Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
22-02-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Din älskade Putin överlever inte 6 månaders krig i Ukraina. Han sitter nog redan löst till. Ryktet säger att han bara har robotar och annat för en veckas strider till. Efter det kommer Ukraina vara i överläge för de får nya robotar hela tiden. Nu kommer 1500 robotar från Tyskland. Hans soldater kommer börja att desertera.
Även om han skulle dra tillbaka allting i detta nu så har han sabbat så mycket för både sig själv och det ryska folket. Det är väl för övrigt därför Putin tyvärr möjligen är beredd att gå väldigt långt - han har ingenting att förlora.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Så går det när NATO kliver in i kriget......

Danska statstelevisionen är ju inte NATO.
Citera
Medlem
Aristocless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag skickade 1000kr. Har också sträckt ut en hand till en kollega från Ukraina och erbjuder sängplatser i vårt gästrum om han har familj som behöver hjälp.

Fan vad bra! Det är så vi kan hjälpa!
https://www.rodakorset.se/var-varld/har-arbetar-vi/ukraina/
Citera
22-02-26, 20:20
Medlem
Någon som vet vaccinationsstatusen i Ukraina. Detta va ju viktigt för ett par dagar sen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Han är ej ägare längre.

Sanktionerna mot han gör så att han ej har råd att ha kvar klubben.

Oj, det gick snabbt👍. Fin utdelning på sanktionerna. Extremt symbolvärde att en av de största oligarkerna inte har råd att fortsätta i en av världens mest mediexponerade klubbar bara någon dag efter sanktionerna startat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Danska statstelevisionen är ju inte NATO.
Danmark är NATO. Putin strikes back !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Tyskarna skickar vapen:
1000 antipansar-vapen och 500 stinger

Tjing-pax för att slippa sitta i en rysk MTLB eller Helikopter i Ukraina
Så då börjar transporterna jag följt natten innan trilla in, har slaggat lite väl länge så har inte hunnit uppdatera mig än. Tittade lite snabt på klipp om dom tillfångtagna Rysska soldaterna och det jag misstänkte från början stämmer, det är bara gröngölningar som helt saknar erfarenhet.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förutom att jag tycker synd om alla ukrainska hjältar som offrat sina liv för sitt land, civila, djur och övriga drabbade i konflikten så är det fan hjärtskärande att se tillfångatagna ryssar som ser helt sönderslagna ut ringa hem till sina föräldrar medan ukrainska män står och skriker på dem att säga att de behandlas bra. Vissa ”soldater” ser ut som barn och ger inte intrycket av att tillhöra Rysslands mäktiga militärmakt. Finns inga vinnare i krig, bara förlorare.

Detta håller jag med om. Rysslands arme är väldigt ung, många är pojksoldater. De trodde att de var på övning (vilket de har varit senaste månaden), och har ingen aning om var de är.

Plötsligt står de öga mot öga med en ukrainsk gevärspipa eller tanks. Ukraina, som är deras broderfolk ungefär som Norge är till oss. Snacka om att de måste bli helt förvirrade. Moral är noll.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Som vanligt kan ni bara förenkla sanningen.

Tycka vad man vill om psykopaten Putin, men att inte ge säkerhetsgarantier, som ändå i praktiken var ett faktum då NATO aldrig skulle acceptera Ukraina som medlem, har lett oss in i ett krig.
Varifrån har du fått att NATO aldrig skulle acceptera UA som medlem?
Citera
22-02-26, 20:21
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Helvete vad vidriga de är. Kommer SVT visa den som de gjorde med pansarvagnen? Förmodligen inte.

Fouad: här är krigsbrotten du söker.

Nä visar de det så kommer alla börja ifrågasätta varför vi inte hjälper Ukrainas oskyldiga i nöd.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Om det skulle ske blir det i Ukraina. De skulle inte göra det i ett land som är medlem i Nato.
Jo det skulle de, hela NATO och de har övat mot oss också. Själva säger dom detta:

“our concept is based on a reciprocal counter strike … This means that we are prepared and will use nuclear weapons only when we know for certain that some potential aggressor is attacking Russia, our territory”

https://thebulletin.org/premium/2021-03/nuclear-notebook-russian-nuclear-weapons-2021/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hög tid att de agerar nu då.

Ukraina är inte medlem i NATO.
Detta handlar inte om att inte betala för bussbiljetten.
Oavsett hur jag förklarar för dig, så blir det nog för svårt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in