tänk två gånger innan du utkämpar någon annans krig.