2022-02-26, 13:09
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
USA tillsammans med NATO tvingade på operationen för 8 år sedan, när de iscensatte kuppen som satte dit den nuvarande marionetten.
Avmilitäriseringen kunde enkelt undvikits om Ukraina tagit distans från nazistbrigaden och sett till så att de oliktänkande i Donbass och Lugansk inte blev mördade och torterade.
Men istället valde marionettregimen att fortsätta med folkmorden och tvingade Ryssland att stödja det utsatta folket.

Detta är i princip exakt samma sak som hände i Kosovo, den stora skillnaden är att Ryssland faktiskt försöker bespara och undvika civila dödsfall. Något som NATO och USA inte gjorde vid i Kosovokonflikten. NATO utförde sitt angrepp på hög höjd för att undvika luftvärn, men samtidigt så blev precisionen urusel och flera civila dog som resultat. Sjukhus och mängder med civila inrättningar förstördes. Både i Serbien och i Kosovo.
Ryssland gör däremot tvärt om och går in på lägre höjder för att öka precisionen så mycket som möjligt och bespara civila dödsfall och byggnader. Där har du också en anledning till varför de ryska förlusterna är så pass stora för tillfället, hade Ryssland velat hade de kunnat gå på hög höjd som NATO och bomba skiten till stenåldern och struntat i civilbefolkningen.

Det är banne mig otroligt hur efterbliven gemene man är i Sverige och omvärlden, ni borde skämmas.

Om du tar del av fri och varierad media inser du att uppgifterna ovan inte stämmer, det är många försök att utmåla Ukraina som de onda, visst är historien komplicerad. Men Ryssland är angriparen, Putin är den med sanktioner mot sig. Tom ryssar protesterar mot Putin. Ukrainare och Ryssar kommer båda bli offer för Putins vanföreställningar.
Citera
2022-02-26, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vilket jävla skräp ryssarna skickar, det är typ tanks från kommunisttiden: https://old.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t1uidv/this_russian_shit_is_more_dilapidated_than_our/

Dålig taktik, de förlorar manskap och kompetensen med dem.

De skickar säkert reserv-skräpet först. Men det ger ju en jävligt luffig bild av "stormakten Ryssland"
Citera
2022-02-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Fast om Ryssland invaderar Baltikum så kommer inte NATO svara med kärnvapen. Det blir ett konventionellt krig.

I början när båda makterna (framförallt Ryssland då eftersom USA har råd att förlora Europa) tror på seger så viner inga kärnvapen.

Det är när en av kärnvapenmakterna förlorar och då menar jag inte kampen i något annat land utan i sitt eget land.

Således, inget kärnvapenkrig så länge krigen (vinst/förlust) är i icke-kärnvapenländer.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Verkar som att Polen kraftsamlar för att gå in nu
Var ser du detta @CaseyRyback?
Citera
Medlem
Det finns ingen god sida i detta meningslösa krig era dumma jävla gojs. Alla förlorar, är det så jävla svårt att fatta det?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ryssland består redan idag av 22 autonoma republiker där man har rätt till sitt eget språk, egna konstitution och nationalsång.

Den rätten är helt värdelös. Ingen etnisk ryss pratar de lokala språken. Ingen. Det är faktiskt så att tex Tatarstan(Rysslands största muslimska område) är det en politisk handling att fortsätta prata tatariska fast ryssar är närvarande. Det är som du förstår meningen att markera för ryssen att den inte hör hemma där. Ryssen förstår naturligtvis inte tatariska eftersom den är ryss.

Hur tror du då att service fungerar på de lokala språken osv? Just det...

Helt ot men det var spanska centralisters önskan att göra likadant i Katalonien som satte igång oroligheterna där. Katalanerna har idag äkta autonomi.
Citera
2022-02-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Därför att det tar tid att planera för sånt där?

Det är det som är problemet när man läser media.. Dom är alldeles för ivriga

Det där är något som hon påpekade typ häromdagen.

Som att det tar 1 timme att flyga hem alla svenskar som befinner sig i Ryssland.
Jag vet, jag är mycket medveten om detta. Just nu känner jag bara att detta borde slopas omedelbart, inget snack om saken.

Jag skriver nog lite i affekt, ursäkta.
Citera
2022-02-26, 13:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Vad baserar du det på?
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Källa?
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Amerikanskt F-16 som cirkulerar längst med Ukrainas norra gräns? Det är alltså gränsen på Belarus/Ryssland. Det vore en regelrätt inträde i fiendens mark och knappast något Ryssland skulle se blint på.

Jo, Södra menar jag:
https://ibb.co/V0ySxDg
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den rätten är helt värdelös. Ingen etnisk ryss pratar de lokala språken. Ingen. Det är faktiskt så att tex Tatarstan(Rysslands största muslimska område) är det en politisk handling att fortsätta prata tatariska fast ryssar är närvarande. Det är som du förstår meningen att markera för ryssen att den inte hör hemma där. Ryssen förstår naturligtvis inte tatariska eftersom den är ryss.

Hur tror du då att service fungerar på de lokala språken osv? Just det...

Helt ot men det var spanska centralisters önskan att göra likadant i Katalonien som satte igång oroligheterna där. Katalanerna har idag äkta autonomi.

Låter ungefär som på samma nivå när fransmän inte får prata franska för det minsann ska pratas engelska inom hela EU. Dumma fransmän som vill prata sitt eget språk.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hundratals om inte över tusen ryssar som dött, men vi får ju se hur det verkligen ligger till om någon vecka.

Min erfarenhet säger mig, att när det kommer bombastiska uttalanden från den ena sida om att dom nu har dödat tusentals av deras motståndare.

Så brukar verkligheten vara det rakt motsatta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in