Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 19:15
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det måste ju finnas en och annan rysk general som sitter på sitt kontor i detta nu och skissar på hur man enklast ska kunna putta Putte över ättestupan.
Definitivt. Bäst dom tänker klart snabbt också. Det blir bara kostsammare för varje timme som går för Ryssland.

Det finns också en brytpunkt för det är kört för Ryssland under överskådlig tid om de fortsätter.
Jag tror inte patriotiska ryssar, generaler eller andra, är sugna på att se Ryssland gå ner till Nordkoreas nivå där de kommer leva under Kinas välvilja.

Mvh
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Han hotar lika mycket som Kim Jong-un gör, men märkligt att ingen bryr sig om vad han gör. Det blundar såna som du för.

Har jag skrivit att jag har sex med barn?Du har ju tappat det helt, nu ta en folköl å sätt dig ner.
Hoppas Putin gör slut på Ukraniarna med det snaraste. Det är aldrig roligt med krig, med tanke på affärerna.
Har investerat en hel del på den ryska börsen.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southworth
Kan detta krig expanderas så Sverige blir angripet??

Hur pass orolig bör man vara?

Hur tänker ni?

Inte så värst, typ 3 på en skala av tio men då att det existerar en politisk kultur av självskadebeteende där man prompt ska lägga fram Moder Svea ylandes TA MIG! TA MIG! så kan temperaturen snabbt stiga.

Att jag tänker som så att man vet aldrig vad dem i makten hittar på för att Sverige ska hamna i rampljuset.

Ställer vi oss på Kievs sida en gång för mycket, ger Kiev militär aid, bedriver vi en ensidig hets mot Putin, går vi djupare in mot NATO i nuet och allt detta för att vi kan det då reglerna är sådana! Verkligheten är idag tyvärr att det skiter Ryssland i, dem avgör vad som är hot, kränkning och en attack på Ryssland.

3 på en skala av 10 så att det är inte farligt alls enligt min mening, allt rullar på som vanligt.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssarna försöker väja undan en civil bil men kör rakt över den? Är de ryska pansarvagnarna så dåliga att de stackars ryska soldaterna inte ens har grundläggande kontroll över dem? Visst är det allmänt känt att ryssarna byggde sina Lada-bilar i papper, men man hade ju hoppats att rysk kvalitet ökat något litet sedan 60-talet.

Kolla du ens videon ditt spån?
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Försöker du på allvar inbilla mig att majoriteten av det ryska folket är ute på gatorna och demonstrerar? Gosse, hade ni gjort det hade kriget tagit slut på fem minuter. Räcker för civilbefolkningen att arbetsvägra nån dag eller två.
Fungera inte så, vi i Sverige kan swisha 100kr till röda korset o känna oss nöjda att vi försökt stoppa kriget.
Men i Ryssland riskera du fängelse straff för att du demonstrera,
Citera
Medlem
Nu är det något larm som tjuter, frågan är från vilken kamera/stad. Livestream https://www.youtube.com/watch?v=mcH7cUxXAnw

Edit: flyglarmet var nog från kamera 5. Nu både hörs och syns strider emellanåt i den kameran från Kiev.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-26 kl. 19:25.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ska inte SD och Jimmie Åkesson ta en bild leendes på flygplanet nu påväg till Ukraina för att dela ut flygblad angående att Sverige är fullt, så kom inte hit?

Bra idé, då slipper ju han flyga över 10 tals säkra länder.
Citera
2022-02-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Han hotar lika mycket som Kim Jong-un gör, men märkligt att ingen bryr sig om vad han gör. Det blundar såna som du för.

Har jag skrivit att jag har sex med barn?Du har ju tappat det helt, nu ta en folköl å sätt dig ner.

Långt mer än vad Kim Jong Un gör. Kim Jong Un har inte invaderat Sydkorea. Putin invaderade precis Ukraina.

Och Nordkorea fick en rätt rejäl varning 2004. Men inga verkar förstå vad som faktiskt hände då
Citera
Medlem
lapons avatar
Jag undrar varför den ryska militären har tagit viss kontroll över Tjernobyl. De som arbetar där är tagna som gisslan. De får mat, de får utföra sina sysslor. Men militären är där hela tiden. De har tydligen planerat att stanna, för de har tagit med sig en kock.
-
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Varför avlossar inte pansarvagnen eller vad det är för nått ett skott mot bilen?

https://youtube.com/shorts/a8FpedX4fmI?feature=share
Det är en Strela-10 (luftvärn) Förmodligen ingenting att skjuta med.
Alla har inte en kulspruta monterad där fram, och då måste den bemannas i sådana fall (exponerad skytt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Vet inte om du har rökt crack eller vad det är frågan om men ifall du menar på att jag skulle vara ryss har du fel. Dessutom är det STOR skillnad på att vara god och att godhetsknarka, muppjävel.
Inget knark här inte till skillnad från användandet inom den ryska armen.
Endast en död ryss är en bra ryss.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi kan väl kan vara lite mer faktabaserade i den här tråden eller?

Vi kan tycka vad vi vill, men vi måste hålla oss till fakta när vi skriver här om det aktuella läget i konflikten.

Just nu har Ryssland kontroll över stora delar av södra ukraina.
Man har också nyss intagit den strategiska flygplatsen i Berdjansk vid svarta havskusten.
Odessa, Mariuopol, Kharkiv är under hårt angrepp av ryska styrkor.
Hela södra och östra gränslandet ända från Krim till Tjernobyl kontrolleras i princip helt av ryssarna.
Tjernobyl är under rysk kontroll.

Kiev är hårt ansatt av ryskt angrepp och lär falla inom kort, kanske redan i natt!

Ryssland har under eftermiddagen gått ut med uppgifter att man kommer utöka den militära offensiven nu!

Det är tyvärr bara en tidfråga innan Ukraina blir tvingade till en villkorslös kapitulation.
Vi får be för att Ukraina så snart som möjligt själv inser detta, och på så vis räddar tusentals ukrainska liv.
Kudos för att du orkar och vill lägga upp fakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in