2022-02-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har internationell rätt på sin sida. Ett hot får alltid neutraliseras.

Jag tycker synd om Ryssland.
Har de inte bättre troll?
Din agenda påminner mig om deras militära styrka.

Lika bräcklig som din agenda.

Att en s.k "supermakt" inte kan bättre är patetiskt.
Det är bättre om ni återgår att koka rödbetssoppa, för det kan ni.

Förmodar att du är från jugoslavien, för är du en ryss så stjälper du ditt land.
Citera
2022-02-26, 19:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ni som klagar på att Ryssland ännu inte tagit över hela Ukraina efter bara 3 dagars krig.

Det tog Tyskland hela 35 dagar att ta Polen vid starten av Andra Världskriget. 16 tusen tyska soldater dog under Blietzkrieget mot Polen.

Polens arme bestod i prinicip av en 1800-tals arme med kavallari. Mot dåtidens mest tekniskt avancerade arme Tyskland.

Så chilla!
Tack för lite vettig information om realiteter. Folk här inne är ju totalt vettlösa i sin tro på hur snabb och enkel en invasion av ett helt land är.
Citera
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Du var inte född under balkankriget va? När usa bombade serberna?

Sluta spamma tråden och öppna en historiebok din jävla mupp.

Och nej jag stöttar ingen invasion eller krig, men som jugoslav så vet jag.

Så du har glömt Srebrenica?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Till skillnad från 99.99% av er keyboardwarriors här så gick jag med i hemvärnet redan i torsdags.

Det gör inte ett skit för rådande konflikt, jag vet.
Men för mig handlar det om att visa solidaritet och att vi har folk i Sverige som är villiga att dö i försvar för vårat sätt att leva och vårt land.

Hur många av er är beredda att göra det samma?
Jag har 2 småbarn och en fru som jag älskar mer än allt, Jag gör detta för att dom evt ska kunna leva fritt i ett fritt land utan förtryck från en evt galen diktator.

Skriv inte tillbaka om ni inte gjort militärtjänst eller kommer göra det inom den närmsta tiden om ni är fega parasiter som bara sitter hemma och gnäller.

Hade jag fått göra det lagligt så hade jag varit i Ukraina redan.

Ok så du har själv varit en icke-keyboardwarrior sen i torsdag och sitter nu också kräks galla över keyboardwarriors. Bra då vet vi.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tyskland skickar 1000 lätta antitank vapen och 500 stinger missiler till Ukraina.

https://twitter.com/Bundeskanzler/status/1497632817450266632
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Klart min jämförelse är vek när den motsäger dig. Jag har aldrig påstått att gör rätt Putin i att invadera Ukraina. Men svara då på varför man inte hjälper folket i Nordkorea? Eller blir det för svårt?

Ja du vad tror du? Kan du internationell rätt och vad som gäller för andra länders suveränitet och gränser?

De lagar som Putin bröt för 4 dagar sen.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Germany will supply Ukraine with 1,000 anti-tank weapons and 500 Stinger surface-to-air missiles from Bundeswehr stocks so it can defend itself against Russia, German Chancellor Olaf*Scholz*has confirmed
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Jo, du glömde USAs samtliga presidenter som mördat miljontals civila under åren. Du kan iaf vara korrekt. Jänkarna har genom åren stått för mer misär än vad Hitler någonsin kunnat önska sig.
Sen när du ändå är inne på andra världskriget, varför tar du inte med Hirohito? Gubben som stod för några av krigets vidrigaste påhitt.
Det här är en tråd om Psykopat-Putins invasion av Ukraina. Det finns andra trådar om du vill prata historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hoppas Putin gör slut på Ukraniarna med det snaraste. Det är aldrig roligt med krig, med tanke på affärerna.
Har investerat en hel del på den ryska börsen.

Bara idioter investerar stora delar av kapitalet i Ryssland, ryska börsen är prissatt lågt just pga risker för politisk instabilitet, korruption och möjliga invasionskrig mot grannländer.

Trist om du förlorar allt men du kan alltid skylla på Putin och att du är dum i huvudet.
Citera
2022-02-26, 19:49
Medlem
rokossovskys avatar
Imperialistmedia spekulerar om TOS.

Det kan ju vara bra att skrämmas lite, kanske får fler att fly landet, skapa större utrymme för de ryska militära operationerna.

Russian thermobaric "vacuum bombs" launcher seen by CNN team in Ukraine
The TOS-1 or TOS-1A Multiple Rocket Launcher seen by CNN is capable of launching rockets with thermobaric warheads. There is no evidence that thermobaric weapons have been used in the conflict in Ukraine.

These types of weapons do not use conventional ammunition. Instead, they are filled with high-temperature, high-pressure explosive. They are sometimes called “vacuum bombs” because they suck in the oxygen from the surrounding air to generate a powerful explosion and a large pressure wave that can have enormous destructive effects.

Thermobaric weapons have been used in Chechnya, with horrifying consequences, according to Human Rights Watch. Their use has been condemned by number of non-governmental organizations."
(CNN live stream)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Anser du inte att det var genuina flyktingar som han delade ut flygbladen till på den grekisk-turkiska gränsen?
Nej absolut inte. Det var de som hade råd att betala 100,000 till flyktingsmugglare, ofta från helt andra länder. Längs hela rutten låg kastade pass och när de kommer fram är de 17. Har du bott under en sten? Trodde alla kände till det här vid det här laget.

Men det finns trådar där vi kan fortsätta den diskussionen den här är rörig som det är. Har du något relevant till ämnet är du välkommen att svara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Det lär ju inte vara lika kul att vara rysk turist längre.

Undrar hur folk kommer reagera i framtiden i semesterparadisen där ryssarna frekvent rört sig tidigare.

Fast det finns ju många ryssar som inte står för det Putler gör. Tror inte han har folket med sig i detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in