2022-02-26, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Finns väl rätt mycket som handlas och äts som inte är nödvändig för överlevnad. Har svårt att se vitsen med så drastiska åtgärder. Att stänga alla tävlingar i Ryssland och att utesluta ryska lag i cuper, VM etc känns däremot, i min mening, självklart. Mer tveksamt när det gäller ryska atleter i individuella sporter.

Naturligtvis ska inga ryska atleter tillåtas att delta, det är en principsak.
Citera
2022-02-26, 09:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Finns väl rätt mycket som handlas och äts som inte är nödvändig för överlevnad. Har svårt att se vitsen med så drastiska åtgärder. Att stänga alla tävlingar i Ryssland och att utesluta ryska lag i cuper, VM etc känns däremot, i min mening, självklart. Mer tveksamt när det gäller ryska atleter i individuella sporter.

Det gäller väl alla individuella idrottare, inte bara atleter?
Citera
2022-02-26, 10:01
Medlem
Klart att Ryska skidåkare ska få vara med!

Ge dom chansen att "hoppa av" i protest.

Jag ser gärna och tar gärna, emot Bollen, Spitsov, Yakemushin, Neppe, Stupak, Stepanova mfl att
hoppa av och ansluta till dom Svenska lagen..... :-)
Citera
2022-02-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det gäller väl alla individuella idrottare, inte bara atleter?
Ursäkta svengelskan. Men jag tror du förstår vad jag menar?🤔
Citera
2022-02-26, 10:16
Medlem
Snygg vinst av Britta i Tjejvasan.
Citera
2022-02-26, 10:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jag är LITE trött på Hagström-Dyvik nu, eller kanske mest folk som inte kan släppa det, men lockas ändå att säga att jag tror Hagström tar det idag. OS var nog ett litet energitapp av de som var där, och även en misslyckad formtoppning sliter på krafterna. Det kan ju dock gå lite hursomhelst, eftersom vi redan konstaterat att de är väldigt jämna.

Kampen mellan Hagström och Dyvik är ju dagens clou.

Citat:

Håller med dig. Det är en stor skillnad mellan lag och individuella utövare. Lagsporter har också oftast ett mycket större prestigevärde.
Citera
2022-02-26, 12:08
Medlem
Ryska åkare inte välkomna till Norge.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/k6L47j/norge-vill-porta-ryska-akare-i-holmenkollen-och-drammen
Citera
2022-02-26, 12:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Norge visar sitt odemokratiska ansikte och Sverige med Ygeman verkar följa i samma fotspår. Nu ska individer förbjudas tillträde med grund att de är medborgare i ett visst land. Det är en märklig värld vi lever i. I Österrike jagas medborgare med böter om de inte vaccinerar sig. I »toleranta« Norden ska individer förbjudas deltagande för att de har en viss nationalitet. Steget är inte långt mellan att förbjuda individer utifrån andra villkor. Skuld via sammankoppling kommer alltid att vara fel enligt mig, men det verkar finnas många enfaldiga som bara skriker i högan sky och ansluter till mobben.

Den som tror att det går att »hoppa av« från Ryssland har ingen kunskap om hur utrikespolitik fungerar.

Norge vill givetvis förenkla för norska åkare att vinna i kollen.
Citera
2022-02-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Norge visar sitt odemokratiska ansikte och Sverige med Ygeman verkar följa i samma fotspår. Nu ska individer förbjudas tillträde med grund att de är medborgare i ett visst land. Det är en märklig värld vi lever i. I Österrike jagas medborgare med böter om de inte vaccinerar sig. I »toleranta« Norden ska individer förbjudas deltagande för att de har en viss nationalitet. Steget är inte långt mellan att förbjuda individer utifrån andra villkor. Skuld via sammankoppling kommer alltid att vara fel enligt mig, men det verkar finnas många enfaldiga som bara skriker i högan sky och ansluter till mobben.

Den som tror att det går att »hoppa av« från Ryssland har ingen kunskap om hur utrikespolitik fungerar.

Vem är det som är "enfaldig" nu???
Citera
2022-02-26, 12:40
Medlem
Citat:

Tulleprat fra deg.
Det er da virkelig ikke udemokratisk å si at utøvere fra et land som har startet en full invasjon av et naboland ikke er ønsket å delta. Grensen er ikke stengt, og ingen vil stoppe noen russere hvis de velger å komme. Du synes opplagt at det er OK at utøvere med offisersgrader i Putin sin elitestyrke skal kunne delta sammen med andre. Jeg synes det er helt uhørt.

Håper FIS viser hvor landet ligger, og treffer en riktig beslutning snart. Det sitter en gal man i Kreml som faktisk truer oss, og det må vi ta inn over oss.
Citera
2022-02-26, 12:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Tulleprat fra deg.
Det er da virkelig ikke udemokratisk å si at utøvere fra et land som har startet en full invasjon av et naboland ikke er ønsket å delta. Grensen er ikke stengt, og ingen vil stoppe noen russere hvis de velger å komme. Du synes opplagt at det er OK at utøvere med offisersgrader i Putin sin elitestyrke skal kunne delta sammen med andre. Jeg synes det er helt uhørt.

Håper FIS viser hvor landet ligger, og treffer en riktig beslutning snart. Det sitter en gal man i Kreml som faktisk truer oss, og det må vi ta inn over oss.

Tvärtom det är sanningen, men du är väl så över sig indoktrinerad att du inte ser klart. Det sitter galna människor i olika länder som vill förstöra möjligheten för enskilda utövare att få vara med i tävlingar de tränat för. De pekar finger åt dessa och säger: Du är rysk medborgare och vi vill inte ha med dig att göra. Frågan är vad har dessa utövare gjort för ont? Varför vill du straffa dem?

Det du och andra, som tycker som du, gör är att hylla skuld genom sammankoppling. Alltså att oskyldiga ska straffas för något de inte har någonting med att göra. Jag skulle skämmas om jag hade sådana åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vem är det som är "enfaldig" nu???

Du som vanligt. Hade inte väntat mig något annat.
Citera
2022-02-26, 12:52
Medlem
Citat:

Nu är det ju inte individer utan ryska militärer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in